Szép bőrt és gyors fogyást ígér a Perricone-diéta: ezeket edd, hogy újjászülessen a külsőd
Még a legnagyobb világsztárok is esküsznek a diétára, ami egyszerre több területen is pozitívan működik.

perricone-dieta2
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Ezért néznek ki a japán nők 20 évvel fiatalabbnak a koruknál: így kövesd a rutinjukat »

Beindítja a fogyást és feltölti a vitaminraktárakat: rostban gazdag smoothie répával »

A legnőiesebb bőrhatású cuccok az őszre – Árakkal, lelőhelyekkel mutatjuk a dögös darabokat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A karcsú alak, egészséges testkép és megfelelő önbizalom sok nő álma, ezért nem csoda, hogy manapság már ilyen rengetegféle diéta létezik. Mivel minden embernek más a szervezete, az életmódja vagy a körülményei, ezért fontos is, hogy a fogyókúrás módszerek is ehhez igazodjanak.

Most egy olyan diétát ismerhetsz meg jobban, ami azoknak kedvez, akik nemcsak fogyni, szeretnének, hanem frissebb külsőre is vágynak, hiszen a Perricone-módszertől a bőr is megfiatalodik. Az étrend olyan sztárokat is meggyőzött, mint Julia Roberts, Bruce Willis vagy Jennifer Lopez.

Gyors, mégis egészséges fogyás

Az amerikai bőrgyógyász, dr. Nicholas Perricone eredetileg azért alkotta meg az étrendet, hogy páciensei bőrproblémáin segítsen. Ám amikor alkalmazni kezdték, sokan nemcsak tisztább és selymesebb arcbőrről, de fogyásról is beszámoltak. A diéta emellett az egészségre is jó hatással van, így akin nincs túlsúly, és a bőrével sincsenek problémák, annak is érdemes megfogadnia pár tanácsot.

szep-bor
Fotó: Cecile Lavabre / Getty Images Hungary

A javasolt ételek összetevői felpörgetik az emésztést, és segítenek a májnak a méreganyagok eltávolításában, valamint a vitaminpótlásról is gondoskodnak. Sok diétában felmerülő probléma az is, hogy nem jut elég energiához a szervezet, így a fogyókúrázó folyton fáradt, levert. Itt a jó alapanyagoknak hála ettől sem kell tartani, így az edzésekhez is marad elegendő lendület.

A cikk az ajánló után folytatódik

A működési elv alapján az ételek a bőr szöveteit és sejtjeit károsító, roncsoló szabad gyökökre vannak hatással, és magas antioxidáns-tartalmukkal szüntetik meg ezeket. Alapjáraton a szabad gyökök fontos vegyületei a szervezetnek, hiszen a testbe jutott káros kórokozókat semlegesítik. Viszont ha a rossz táplálkozás és különböző környezeti hatások miatt felhalmozódnak a káros anyagok, a szabad gyökök is elszaporodnak, és megtámadják az egészséges sejteket is. Ez a folyamat szoros kapcsolatban áll a ráncok kialakulásával, és sajnos a rák megjelenésével is, így mindenképp érdemes nagy figyelmet fordítani rá.

Ilyen ételeket ajánl a diéta

Vannak olyan ételek, amelyek kifejezetten kerülendők a bőr szépsége és a fogyókúra érdekében. Ilyenek a zsíros húsok, a fehér liszt és cukor, de zöldségekből és gyümölcsökből sem mindegyik ajánlott: a kukorica, a borsó, a burgonya, a szőlő vagy a banán is tiltólistásak Perricone doktor szerint. A fehér rizs és a tésztafélék szintén az egészséges életmód ellenségei, így a diétázóknak a polcon kell hagyniuk a bevásárlások során.

perricone-dieta1
Fotó: marilyna / Getty Images Hungary

A felsorolt ételek azonban fogyaszthatók, csak más formában kell felhasználni őket: zsíros húsok helyett csirke és hal, teljes kiőrlésű lisztből készült ételek, köretként pedig bulgur, kuszkusz vagy párolt zöldség kerüljön az asztalra. A hal felhasználásával készített fogások különösen ajánlottak, hiszen az ómega-3 feszesíti a bőrt, és az olyan telítetlen zsírsavak, mint az olívaolaj vagy az avokádóolaj is tökéletesen beleillenek a diétába. Az elkészítési módszerre is fontos odafigyelni, a húsokat lehetőség szerint grillezd, a zöldségeket párold vagy grillezd, a gyümölcsöket pedig nyersen fogyaszd.

Háromnapos mintaétrend a Perricone-diétához

A szakértő 28 napig javasolja szigorúan követni a diétát a szép bőr és a 4-6 kilós fogyás elérése érdekében, de aki szeretné fokozni a hatást, az tovább is folytathatja. Nem szabad elfeledkezni a már sokat hallott vízfogyasztásról sem, hiszen ez is gondoskodik a bőr feszességéről és hidratáltságáról.

Fontos!  
Az adagok kiméréséhez használj kétdecis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos betegek és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

1. nap

Reggeli: 80-100 gramm füstölt lazacfilé, fél bögre lassan főzött zabkása, egy teáskanálnyi aprított mandula, natúr zöld tea vagy víz.

Tízórai: Egy bögre sárgarépa-cékla saláta, egy evőkanál lenolaj.

Ebéd: 170 gramm pulykából készült hamburger buci nélkül (húspogácsa, salátalevél, egy szelet hagyma, egy szelet paradicsom), csicseriborsóból, babból, olívaolajból, friss citromléből és fokhagymából készült szósszal; víz.

Uzsonna: 170 gramm ízesítetlen görög joghurt egy evőkanál gránátalmalével összekeverve, víz.

Vacsora: Egy bögre lencseleves, zöld saláta olívaolajjal és friss citromlével, két szelet sárgadinnye, víz.

2. nap

Reggeli: Két szelet rozskenyér, két szelet sovány sajt, egy zöldpaprika, egy bögre paradicsomlé.

Tízórai: Egy főtt tojás, egy alma, víz.

Ebéd: 150 gramm grillezett pisztráng, fél bögre barna rizs, fél bögre párolt brokkoli, víz.

Uzsonna: Egy bögre sárgarépa és zeller összekeverve, rá egy evőkanál lenolaj.

Vacsora: Két karalábé megtöltve 100 gramm sovány túróval, mellé fél bögre főtt hajdina, fél kígyóuborka, pár szem olívabogyó, víz.

3. nap

Reggeli: Három evőkanál müzli, egy marék aszalt sárgabarack egy bögre zsírszegény joghurttal elkeverve, víz.

Tízórai: Egy bögre narancs és alma összeturmixolva.

Ebéd: Egy bögre paradicsomleves, 150 gramm tengeri hal grillezve, egy bögre köles, víz.

Uzsonna: Egy narancs, tíz szem mandula, víz.

Vacsora: Fél bögre párolt barna rizs, 100 gramm grillezett pulykamell, egy grillezett körte, citromos víz.

Rugalmassá teszi a bőrt, elveszi az éhséget: 8 természetes kollagénforrás

A kollagén nem csak a bőr elasztikusságának megtartásában vesz részt: kutatások bizonyították, hogy a kollagénben gazdag ételek segítenek az elhízás leküzdésében is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük