Napi fél padlizsán, 1,5 kiló mínusz hétvégére
Salaktalanít és finom
A padlizsán rosttartalmából adódóan segít megszabadulni a felgyülemlett salakanyagtól.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Amikor a boltban kapható paradicsomok és paprikák már rég nem olyan ízletesek, mint a nyár derekán, és egyre fogynak a kedvenc zöldségeid, akkor jön be a képbe az ősz favoritja, a padlizsán.

A benne található rostoknak és hasznos vegyületeknek köszönhetően nem csupán egészséges, de a fogyásban is segítségedre lehet. Ügyesen megválogatva a mellette fogyasztott ételeket, illetve egy kis testmozgással is kiegészítve a diétát, néhány nap alatt akár három kiló plusztól is megszabadulhatsz.

Salaktalanító padlizsán

A tojásgyümölcs kalóriában igen szegény táplálék: egy fél padlizsán nagyjából 150 gramm, és körülbelül 20-25 kalória van benne.

Ugyanakkor oldható- és oldhatatlanrost-tartalmának köszönhetően meglehetősen laktató táplálék, tehát fogyasztása mellett nem kell félned az éhségtől.

Magas rosttartalmából adódóan - elegendő folyadék bevitele mellett - szinte átmossa a bélrendszert, így segít megszabadulni a salakanyagoktól.

100 g padlizsán több mint 200 mg káliumot is tartalmaz, ebből adódóan a növény kiváló vízhajtó csemege: segít megszabadulni a hasi tájékon felgyülemlő sejtközötti víztől.

A rántott padlizsánt felejtsd el!

A padlizsán rendkívül változatosan elkészíthető táplálék. Egyedül rántva nem ajánlott fogyasztanod, ugyanis szivacsos állagának köszönhetően rengeteg olajat szív magába. Ilyen formában pedig már nem támogatja a fogyókúrát.

Mintaétrend

A mintaétrendet nem kell túl szigorúan venni, inkább csak útmutatóként szolgál. Ha megéheznél, fogyassz bátran valamilyen zöldséget, gyümölcsöt. Ezen kívül ne feledkezz el a napi legalább 2,5 l folyadék fogyasztásáról, amivel segíted az anyagcserédet.

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér padlizsánkrémmel megkenve, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: egy banán.
Ebéd: egy adag töltött padlizsán rizzsel.
Uzsonna: egy kisebb fürt szőlő.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

2. nap

Reggeli: egy adag teljes kiőrlésű müzli zsírszegény tejjel.
Tízórai: egy marék sózatlan kesudió.
Ebéd: egy adag rakott padlizsán.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: egy adag tonhalsaláta.

Gyorsítsd az anyagcserét!

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, milyen anyagcsere-gyorsítókat javasol a dietetikus!

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér padlizsánkrémmel megkenve, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: egy adag padlizsános rizssaláta.
Uzsonna: egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: egy adag gyümölcssaláta.

Ezt is szeretjük