Megduzzasztja a zsírpárnákat, és még csak ki sem lehet kerülni: ez a hormon közvetlenül felelős a hízásért
Így hizlal a női hormon, az ösztrogén.

hasi-hizas-cover
Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

Hatékonyabb, mint a citromos víz: ezt idd, ha lassú az anyagcseréd »

5 szupernőies frizura Palvin Barbitól: a félhosszú fazon és a retró göndörség is jól áll neki »

Még a retró fürdőruha is észbontóan dögös rajta: a plus size modell felkészült a nyárra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ösztrogénszint nagyon sok mindenre hatással van, és, ha eltér az optimálistól, annak látványos következményei is lehetnek. Hogy mást ne mondjunk, a csökkenő ösztrogénszint nagyon kedvez a zsigeri zsír kialakulásának.

Az ösztrogén felelős a pubertáskori változásokért, illetve a menstruációs ciklus szabályozásáért, ezen kívül pedig számos élettani folyamatban játszik szerepet a testben.

Hogyan hizlal az ösztrogén?

A nemi hormon többek között segít a koleszterinszint szabályozásában, védi a csontok egészségét, és közrejátszik az ember hangulatának alakulásában is. És a zsírképződésben is van szerepe. 

has-meroszalag-centi

Az ösztrogén felelős elsősorban azért, hogy a nők a csípőjükre és a combjukra híznak, a test ezekhez a raktárakhoz nyúl, amikor egy nő gyermeket vár, de szerepet játszik a súlykontrollban is. Az ösztrogén növeli az alfa-adrenerg receptorok számát az altesten, ez a receptor pedig lassítja a zsíranyagcserét ezen a tájékon. Ez az egyik oka annak, hogy sok nő körte alkatú. A normális ösztrogénszint a zsigeri zsírra egészen máshogy hat, mégpedig felgyorsítja az anyagcseréjét. 

Azonban, ha az ösztrogénszint csökken, hirtelen már nincs, ami felgyorsítsa a zsigeri zsír felhasználását. Az alacsony ösztrogénszint hatására a zsírraktározás áttevődik a hasi tájékra, és a zsírsejtek több zsírt raktároznak, megduzzadnak, mely számos egészségügyi kockázattal jár, ez a zsírfajta ugyanis a szerveket veszi körül. 

Ha ez még nem lenne elég, egereken végzett kutatás azt találta, hogy az alacsony ösztrogénszint azzal járt, hogy a kísérleti példányoknak csökkent a mozgékonysága, és megnőtt az étvágya. Egy szóval az ösztrogénszint csökkenése azt is magával hozza, hogy az embernek kevesebb kedve lesz mozogni, viszont nagyobb étvágya a finomságokra.

Az alacsony ösztrogénszintet a menopauzán kívül okozhatják olyan hormonális betegségek, mint a policisztás ovárium szindróma vagy a Turner-szindróma, de összefügghet a túl gyors zsírszövetvesztéssel is a túlzásba vitt edzés vagy az anorexia következtében, ilyenkor elsősorban a női folyamatokkal, a menstruáció kimaradásával és a szexuális vágy csökkenésével lehet számolni.

Mit lehet ellene tenni?

Az első és legfontosabb mindig, ha az ember valamilyen betegséget sejt egy változás hátterében, ellátogatni az orvoshoz, elvégezni a szükséges vizsgálatokat, hogy kiderüljön, valóban baj van-e, és meghallgatni a kezelőorvos tanácsait.

A cikk az ajánló után folytatódik

Azonban emellett még számtalan dolog segíthet. Ilyen például a megfelelő mozgás. Már napi minimum 10 perc intenzív mozgás is segíthet fokozni az anyagcserét, és csökkenteni a derékkerületet. Ez a súlyvesztésben és a súlytartásban is hasznos. Különösen jók az erősítő és a súlyzós edzések, valamint a nem túl megterhelő, aerob jellegű edzésformák, mint az úszás, a biciklizés vagy a tánc.

Ezen kívül fontos a megfelelő étkezés is. A feldolgozott élelmiszerekben, szénsavas üdítőkben, cukorban és alkoholban szegény, de rostokban, növényi zsírokban és minőségi fehérjékben gazdag étrend segít megszabadulni a zsigeri zsírtól.

Szénhidrát reggelire

Ezek az egészséges, rostos szénhidrátok a legjobbak reggelire, ha az ember nem tud lemondani róluk. Sokáig eltelítenek, és garantálják, hogy délig ne éhezz meg. Próbáld ki őket.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük