Plusz 500 kalória minden nap! Ennyit jelent, ha nem alszol eleget
Talán azt hiszed, aki kevesebbet alszik, annak a szervezete több kalóriát hasznosít, de nem így van.

Ez is érdekelhet

A tökéletes szőrtelenítő módszer a nyárra - Hetekig sima lesz tőle a bőröd (x)

Ez lesz a legmókásabb gyereknapi program a hétvégén - 14 év alatt ingyenes! (x)

Rengeteget spórolhatsz, ha így vásárolsz júniusban - Ezek a legjobb akciók a hónapban (x)

Milyen konyha illik hozzád? Rengeteget spórolhatsz, ha így alakítod át (x)

Nem kerül milliókba, mégis saját medencéd lesz - 10 érv a földfeletti medence mellett (x)

beauty and style

5 egyszerű tipp a fitneszgurutól, hogy erősebb és egészségesebb legyél »

Az ifjú hercegi párt már a körmödre is kérheted: nem ismernek akadályt a rajongók »

Menőbb, mint a bőrtáska: így viseld a szezon kedvencét »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kialvatlanság nemcsak a közérzetedet befolyásolja negatívan, de a fogyókúrád sikerén is sokat ronthat - derült ki a Karine Spiegel, a Lyoni Egyetem munkatársa által vezetett kutatásból.

Ha tehát szeretnél megszabadulni a fölös kilóktól, nemcsak a kalóriákat kell számlálnod, hanem érdemes kialakítanod egy egészségesebb életritmust, melyben több idő jut az alvásra.

Többet eszel, ha nem alszod ki magad

A túlsúly és a kialvatlanság közötti összefüggésre francia kutatók mutattak rá a 2012-es, Lyonban zajló Európai Elhízási Kongresszuson. Mint a kutatást végző Karine Spiegel elmondta, az alváshiány összezavarja azoknak a hormonoknak a termelődését, melyek az étvágy-jóllakottság érzetet alakítják ki.

Míg a ghrelin nevű hormon étvágynövelő hatású, addig a leptin a jóllakottságért felel. Ha kialvatlan vagy, a ghrelin hormonból termelődik több, miközben a leptin háttérbe szorul.

A vizsgálatok során azok az emberek, akik hat órát vagy kevesebbet aludtak, napi átlag 350-500 kalóriával tudtak többet enni, mint az éjszakánként többet alvó kísérleti alanyok.

- Bár az tűnne logikusnak, hogy aki kevesebbet alszik, többet van ébren, annak a szervezete több kalóriát hasznosít, ezért fogy, a tanulmányok ennek ellenkezőjét mutatták ki - mondta Spiegel.

Fiataloknál fokozottabban mutatkozik

A reakció evolúciós jelentőséggel is bír, hiszen, ha valaki olyan megerőltető életszakaszban van, hogy még alvásra sem jut ideje, a szervezetének vélhetően több energiára van szüksége.

A kutatás tanúsága szerint az alváshiány, valamint az elhízás közötti kapcsolat minden életkorban fennáll, ám gyerekek és fiatal felnőttek esetén a leghatározottabb.

Karine Spiegel korábbi kutatása

A kutatónő egy kollégájával, Eve Van Cauterrel már évekkel korábban bebizonyította, hogy az alváshiány negatív hatással van a hormonális rendszer és a szénhidrát-anyagcsere működésére. Kísérletük során olyan egészséges embereket vizsgáltak, akiket hat éjszakán keresztül csak négy órát hagytak aludni. A kísérlet végén a vizsgált alanyok vérképe a szívinfarktus és cukorbetegség szempontjából különösen veszélyeztetett emberek eredményeit mintázta.

Látható tehát, hogy a kialvatlanság nem egyszerűen túlsúlyhoz vezethet, de metabolikus szindróma, illetve számos más egészségügyi probléma kialakulásában is szerepet játszhat.

Te hány órát alszol éjszaka?

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük