Pár hét alatt látványos változást hoz az otthoni edzés, ha így csinálod: ugyanolyan hatékony, mintha konditerembe mennél
Az otthoni edzés is lehet jóleső és hatásos, ráadásul egyáltalán nem muszáj egyedül érezned magad közben.

otthoni-joga
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szeretnék egészségesebb, sportosabb lenni, de nincs időm, nem tudom beiktatni a napi programomba a mozgást, túl sokat dolgozom, messze van a konditerem, és egyébként is nagyon zavar, amikor mások bámulnak - néhány tipikus mondat, miért zárják ki sokan életükből a rendszeres testmozgást. Az online edzésprogramoknak hála most vége a kifogásoknak!

Egy új tanulmány szerint az otthoni edzés ugyanolyan hatékonysággal járul hozzá az egészségfejlesztéshez, valamint a kívánt izomzat eléréséhez, mintha rendszeresen edzőterembe járna az ember. Szerencsére ma már egyre több internetes platform nyújt átfogó edzésprogramokat, és segít mindenkinek megtalálni a számára legmegfelelőbb mozgásformát.

Már hivatalos: hatásos az otthoni edzés

A The Journal of Physiology szakfolyóiratban megjelent átfogó tanulmány 32, jelentős súlyfelesleggel rendelkező embert vizsgált. Az alanyokat három különböző csoportra osztották, és egy három hónapos edzésprogramot kellett elvégezniük. Az első két csoport tagjai hagyományos formában sportoltak, míg a harmadik csoport egy otthoni HIIT-edzésprogramot hajtott végre.

Az eredmény magáért beszél: az otthoni edzést végzők ugyanolyan hatékony eredményeket értek el, mint az első két csoport tagjai. Elmondható tehát, hogy a nappali kényelméből lebonyolított mozgás ugyanolyan jótékony hatással bír az életmódra, mint a konditermi, és ne feledkezzünk meg a további előnyökről sem.

Egyszerű, rugalmas és olcsóbb

Az online edzésplatformok világa egyre népszerűbbé válik, sőt a fitneszipar egyik leggyorsabban fejlődő szegmense lett. Online edzéstervek mellett ma már nemzetközileg elismert fitneszedzők tartanak online órákat, valamint - főleg a karanténidőszak miatt - élsportolók is megjelentek az iparágban. Ám nemcsak a sikeres edzők jelenléte teszi vonzóvá a lehetőséget.

Az otthoni mozgás egyik fontos előnye, hogy az esetek túlnyomó többségében olcsóbb, és minden esetben rugalmasabb, hiszen lényegében bárhol, bármikor elvégezhető, akár az irodában két feladat között, akár a nyaralás alatt. Az online világban ráadásul a határ a csillagos ég az edzésformák tekintetében. Kettlebell, jóga, pilates, nyújtógyakorlatok, súlyzós edzések: valamennyi típus elérhető, és a közvetítések sok esetben később is megtekinthetők. A gyakorlatok helyes kivitelezését az edzők online megoldásokkal segítik, így elkerülve a sérülés veszélyét. Ha te is szívesen kipróbálnád, az igym.hu-n ingyenesen megteheted!

Nem bonyolult: ezekre van szükség az otthoni edzéshez

Hogy pontosan mire lesz szükséged, az persze elsősorban attól függ, milyen órákon veszel részt. Érdemes minden esetben konzultálni előzetesen az edzőiddel is. Mindenesetre ezt a néhány praktikus alapkelléket nem árt beszerezni:

  • jógaszőnyeg,
  • haskerék,
  • fitlabda,
  • gumiszalagok,
  • ugrálókötél,
  • habhenger,
  • egykezes súlyzók, melyeket akár vizes palackokkal is lehet helyettesíteni.
Próbáld ki az iGym-et ingyenesen!

Magyar fiatalok is aktívan dolgoznak azon, hogy minél szélesebb rétegek számára tegyék elérhetővé az online edzés lehetőségét. A mindössze néhány hónapja elindított  igym.hu-n  számtalan edzésfajta közül választhatsz segítőkész, tapasztalt edzők támogatásával. A mozogni vágyók egy egyszerű, rendkívül felhasználóbarát környezetben edzhetnek: néhány kattintás, és csatlakozhatsz akár jóga-, akár alakformáló órákra, de nyújtógyakorlatokat is végezhetsz.

Az edző személyes jelenlétének hiányában gondoskodni kell a fejlődés naplózásáról is, aminek számtalan módja van. Vezetheted, hogy mennyi ismétlésszámot vagy képes megcsinálni, készíthetsz előtte-utána fotókat, mérheted, hogy hány kilót fogytál, vagy hogyan változott a testzsírszázalékod, a derékbőséged, egyéb testrészeid.

Felírhatod, hogy milyen étrendet követsz, mennyi szénhidrátot, fehérjét vittél be, mennyi kalóriát égettél. Jó ötlet lehet videóra venni minden egyes alkalommal az edzésedet, hogy lásd, minden feladatot megfelelően hajtasz-e végre, például egyenes-e a hátad, vagy helyes-e a mozdulatsor.  

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a változatos edzés szükségességét. Nagyon monotonná tud válni az egész, ha mindig, hétről hétre ugyanazokat a gyakorlatokat végzed. Nem árt egy-egy izom- és erőépítő edzés mellé kardiót beépíteni, legyen szó futásról, vagy épp köredzésekről. A jóga jótékony hatását már mindenhol elismerik, és a nyújtógyakorlatoknak is óriási jelentősége és előnye van.

Az IGymet a Facebookon és az Instagramon is megtalálod.

Fotók: Getty Images

20 perces kőkemény otthoni kardió

Az alábbi gyakorlatokat otthon, közepes vagy magas intenzitással két-két percig végezd, majd minden egyes gyakorlat után 60 másodpercig pihenj. Ezzel 20-25 perces remek, zsírgyilkos kardioedzést kapsz.

Ezt is szeretjük