Feszesíti a hasat, megszünteti a hátfájást: így variáld a plankot 11-féleképpen
A plank egyre nagyobb népszerűségnek örvend, titka abban rejlik, hogy egy mozdulattal több izmot is megdolgoztat, méghozzá jó alaposan.

plank nyitó
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A plank lényege az izmok feszítésében, a megfelelő tartásban és a helyes lélegzetvételben rejlik. Különböző variációkban végezhető, nem igényel sporteszközt, esetleg egy csúszásgátlós matrac jól jöhet.

Nem véletlenül nevezték el planknak a gyakorlatot, ami magyarul deszkát jelent, hiszen szimbolikusan a gyakorlatok alatt olyan merevvé kell válnunk, akár a fadeszka. Főleg a törzsizmokra, a mellizomra, a hasizomra és a hátizomra fókuszál, derékfájósaknak, hátfájósaknak is hatékonyan enyhítheti a tüneteiket.

Plankvariációk

Megannyi verzióval lehet színesíteni a gyakorlatsor palettáját. Elengedhetetlenül fontos a tartás - a gerincoszlop egyenesen áll, a karok vállszélesen, a talpak pedig nehézségtől függően zártan vagy szintén vállszélesen helyezkednek el. A zárt lábak esetén több izommunkára van szükség a gyakorlat alatt. Plank közben a hasizom, a fenékizom és a combizom befeszített állapotban van, a megfelelő légzés pedig mély és lassú. A gyakorlatok elején nem szabad elkeseredni, ha fél percnél tovább nem sikerül tartani a pózt, hiszen bármennyire könnyűnek tűnnek, valójában nagyon nehéz kitartani őket. Egy folyamat része, pár hónap után már perceken keresztül is menni fog. Bizonyos pozitúrákhoz különböző mozgások is társulhatnak, de most olyan gyakorlatokat mutatunk be, amiknek esszenciája épp a mozdulatlanságban rejlik.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük