4 ínycsiklandó rágcsálnivaló, ami illik a paleo diétába: lehet változatos és sokszínű az étrend
A paleo étrendbe is beilleszthető ízletes rágcsáktól garantáltan mind a tíz ujjadat megnyalod!

GettyImages-1134890136
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A paleo diétát nem véletlenül nevezik ősember- vagy kőkorszaki diétának is, hiszen olyan élelmiszereket ír elő, amik már az ősidőkben is elérhetők voltak, mint a húsok, halak, zöldségek és gyümölcsök. 

Az alapfeltevése szerint a krónikus betegségek korszaka az ipari forradalommal kezdődött, amikor nőtt az élelmiszerek feldolgozása, megannyi gabona- és tejtermék született, és emelkedett a hüvelyesek felhasználása a mindennapokban.

A paleo étrend rágcsái

Amiket az étrend enged fogyasztani, azok a húsok, halak, tojás, zöldségek, gyümölcsök, magvak, diófélék, gyógynövények, fűszerek, esszenciális zsírok és olajok. Amik kerülendők, azok az előregyártott, feldolgozott ételek, a mesterséges édesítőszerek és cukrok, a cukros üdítők, a gabonák, a legtöbb tejtermék, a hüvelyesek, a növényi olajok, a margarin és a transzzsírok. Mivel nagyon szigorú, kezdők számára nehéz lehet belegondolni, milyen nassolnivaló, tízórai vagy uzsonna férhet bele az étrendbe - ehhez adunk most némi támpontot.

GettyImages-589014760

Pörkölt mandula házi ízesítéssel

A mandula kitűnő választás, ami mind a paloe diétába belefér, mind pedig a kiegyensúlyozott táplálkozás részét is képezheti anélkül, hogy pluszkilókat eredményezne. 10 szemben nagyjából 70 kalória lapul, értékes egyszeresen telítetlen zsírsavforrás, és rostokkal is ellátja a szervezetet.

280 gramm mandulát forgass meg 2 evőkanálnyi olívaolajban, fél evőkanálnyi inaktív élesztőben, egy csipet fűszerpaprikában, egy teáskanálnyi sóban és ugyanennyi fokhagyma-, hagymaporban, majd hintsd meg némi szárított petrezselyemmel, kaporral és metélőhagymával. 165 fokra melegítsd elő a sütőt, a bepácolt mandulákat egy sütőpapírral kibélelt tepsiben egyengesd el, majd 20-25 percen keresztül süsd őket - időnként ellenőrizd le, nehogy odaégjen. 

Chiapuding áfonyával

Ugyan a tejtermékek mellőzését írja elő a paleo étred, ez nem jelenti, hogy a növényi italokat is ugyanúgy száműzni kellene az étrendből. Tízórai vagy uzsonna gyanánt (de akár reggelire is) kitűnő választás a chiapuding, amit pofonegyszerű elkészíteni. Az alaprecepthez kókusztej helyett használhatsz akár kesu- vagy mandulaitalt is, kiegészítheted még néhány szem bogyós gyümölccsel, áfonyával, szederrel, málnával.

A cikk az ajánló után folytatódik

A chiamagok tele vannak értékes tápanyagokkal, rostban gazdagok, gyulladást gátló omega-3 zsírsavakban bővelkednek és igazi kalcium-, magnéziumforrásnak számít. 

Zöldséges mártogatós

Ropogtatnivaló gyanánt chipsek helyett ízletes zöldségrudakat is készíthetsz. Ez lehet répa, uborka, zeller, paprika, hiszen mind-mind alacsony kalória- és magas rosttartalommal bírnak, tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal. A hosszában felszeletelt friss zöldségek mellé kis pohár kókuszjoghurtból álló mártogatóst készíts, amit ízlés szerint kaporral, fokhagymaporral, almaecettel, sóval és borssal ízesíts.

Mogyoróvajas almaszendvicsek

A mogyoróvaj az izmok tápanyagául szolgáló fehérjékben bővelkedik, emellett esszenciális zsírtartalma is kiemelkedő, az almát pedig az emésztést segítő pektintartalma, a zsíroxidációt gyorsító C-vitamin- és a vízhajtó káliumtartalma miatt is érdemes beiktatni a mindennapokba.

GettyImages-1126001691

Az almás-mogyoróvajas szendvics 100%-osan házilag készített alapanyagokból is állhat, a bolti mogyoróvaj helyett érdemes kipróbálni ezt a három alapanyagból álló receptet. Az almát vágd fel kerek, teljes szeletekre, amiknek az egyik oldalát kend meg egy teáskanálnyi mogyoróvajjal, majd fedd le egy másik szelettel - jó étvágyat!

A 8 legjobb villámgyors fogyókúrás vacsora, amiben alig van szénhidrát

Fogyókúra alatt érdemes odafigyelni a tápanyagok kiegyensúlyozott bevitelére - ezek a vacsoraötletek szénhidrátszegények, mégis laktatók.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük