Fogyaszt, laktat, méregtelenít, de desszertként ismered
Mutatjuk, hogyan fogyhatsz vele 3 kilót
Változatos ételekhez használhatod.

Ez is érdekelhet

Nemzetközi ízélményekkel vár a budapesti ÁRKÁD (x)

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

beauty and style

Elképesztően stílusos az 50 éves divatblogger: visszafogottan nőies, mégsem észrevétlen »

5 perces frizurák egy kiegészítővel: elképesztően nőiessé teszik a megjelenést »

Így viseld a poncsót, hogy igazán stílusos legyen: a legegyszerűbb ruhát is feldobja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rebarbara már tavasz elejétől jelen van a zöldségesek kínálatában, míg a kertben általában kicsit később válik szedhetővé. A többnyire desszertek alapanyagaként ismert növényt azonban nemcsak édességek formájában, de fogyókúrák fő összetevőjeként is kipróbálhatod.

A rebarbaradiéta már nagyon népszerű Nyugat-Európában, sőt, egyre több sztár, például Keira Knightley is csupa jó eredményről számolt be vele kapcsolatban. A zöldséget rendszeresen, kúraszerűen fogyasztók két-három hetente háromkilós fogyásról számolnak be.

Miért fogyaszt a rebarbara?

Akárcsak a legtöbb zöldség, a rebarbara is kevés kalóriát tartalmaz, egészen pontosan 17-et egy 100 grammos adagban. Előnyös hatásai javát antioxidánsainak, a polifenoloknak köszönheti, amelyek közt a katekin is jelen van. Ez a vegyület többek között a zöld teának is zsírégető tulajdonságokat kölcsönöz, ami nincs másképp a rebarbara esetében sem.

A rebarbara további jó tulajdonsága, hogy rengeteg rost van benne, így segíti az emésztést, salaktalanít és laktat. A zöldségből egy 100 grammos adag elfogyasztása képes fedezni az egészséges csontokhoz szükséges kalciummennyiség tizedét, a véralvadást gátló K-vitamint tartalmaz, valamint a bőr és szem számára nélkülözhetetlen lutein van benne.

Így edd, hogy égesse a zsírt!

A rebarbara levele túl sok oxálsavat tartalmaz, így nem fogyasztható, csak a vastag levélnyelek, amelyeket frissen számos étel alapanyagaként használhatsz a fogyókúra során.

Ahhoz, hogy jó eredményeket érj el a diétával, ha desszertet készítesz a rebarbarából, ne használj cukrot, vagy csak minimális mennyiségben, és akkor is inkább xilit formájában. Egészséges és ízletes süteményeket készíthetsz 250 kalória alatt például, ha ezeket kipróbálod - több rebarbarás tippet is találsz köztük!

Emellett édes formájában kompót, lekvár vagy szósz is készülhet a zöldségből, a melyeknek mindig remek kiegészítője az eper, a körte és az áfonya.

Amikor főételként készíted el a rebarbarát, gyömbérrel, vaníliával vagy fahéjjal érdemes fűszerezni. Ilyen formában könnyű krémlevest főzhetsz belőle, vagy lecserélheted a gyümölcsleves egyes összetevőit rebarbarára, sőt, húsok mellé is felszolgálhatod a párolt alma helyettesítőjeként.

Amennyiben italként is szeretnéd kipróbálni, készíthetsz belőle fogyasztó vizet, vagy teát forrázhatsz bioboltokban kapható gyökeréből, mely számos egyéb probléma kezelésére is alkalmas.

Kinek nem ajánlott a rebarbaradiéta?

A rebarbara-monodiéta, amelyben minden étkezés helyett csak a zöldséget eszed, egyáltalán nem ajánlott. Egészséges nassolnivalóként nyersen vagy különböző diétás ételek formájában azonban a legtöbb esetben nyugodtan alkalmazható a növény. Egyedül oxálsavtartalma miatt ellenjavallott azok számára, akik korábban vesekővel küzdöttek, ugyanis a vegyület nagy mennyiségben elősegítheti a kő ismételt kialakulását.

Ezt is szeretjük