Zsírégető, vízhajtó, emésztésserkentő
Mi az?
Szeretnél gyorsan megszabadulni emésztési problémáidtól? Segítünk, és a fogyást is garantáljuk.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bizonyos táplálékok amellett, hogy hosszú időre csillapítják éhségedet, és különleges ízükkel a változatosság iránti igényedet is kielégítik, képesek arra is, hogy megszabadítsanak a vizesedés kellemetlen tüneteitől, optimalizálják emésztésed, zsírégető hatóanyagaik révén pedig a fogyókúra során is segítségedre legyenek. A következők épp ilyenek, így érdemes rendszeresen fogyasztanod belőlük.

Rizs

A világ lakosságának több mint fele rizsből nyeri a szervezet számára nélkülözhetetlen proteint. Mivel egyre többen és többen fogyasztják, ma már a világ számos országában termesztik, sőt, a kukorica és a gabona után a rizs az egyik legfontosabb táplálék.

Nem véletlen, hogy a táplálkozástudomány szakértői is az egyik legjobb tápanyagforrásnak tartják, ha egészséged megőrzéséről, illetve fogyókúráról van szó. Proteinje az egyik legjobb fehérjeforrás, a rizs emellett azért is teljes értékű táplálék, mivel egészséges, komplex szénhidráttal látja el a szervezetet. Koleszterin- és sómentes, nem allergiakeltő, illetve minimális zsírt tartalmaz. Az egyik legkönnyebben emészthető és hasznosuló fehérjeforrás.

Az energia, ami a rizsben található, eltárolható az izomzatban, szükség esetén viszont könnyen felhasználható. A rizs továbbá gazdag aminosavakban, melyekről kutatások során kiderült, hogy összetételük nagyon hasonló az anyatejben lévő aminosavéhoz.

A rizs kilenc esszenciális aminosavat tartalmaz, melyek elengedhetetlenek a megfelelő anyagcsere-folyamatokhoz és a zsírégetéshez, emellett találhatóak még benne nem esszenciális aminosavak is, melyek kisebb mennyiségben, de szintén szükségesek a szervezet működéséhez. Mindezek mellett a rizs hatékony antikarcinogén is, rendszeres fogyasztása ugyanis csökkenti testedben a rossz zsírok és a rákkeltő anyagok mennyiségét. A rizst sokféleképpen elkészítheted: paradicsomlevesben használhatod betétként, főételeknél köretként, emellett sokféle egészséges desszert is összeállítható belőle. A fehér változat helyett azonban a legjobb, ha barnarizst alkalmazol, ebben ugyanis jóval több az értékes tápanyag.

Spárga

A spárgát az egyik legértékesebb táplálékként tartják számon a szakemberek, ugyanis nagyon gazdag K-, C- és A-vitaminban, emellett ellátja szervezetedet B1-, B2-, B6- és B3-vitaminnal, mangánnal, rézzel, foszforral, fehérjével, káliummal és rosttal. Találsz benne továbbá vasat, cinket, magnéziumot, szelént és kalciumot is.

A benne található folsav a szív és az érrendszer védelmezője, emellett a születési rendellenességek kialakulását is képes megakadályozni. A fogyókúra szempontjából az egyik legelőnyösebb tulajdonsága magas rosttartalma, ugyanakkor a növény jelentős mennyiségű káliumot is tartalmaz. A spárgában található ásványi anyagok és az asparagine nevű aminosav együttes hatása kiváló vizelethajtó tulajdonsággal ruházza fel ezt az értékes zöldséget, mely így képes csökkenteni a vérnyomást, ugyanakkor megszabadít a puffadástól és a végtagduzzanatoktól is.

A spárga mindemellett az egészséges bélflóráért is sokat tesz, elsősorban speciális szénhidráttartalma miatt, amit inulinnak hívnak. Bár ezt a szervezet nem emészti meg, az egészség fenntartásához szükséges jótékony baktériumok - a bifidobaktérium és a laktobaccilus - igen. Ha megfelelő mennyiségben jutsz inulinhoz, azzal emésztésed működését is támogatod. A spárga tehát számos, szervezeted számára nélkülözhetetlen vitamin és ásványi anyag gazdag tárháza, emellett igen változatos módon elkészíthető: meg is párolhatod, de készíthetsz belőle levest, köretet és főételt is.

Papaya

A Hawaii-on és Puerto Ricóban őshonos, vöröses-narancsszínű és kicsit puha gyümölcs fogyasztása segíti az emésztést, és jótékony hatással van a szív egészségi állapotára is.

Külsőleg alkalmazva öregedésgátló hatású, antibiotikumos kezelés után gyorsan segít helyreállítani a bélbaktériumok normális számát, továbbá különösen gazdag karotinban és anyagcsere-pörgető C-vitaminban, illetve arginin-, papain- és carpaintartalma is magas. Az arginin a férfiak termékenységére van pozitív hatással, a papain egy fehérjebontó enzim, a carpain pedig a szív működését segítő anyag. Szintén magas a papaya fibrintartalma, ami igen ritkán fordul elő növényekben, viszont a véralvadási folyamat elengedhetetlen résztvevője.

Bár további kutatások szükségesek, eddig azt állapították meg, hogy a papayával megelőzhetőek a cukorbetegség okozta szívproblémák, fibrintartalma pedig segít alacsonyan tartani a koleszterinszintet is. Amellett pedig, hogy rostban igen gazdag, mely tulajdonsága még inkább fokozza emésztésjavító hatását, különleges tulajdonsága, hogy képes megkötni a rákkeltő toxikus anyagokat, melyek így nem érik el a sejteket.

Cikkünk elkészítésében a Fitway Magazin segített.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük