Kihajtja a felesleges vizet, csökkenti a vérzsír szintjét, és tele van C-vitaminnal: így készítsd a petrezselyemteát
A petrezselyemteát áldásos hatásai miatt érdemes gyakran fogyasztani, remek vízhajtó, és a koleszterinszintet is csökkenti.

GettyImages-509409398
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A petrezselyem, Petroselinum crispum, az egyik legáltalánosabb fűszernövény, ami szinte minden konyhában megtalálható, a magyar gasztronómiában előszeretettel használják. A legjobb, ha kész ételekre szórják nyersen, hogy ne veszítsen vitamintartalmából.

Nemcsak ízesítőként alkalmazható a zöldfűszer, hanem antioxidáns-, vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt is érdemes rendszeresen fogyasztani, akár tea formájában is.

A petrezselyem hatásai

A petrezselyem hatóanyagainak köszönhetően természetes vízhajtóként működik, ezzel támogatja a máj és a vesék működését, és elősegíti a méreganyagok távozását. A vízvisszatartás nem csak a premenstruációs szindrómához, a menstruációhoz és a terhességhez kapcsolódik, hanem a túlzott nátriumbevitelhez és bizonyos gyógyszerek szedéséhez is. Olyan erős hatással bír a gyógynövény, hogy vízhajtó szedése mellett nem is javasolt kúraszerűen fogyasztani - mindenképpen érdemes kezelőorvos véleményét kikérni előtte.

GettyImages-1018307934

Emellett a petrezselyem kiemelkedő mennyiségben tartalmaz A-vitamint, káliumot, folsavat, kalciumot és aszkorbinsavat. Ez utóbbiban olyannyira bővelkedik, hogy 15 gramm belőle a napi C-vitamin szükséglet 22%-át fedezi.

Ez a vitamin antioxidánsként viselkedik, erősíti az immunrendszert és elősegíti a zsíroxidációt, rendszeres edzés mellett felgyorsítja a zsírégetési folyamatokat. Emellett támogatja a kollagénszintezést, ami a csontozatban és az izomzatban is megtalálható. Más antioxidánsokban is bővelkedik, flavonoidokban, karotinoidokban és tokoferolban is, melyek csökkentik a szervezet oxidatívstressz-szintjét, amit az elhízás egyik fő okozójának tartanak.

A cikk az ajánló után folytatódik

A gyógynövényben lévő kvercetin flavonoid csökkenti a vérzsírszintet és a vérnyomást is, és védi a szívet és az érrendszert, de béta-karotin- és folsavtartalma is redukálja az LDL-koleszterin mértékét. Mindezek mellet még a vércukorszint szabályozásában is segíthet. Egy 2004-es tanulmány szerint a petrezselyem fogyasztása javíthatja a máj egészségét, miközben csökkenti a vércukorszintet és a testsúlyt is. 

A petrezselyemtea készítése

A petrezselymet legtöbbször ételek ízesítésére használják, de amit kevesebben tudnak, hogy akár tea formájában is fogyasztható, ráadásul nagyon egyszerű elkészíteni.

GettyImages-1369360339

Hozzávalók

  • 250 milliliter víz
  • 15 gramm friss petrezselyemzöld vagy 1 gramm szárított petrezselyem

Elkészítés 

Egy csészébe tegyél friss vagy szárított petrezselymet, majd öntsd fel forrásban lévő vízzel, és hagyd állni 5-10 percig. Amikor kiáztak az értékes hatóanyagai, akkor szűrd le az elegyet, és már fogyaszthatod is. Mézzel vagy citromlével ízesítheted, de ez a lépés kihagyható.

A 8 legjobb zsírégető tea, ami segíti a fogyást

Egyes teafajták, növényi forrázatok zsírégető hatással bírnak, jótékonyan befolyásolják az anyagcserét, és az egészséget is támogatják - mutatjuk, melyek ezek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük