A 3 legfinomabb őszi zsírégető nass
Azért, mert diétázol, még nem kell lemondanod a csipegetésről és a finom nassolnivalókról. Különösen, ha ezeket a csemegéket választod.

Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Füst és égés nélkül (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Az 50 éves Helena Christensen elképesztően dögös – Talán jobban néz ki, mint fénykorában »

Mik azok a lipidek, és miért kell pótolni őket? A száraz bőr nem újul meg nélkülük »

Erősíti, dúsítja a ritkás hajat: az amla olaj a hajápolás szupersztárja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az ősz nemcsak ínycsiklandozó, karcsúsító gyümölcsökben gazdag, de akkor is tartogat apró meglepetéseket, ha épp csak csipegetnél valamit. Ha a következő őszi finomságokat választod a kalóriadús, édes nassolnivalók helyett, nemcsak, hogy jóllakhatsz, de segíted emésztésed és anyagcseréd működését, nem beszélve arról, hogy immunrendszeredet is felkészítheted a téli hónapokra.

Dió

A Perzsiából származó dió - amit a magyarok már vándorlásaik során megismertek, és a honfoglalás óta termesztenek is - nemcsak értékes táplálék, de a népi gyógyászat ismert és gyakran használt alapanyaga is. Kiváló vértisztító, remek gyógyír a fájó torokra, emellett az emésztési problémák egyik legjobb orvossága. Segíti az emésztést, megerősíti a gyomrot, megszünteti a puffadást és a felfújódást, emellett gyógyítja a bélhurutot, és a magas vérnyomás kezelésére is alkalmas.

Kimerültség esetén regenerálja a szervezetet, vitaminokban gazdag, magas a fehérjetartalma, illetve telítetlen zsírsavakban is bővelkedik, így segíti a zsírégetést is. Nagy mennyiségben tartalmaz olyan zsírsavat, ami csökkenti a szívinfarktus és más szívbetegségek kialakulásának kockázatát, ugyanakkor a csontok erősségének megőrzésében is jelentős szerepet játszik. Aminosavat - L-arginin - is találsz a dióban, mely olyan vegyületté alakul át a szervezetben, ami kitágítja az ereket, és segíti a szabad véráramlást.

A dió mindemellett ellátja a szervezetet a szükséges mangánnal, rézzel és más ásványi anyagokkal, így rendszeres fogyasztása segíti a szabadgyökök elpusztítását, melyek a sejtek széteséséért, a korai öregedésért felelősek.

Gesztenye

Az Észak-Amerikában, Kelet-Ázsiában és Dél-Európában őshonos szelídgesztenyefát állítólag Mátyás király felesége, Beatrix hozta be Magyarországra. A gluténmentes táplálkozás alapanyagaként lisztet, kenyeret készítenek belőle, emellett gazdag tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, így a hűvösebb idő beköszöntével az egyik legegészségesebb és legtáplálóbb csemege.

A benne található B1- és B6-vitamin fontos az anyagcsere és az idegrendszer megfelelő működéséhez, a B2 a zsírsavak lebontását segíti, emellett épen tartja a nyálkahártyát, és jelentős szerepet játszik a méregtelenítésben. A kálium a sav-bázis egyensúly fenntartása, az idegrendszer és az izomzat működése szempontjából fontos, a sejteket pedig energiával látja el.

A gesztenyét eheted főzve, sütve, különféle húsok töltelékeként, mártásként, köretként, pástétomként, levesként, illetve méz formájában is. A gesztenyeméz valójában olyan, mint egy esszencia, összegződnek benne az előnyös tulajdonságok - ezt piacokon, kistermelőktől beszerezheted. Ha szigorú diétát folytatsz, a gesztenyét bátran használhatod húspótlóként, vagdalt formájában.

Sütőtök

A sütőtök vadon termő őse Guatemala és Mexikó vidékéről származik. Már körülbelül tízezer éve használja az emberiség étkezési célokra, de eleinte csak a magját hasznosították, ugyanis húsa kesernyés volt. Amerikából ez a növény is, mint annyi más, Kolumbusz közvetítésével jutott Európába. A sütőtök ősszel és télen igen fontos tápanyagforrás, emellett a levével végzett kísérletek szerint ennek a növénynek is van rákmegelőző hatása, mivel megakadályozza a sejtek deformálódását.

A benne található béta-karotinnak köszönhetően - mely narancssárga színét is adja - igen erőteljes antioxidáns, emellett gyulladáscsökkentő hatású, továbbá megakadályozza a koleszterin oxidációját a szervezetben, így csökkenti a szívinfarktus és az agyi katasztrófa kockázatát.

A sütőtökben található karotinszármazékok mindezeken kívül még a vércukorszint szabályozásában is segítenek, valamint csökkentik a vastagbélrák kialakulásának kockázatát. A sütőtök káliumtartalma vízhajtó hatással bír, a rendkívül magas rosttartalom pedig segíti az emésztést, és a szervezet salaktalanításában is fontos szerepet játszik.

A sütőtök legegyszerűbb elkészítési módja, ha felszeleteled, kivájod a magházat, sütőben megsütöd, majd nassolnivaló formájában fogyasztod. Emellett azonban köretként, püréként és levesként is fogyaszthatod.

Cikkünk elkészítésében a Fitway Magazin segített.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük