A PMS miatt kifosztod a hűtőd? Így könnyen meg tudod előzni a rohamokat
A PMS kellemetlen tüneteinek egyike a mardosó éhség.

cover
Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

A 2000-es évek legdivatosabb fülbevalója most újra trendi »

Pár centis szőkéből derékig érő feketére váltott Katy Perry: megint átalakult »

Mutatjuk, hogyan tisztítsd ki a műszempillát, hogy még sokszor viselhesd »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A peteéréstől egészen a menstruáció bekövetkeztéig tartó időszakot nevezzük PMS-nek, ami egy tünetcsoport, és jellemzően ingerlékenységgel, mellfeszüléssel, alhasi fájdalommal, megnövekedett étvággyal jár. Ilyenkor gyakoriak az ellenőrizhetetlen falásrohamok, és előfordul, hogy az érintettek teljesen elvesztik kontrolljukat az étkezésük felett.

A PMS, azaz a premenstruális szindróma tünetei jelentkeznek a nők mintegy 75%-ánál minden hónapban. Ha elviselhetetlen a fájdalom, vagy több hétig tartanak a tünetek, akkor érdemes kivizsgáltatni a helyzetet, mert ez betegséget is jelezhet.

A PMS és az éhség

Még az orvostudomány is csak keveset tud a PMS pontos okáról, de a vizsgálatok azt mutatják, hogy a nemi hormonok és a szerotonin megváltozott kölcsönhatása okozza a hangulatingadozást és a megnövekedett étvágyat. Ebben az időszakban csökken a libidó, és a boldogsághormonnak nevezett szerotoninból is kevesebb van a szervezetben, ezért a test kétségbeesetten igyekszik pótolni ezt, amire jó módszer az evés, így ez falási rohamokat eredményezhet.

1

Amikor valakire rátör az ellenállhatatlan kényszer, hogy zsíros, sós, krémes ételeket egyen, nehezen tartható bármilyen étrend. PMS idején gyakori az ingerlékenység, a zavartság, kimerültség és a rosszkedv. Ezt a kellemetlen állapotot csak fokozza az ellenőrizhetetlen evés. Az ilyenkor gyakori álmatlanság csak tovább rontja a helyzetet. A kávé fogyasztása miatt felszabaduló stresszhormonok és a kialvatlanság következtében lecsökkent leptinszint - a jóllakottsági hormon szintje - ugyancsak fokozza az étvágyat.

A cikk az ajánló után folytatódik

A falási rohamok csak tudatos viselkedéssel előzhetők meg. Először is, be kell látni, hogy nagyjából a hónap három hetében könnyebb, egy héten keresztül pedig nehezebb dolgod lesz. Amint tapasztalod magadon a tüneteket, és ezt tudatosítod is magadban, egyszerűbb észszerűen kontrollálni a helyzetet.

A menstruáció előtt egy héttel megnövekedik a test vízvisszatartása. Ennek legnagyobb része a hason jelenik meg, azonban a megfelelő vízfogyasztással, a sóbevitel limitálásával ez is jól kordában tartható. Ha mégis a vizesedést tapasztalod ilyenkor magadon, fontos tudatosítani, hogy nem zsírban felszedett kilókról van szó, hanem vízről, ami a menstruációt követően hamarosan távozni fog.

Módszerek éhség ellen

A test szerotoninszintje emelhető intenzív mozgással, ezért a heti három-öt alkalommal végzett fél óra sport a PMS egyik legjobb ellenszere. A napfény szintén hangulatjavító, ezért érdemes a szabadban edzeni.

Fontos, hogy ne frusztráld magadat ilyenkor azzal, hogy naponta méred a súlyod. A menzesz előtt a mérleg átlagosan egy-két kilóval többet mutat a víztöbblet miatt. Ha mégis mérsz, ezt az előző hónapban, a ciklusodnak ugyanebben a szakaszában mért eredményhez viszonyítsd. 

Ha nem bírsz ellenállni a nassolásnak, válassz magas rost- és víztartalmú, nyers zöldségeket, házilag készített gyümölcsös vizet, vagy fogyassz együtt kis mennyiségben magvakat és gyümölcsöket.

Minőségi fehérjeforrások

A fogyókúra alatt kiemelt jelentőségű a megfelelő minőségű és mennyiségű fehérje fogyasztása. A következők egyes szempontok alapján a csirkemellnél is jobb választást jelenthetnek.

Ezt is szeretjük