Gyorsítanád a fogyást? Így fogyaszd a reggeli kávét, hogy felpörögjön az anyagcseréd
Nemcsak hatásos, de nagyon finom is az így elkészített kávé.

Ez is érdekelhet

10 ok, hogy miért Máltán tanulj angolul (x)

Le az impulzusvásárlással! Válts át online-ra (x)

Jázmin felépülése az agysérüléséből (x)

beauty and style

Ezért a hátsóért rajong a fél internet: a 26 éves fitneszmodellnek eszméletlen alakja van »

Az 51 éves Christy Turlington nem kér a Photoshopból: így is gyönyörű »

Bella Hadid minden héten új hajjal hódít: ezek voltak a legjobb frizurái 2019-ben »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kávé és a benne található koffein sokak kedvence, hiszen segít a reggeli ébredezésben, és energiát ad a nap folyamán is. Mindez annak köszönhető, hogy a koffein az adrenalint és kortizolt termelő mirigyeket serkenti, így gyorsan felpörgeti a szervezetet.

Ezt a fogyókúra során is kihasználhatod, ám a túl sok kávé a mirigyek kimerüléséhez, fáradtsághoz vagy éppen egy túlpörgetett állapothoz vezet. Mutatjuk, hogyan idd a kávét, hogy fogyasszon, de ne ártson meg.

A koffein és a klorogénsav hatása a zsírégetésre

A koffein hatékonyan stimulálja a lipáz nevű enzim termelését, mely az emésztés során a zsírok lebontásáért felel, így azokból zsírsav és glicerin lesz. A kávéban - nagy mennyiségben pedig a zöld kávéban - megtalálható klorogénsav is ilyen hatást fejt ki a szervezetre, míg a két anyag kombinációja különösen hatékony.

A koffein egyéb hatásai

A koffein erős vízhajtó. Ez azt jelenti, hogy a kávé nemcsak az ödémák elleni harcban segíthet, de hatására a szervezeted is könnyebben megszabadul majd a salakanyagokról és a visszatartott víztől.

A kávé emellett a vérkeringést is javítja, gyorsítva ezzel az alapanyagcserét.

Mikor idd a kávét?

Ha a napodat kávéval indítod, azzal egész délelőttre felpörgetheted az anyagcserédet, ám nem ez az egyetlen időpont. A koffein vízhajtó hatásának köszönhetően edzések előtt is érdemes 20-30 perccel meginni egy kávét, hogy segítsen a kiadós izzadásban. Hasonlóképpen jó időpont lehet az ebéd utáni időszak, amikor a meleg ital a desszertet is pótolhatja, segít az étel megemésztésében, valamint hozzájárul a teltségérzethez.

Milyen kávét igyál a diéta alatt?

A zacskós, hozzáadott cukorral készült porok szóba sem jöhetnek. A legjobb, ha szemes vagy őrölt kávét választasz, és magad főzöd le az italt. Ehhez érdemes egy enyhén pörkölt változatot találni, ebben ugyanis több a klorogénsav.

A kávét emellett érdemes melegen fogyasztani, ilyenkor ugyanis könnyebben felszívódnak a hatóanyagok, mint a jeges kávé esetében.

Mivel ízesítheted a kávét?

A megszokott cukor helyett választhatod a nyírfacukrot vagy a mézet. Ne feledd, hogy míg a feketekávé gyakorlatilag kalóriasemleges, addig minden kiskanál hozzáadott cukorral 20 kalóriával dúsítod az italt.

Ha mégsem szereted a feketekávé ízét, megpróbálhatod azt sima vagy szójatejjel keverni, mely - főként a szójatej esetében - értékes tápanyagokkal és kevés kalóriával teszi finomabbá az italt.

Ami a kávé fűszerezését illeti, szinte bármelyik fogyasztó hatású fűszer működhet a fenti listából. Különösen ízletes kombináció a fahéjas kávé, ám a mézeskalács fűszerkeveréket, a szegfűszeget, a chilit, a mentát, a citromot és a kardamomot is kipróbálhatod.

Ezt is szeretjük