Plusz 500 kalória minden nap! Ennyit jelent, ha nem alszol eleget
Talán azt hiszed, aki kevesebbet alszik, annak a szervezete több kalóriát hasznosít, de nem így van.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Egy színésznő, 8 frizura: Blake Lively legnagyobb átalakulásai »

7 ruhadarab, ami láthatatlanná tesz: beolvad a környezetbe »

Így viseld a válltömést 2018-ban: nagyon úgy tűnik, hogy újra trendi lesz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kialvatlanság nemcsak a közérzetedet befolyásolja negatívan, de a fogyókúrád sikerén is sokat ronthat - derült ki a Karine Spiegel, a Lyoni Egyetem munkatársa által vezetett kutatásból.

Ha tehát szeretnél megszabadulni a fölös kilóktól, nemcsak a kalóriákat kell számlálnod, hanem érdemes kialakítanod egy egészségesebb életritmust, melyben több idő jut az alvásra.

Többet eszel, ha nem alszod ki magad

A túlsúly és a kialvatlanság közötti összefüggésre francia kutatók mutattak rá a 2012-es, Lyonban zajló Európai Elhízási Kongresszuson. Mint a kutatást végző Karine Spiegel elmondta, az alváshiány összezavarja azoknak a hormonoknak a termelődését, melyek az étvágy-jóllakottság érzetet alakítják ki.

Míg a ghrelin nevű hormon étvágynövelő hatású, addig a leptin a jóllakottságért felel. Ha kialvatlan vagy, a ghrelin hormonból termelődik több, miközben a leptin háttérbe szorul.

A vizsgálatok során azok az emberek, akik hat órát vagy kevesebbet aludtak, napi átlag 350-500 kalóriával tudtak többet enni, mint az éjszakánként többet alvó kísérleti alanyok.

- Bár az tűnne logikusnak, hogy aki kevesebbet alszik, többet van ébren, annak a szervezete több kalóriát hasznosít, ezért fogy, a tanulmányok ennek ellenkezőjét mutatták ki - mondta Spiegel.

Fiataloknál fokozottabban mutatkozik

A reakció evolúciós jelentőséggel is bír, hiszen, ha valaki olyan megerőltető életszakaszban van, hogy még alvásra sem jut ideje, a szervezetének vélhetően több energiára van szüksége.

A kutatás tanúsága szerint az alváshiány, valamint az elhízás közötti kapcsolat minden életkorban fennáll, ám gyerekek és fiatal felnőttek esetén a leghatározottabb.

Karine Spiegel korábbi kutatása

A kutatónő egy kollégájával, Eve Van Cauterrel már évekkel korábban bebizonyította, hogy az alváshiány negatív hatással van a hormonális rendszer és a szénhidrát-anyagcsere működésére. Kísérletük során olyan egészséges embereket vizsgáltak, akiket hat éjszakán keresztül csak négy órát hagytak aludni. A kísérlet végén a vizsgált alanyok vérképe a szívinfarktus és cukorbetegség szempontjából különösen veszélyeztetett emberek eredményeit mintázta.

Látható tehát, hogy a kialvatlanság nem egyszerűen túlsúlyhoz vezethet, de metabolikus szindróma, illetve számos más egészségügyi probléma kialakulásában is szerepet játszhat.

Te hány órát alszol éjszaka?

OLVASD EL EZT IS!

Blog.hu ajánló