8 étel, ami puffadttá teszi a hasat még akkor is, ha nincs rajtad felesleg
Ha eleged van, hogy egyre csak diétázol, de a hasad még nem lapos, akkor most figyelj!

Dia


                        	A hagymát sokan nehezen emésztik meg a benne lévő erős illóolajok miatt. Ha nálad is ez a helyzet, akkor kerüld a nyers hagymát, és a pörkölt alá is csak keveset tegyél. Az íze ugyanúgy benne lesz, de nem terheled feleslegesen a hasadat.

A hagymát sokan nehezen emésztik meg a benne lévő erős illóolajok miatt. Ha nálad is ez a helyzet, akkor kerüld a nyers hagymát, és a pörkölt alá is csak keveset tegyél. Az íze ugyanúgy benne lesz, de nem terheled feleslegesen a hasadat.

Dia


                        	A hüvelyesek általában, köztük is kimagaslóan puffasztó hatású a lencse, tartalmaznak egy fitinsav nevű anyagot, amit nehezen emészt meg a szervezet, és könnyen fokozott gáztermelődéshez vezet. Ügyelj az elfogyasztott mennyiségre, ha nem akarod kiiktatni az amúgy egészséges élelmiszereket, és akkor nem lesz gondod vele.

A hüvelyesek általában, köztük is kimagaslóan puffasztó hatású a lencse, tartalmaznak egy fitinsav nevű anyagot, amit nehezen emészt meg a szervezet, és könnyen fokozott gáztermelődéshez vezet. Ügyelj az elfogyasztott mennyiségre, ha nem akarod kiiktatni az amúgy egészséges élelmiszereket, és akkor nem lesz gondod vele.

Dia

	A káposztafélék nagy mennyiségben tartalmaznak fruktánt, ami szintén egy olyan anyag, amivel nehezen birkózik meg az emberi emésztőrendszer. Ennek következtében túl sok időt tölt a belekben, ahol fermentálódik, és elindul a gázképződés, vagyis a puffadás. Itt sem arról van szó, hogy ne fogyaszd ezt a kiváló zöldségfélét, de a mennyiségre figyelj itt is oda.

A káposztafélék nagy mennyiségben tartalmaznak fruktánt, ami szintén egy olyan anyag, amivel nehezen birkózik meg az emberi emésztőrendszer. Ennek következtében túl sok időt tölt a belekben, ahol fermentálódik, és elindul a gázképződés, vagyis a puffadás. Itt sem arról van szó, hogy ne fogyaszd ezt a kiváló zöldségfélét, de a mennyiségre figyelj itt is oda.

Dia


                        	A kukorica sokak kedvence, de magas keményítőtartalma miatt puffasztó hatású, mivel ennek megemésztése is nehezebb, mint például a friss, leveles zöldségeké. Fogyaszd mértékkel, és elkerülheted a kellemetlen puffadást.

A kukorica sokak kedvence, de magas keményítőtartalma miatt puffasztó hatású, mivel ennek megemésztése is nehezebb, mint például a friss, leveles zöldségeké. Fogyaszd mértékkel, és elkerülheted a kellemetlen puffadást.

Dia


                        	A sörben található élesztő, amely a sör szénsavasságát is okozza, nagy mennyiségben fogyasztva puffasztó hatású. Mint minden esetben, itt is a mértékletesség az, amivel megelőzheted a tüneteket.

A sörben található élesztő, amely a sör szénsavasságát is okozza, nagy mennyiségben fogyasztva puffasztó hatású. Mint minden esetben, itt is a mértékletesség az, amivel megelőzheted a tüneteket.

Dia


                        	A magas rosttartalmú zabkása, a friss gyümölcsökkel dúsított, otthoni müzlik bár nagyon egészségesek, a rostok fokozott gázképződést generálhatnak a belekben. Ennek kivédése érdekében egy magasabb rosttartalmú étkezésre csak fokozatosan szabad átállni.

A magas rosttartalmú zabkása, a friss gyümölcsökkel dúsított, otthoni müzlik bár nagyon egészségesek, a rostok fokozott gázképződést generálhatnak a belekben. Ennek kivédése érdekében egy magasabb rosttartalmú étkezésre csak fokozatosan szabad átállni.

Dia


                        	A tej és a tejtermékek laktóztartalma a felnőtt szervezetet kihívás elé állítja még akkor is, ha amúgy nem vagy laktózérzékeny. A kazein nevű enzim mennyisége ugyanis - ez az enzim felel a laktóz lebontásáért - felnőttkorra drasztikusan csökken, érzékennyé téve a szervezetet. Egyéni érzékenységedtől függően alakul ki az az elfogyasztott tejtermékmennyiség, amelytől még nem alakul ki puffadás.

A tej és a tejtermékek laktóztartalma a felnőtt szervezetet kihívás elé állítja még akkor is, ha amúgy nem vagy laktózérzékeny. A kazein nevű enzim mennyisége ugyanis - ez az enzim felel a laktóz lebontásáért - felnőttkorra drasztikusan csökken, érzékennyé téve a szervezetet. Egyéni érzékenységedtől függően alakul ki az az elfogyasztott tejtermékmennyiség, amelytől még nem alakul ki puffadás.

Dia


                        	A konzervek és a tartósított élelmiszerek tele vannak olyan mesterséges anyagokkal, melyek nem, vagy csak nagyon nehezen emészthetőek meg az ember számára. Az a vegyi anyag, ami elképesztően hosszan ugyanabban a formában tartja az adott élelmiszert, jó eséllyel nem lesz többé igazán alkalmas emberi fogyasztásra. Válassz frissen készült ételeket és természetes alapanyagokat.

A konzervek és a tartósított élelmiszerek tele vannak olyan mesterséges anyagokkal, melyek nem, vagy csak nagyon nehezen emészthetőek meg az ember számára. Az a vegyi anyag, ami elképesztően hosszan ugyanabban a formában tartja az adott élelmiszert, jó eséllyel nem lesz többé igazán alkalmas emberi fogyasztásra. Válassz frissen készült ételeket és természetes alapanyagokat.

Ezt is szeretjük
Fotó: