Csökkenti a gyulladást a szervezetben és felturbózza a fogyást: 4 hozzávaló, amit keverj az italodba
Ha ezen négy alapanyag egyikét belekevered az italodba, szuper fogyókúrás leveket készíthetsz házilag.

GettyImages-1254503729
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Olykor elég csak egyetlen összetevőt keverni az italba ahhoz, hogy hatékony anyagcsere-serkentő, gyulladáscsökkentő italt lehessen kortyolgatni.

Az  általunk felsorolt alapanyagok mindegyike bővelkedik gyulladáscsökkentő hatóanyagokban, melyek hosszú távú, rendszeres fogyasztása támogat a fogyásban is.

Kurkuma

Klinikai kutatások bizonyítják, hogy a kurkumában található polifenolok enyhítik a szervezetben előforduló gyulladásokat, amik nagy szerepet játszanak az elhízás kialakulásában. Az értékes fűszernövény hatóanyaga közvetlenül a fehér zsírszövetekre hat, így szünteti meg akár a krónikus gyulladásokat is. Elősegíti az antioxidánsok beépülését, hatékonyan csökkenti az elhízás mértékét, miközben serkenti az anyagcsere működését.

GettyImages-1290450282
Fotó: Almaje / Getty Images Hungary

Nem csoda, hogy arany tejnek hívják a szuper egészséges kurkumateát, amibe egy evőkanál kurkumát, egy csipet frissen őrölt fekete borsot, és 2-3 deciliter langyos tejet kell adni, majd alaposan összekeverni. Akár még kardamommal, gyömbérrel, fahéjjal, mézzel vagy vaníliaormával is ízesíthető.

Gyömbér

A gyömbér gingerol és shogaol összetevői segítenek az elhízást okozó oxidatív stressz csökkentésében. A gingerol serkenti az emésztési folyamatokat, stabilizálja a vércukorszintet, amitől elkerülhetővé válik a farkaséhség érzete.

Az oxidatív stressz a szabad gyökök sérüléséből is eredhet, amiket a gyömbér antioxidáns-tartalma segít kontroll alatt tartani. Gyomorgyógyító és gyulladáscsökkentő hatása enyhíti a különböző emésztőrendszeri betegségek tüneteit. A gyömbér fogyasztása teltségérzetet is okoz, egy másik vizsgálat szerint jelentős hatással bír a testsúlyra és a hastájéki zsírra nézve. Házilag is készíthető friss gyömbérből fogyást elősegítő, immunerősítő gyömbértea.

Fahéj

A fahéj polifenol antioxidáns tartalmának köszönhetően bizonyítottan csökkenti a gyulladásokat a szervezetben, amivel különböző, emésztéssel kapcsolatos krónikus betegségek is megelőzhetőek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mivel támogatja a glükóz feldolgozását, stabilizálja a vércukorszintet, emellett hatékony étvágycsökkentő, serkenti az anyagcsere működését is. Egy 16 hetes kutatásban kiderült, hogy már napi 3 gramm fahéj fogyasztása is enyhíti a hasi elhízással járó metabolikus szindróma tüneteit a betegeknél. Érdemes kipróbálni az ínycsiklandó fahéjteát, vagy már az is elég, ha fahéjrudakat forró vízben kiáztatsz, és az így kapott elegyet kortyolgatod.

Kiviital

Igazából bármelyik citrusféle segítségével effektív fogyókúrás ital készíthető, de ha lehet kivit kapni a boltokban, érdemes lecsapni rá, mert kiváló C-, E-, B-vitamin- és rostforrás, rengeteg jótékony hatással bír. Egy tanulmányban 12 héten keresztül fogyasztottak a résztvevők kivit úgy, hogy az étrendjükben semmit nem változtattak, és átlagosan 3,1 centiméterrel lett kisebb csípőkörfogatuk.

GettyImages-640948592
Fotó: GMVozd / Getty Images Hungary

A savanykás gyümölcs segít a vércukorszint kontrollálásában és a koleszterinszint csökkentésében, valamint támogatja a gyomor egészségét. A héját sem érdemes lepucolni róla, csak a szőröket dörzsöld le, mert a roppanós külső, vékony rétege 1 gramm rostot tartalmaz. A British Society for Immunology szaklapban megjelent kutatás szerint a benne található kissper peptid az emésztőrendszeri gyulladásokat enyhíti, csökkenti az oxidatív stressz szintjét is. Érdemes a turmixgépbe vagy smoothie-készítőbe egy kivit, fél banánt egy körtét egy kis pohár natúr joghurtot tenni, majd egyneműsíteni. Nem csak finom, de szuper egészséges.

8 lefekvés előtti ital, ami égeti a zsírt

Felpörgetik az anyagcserét, kihajtják a felesleges vizet a testből, és még az éhséget is csökkentik.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük