5 reggeli szokás, ami hízáshoz vezethet, pedig nem gondolnád: így szabotálják a fogyást
Ahhoz, hogy apadjanak a pluszkilók, változtass a reggeli rutinodon!

GettyImages-1143952151
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hasi zsírpárnák kialakulása nem csak a mozgásszegény életmódnak vagy az egészségtelen ételeknek köszönhető: a pluszkilók gyarapodásához a rutinná alakított rossz szokások is vezethetnek, amelyek megnehezítik az életmódváltást.

A súlygyarapodás önmagában is igen bosszantó, hát még, amikor nem tudjuk, hogy pontosan mitől kúsznak fel a kilók. Hiába próbálsz odafigyelni az étkezésre és a testmozgásra, ahhoz, hogy valóban tartós legyen a siker, a napi rutinodon is változtatni kell.

Reggeli szokások, amelyek szabotálják a fogyást

Ahogy a reggel indul, az nagyban meghatározza a nap további részét, annak hangulatát, ritmusát és történéseit, így nem mindegy, hogyan vágsz neki. A napindító szokások közül is jócskán akadnak olyanok, amelyek szabotálják a fogyást.

GettyImages-1276512853

Reggeli hírek

Az életünket több mint egy éve a pandémia árnyékában éljük, és sokan tájékozódnak napi szinten akár többször is az éppen aktuális helyzetről. Ha még fel se kelsz, de már a reggeli híreket bújod, esetleg fel is húzod magad az olvasottakon, nem csak stresszesebb leszel, de a szervezeted állandó nyomás alatt lesz, amelynek hatására zsírt kezd tárolni a szervezet. Nem beszélve arról, hogy a stressz hatására megnövekszik a gyomorsav szintje, ami a reflux kialakulásában is szerepet játszik. Ha semmiképp sem szeretnél lemondani a hírek monitorozásáról, érdemes egy napindító jógával vagy testmozgással kezdened a napod, a boldogsághormonok termelődésével pedig kisebb az esélye annak, hogy felhúzod magad az olvasottakon.

Ha kimarad a reggeli

Reggelente csak kutyafuttában kapsz be valamit a sarki pékségnél és rohansz is a munkába? Nem véletlen, hogy a reggelit tartják a nap legfontosabb étkezésének, hiszen ez nagyban meghatározza azt, mit eszel a nap hátralevő részében. Amennyiben semmit nem reggelizel, nem csak leesik a vércukorszinted, ami rosszulléttel és szédüléssel társul, de a hirtelen és intenzíven rád törő farkaséhség miatt sokkal többet szeretnél enni, mint amennyire valójában szükséged van. Így azt gondolhatod, hogy a reggeli elhagyásával csökkented a kalóriák mennyiségét, de valójában a nap folyamán sokkal többet fogsz bevinni, hiszen hajlamosabb leszel a nassolásra, és olyan ételek után sóvárogsz majd, amelyek magas kalória-, szénhidrát- és zsírtartalommal bírnak, így a pluszkilók gyarapodását okozhatják.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nem megfelelő minőségű alvás

A felnőttek körülbelül 30%-a kevesebb mint hat órát alszik éjszaka, ami a testtömegindexet és a súlygyarapodást is befolyásolja. A kevés alvás az étvágyat szabályozó hormonokra is hatással van, megnöveli az éhségérzetért felelős grelin hormon szintjét, miközben a jóllakottság érzését jelző leptin hormoné csökken. Az alváshiány a hízás kockázata mellett az egészségre is hatással van, többek között növelheti a cukorbetegség és a magas vérnyomás kialakulását, valamit a szív- és érrendszeri megbetegedések esélyét.

GettyImages-184347014

Kávé helyett latte

A fekete vagy zöld kávé áldásos hatásait a fogyókúra során is kihasználhatod, hiszen a bennük rejlő koffein nem csak a reggeli ébredésben segít, de felpörgeti az anyagcserét, valamint hatékonyan stimulálja a hasnyálmirigyben termelődő lipáz nevű enzimet, ami a zsírok bontásában játszik fontos szerepet. Amennyiben a kávét jó sok tejszínnel vagy habbal iszod, esetleg a zacskós, poros változatokat részesítetted eddig előnyben, válaszd inkább az őrölt, pörkölt változatokat a plusz cukrok és adalékanyagok elkerülése végett.  Ugyanúgy a reggeli péksütidet is cseréld teljes kiőrlésűre a sima helyett, így nem csak a vércukorszintet stabilizálhatod, de sokáig nem éhezel majd meg utána.

GettyImages-1253016599

Ha kimarad a reggeli edzés

Délután az ember nem mindig jut el odáig, hogy a munkából hazaérve felvegye a futócipőt, és tegyen pár kört a közeli parkban. Sokszor hosszúra nyúlik a nap, feltornyosulnak az otthoni teendők, vagy délutánra elfogy a lelkesedés. Amennyiben beiktatod a reggeli mozgást, azzal nem csak kalóriaégetéssel indíthatod a napod, de az anyagcseréd is felpörög, valamint sokkal kiegyensúlyozottabban állhatsz neki a teendőid elvégzésének. Amennyiben otthonról dolgozol, még az utazási időt is megspórolod, ezt pedig érdemes egy kis testmozgásra váltanod.

4 ártalmatlan esti szokás, ami hízáshoz vezet

A pluszkilók gyarapodása kapcsán nem csak az evésre érdemes odafigyelni, sok más esti szokás van, ami villámgyors hízáshoz vezet.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük