Heti 2 kilótól szabadít meg a folyékony zsírfaló! Így hat az olívaolaj-diéta
A szívvédő olívaolaj nemcsak egészséges, de a fogyásban is támaszod lehet.

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

7 apróság, amitől olcsó hatást kelt a cipőd, hiába költöttél rá sokat »

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az olívaolaj - mint a mediterrán diéta elmaradhatatlan kelléke - számos egészségügyi szempontból előnyös tulajdonsággal bír. Jó hatással van a keringési rendszerre, antioxidáns, ráadásul a fogyásban is segít.

Ha szeretnél gyorsan megszabadulni két-három pluszkilótól, az olívaolajjal elérheted a célodat.

Így fogyaszt az olívaolaj

Míg Olaszországban az egy főre eső átlagos olívaolaj-fogyasztás havonta egy liter felett van, addig a hazai felhasználás meg sem közelíti ezt a mennyiséget. Pedig az olajbogyóból előállított növényi olaj csökkenti a rákkockázatot, segít megelőzni az infarktust, szépíti a bőrt, valamint segít megőrizni a karcsúságot.

A legjobb választás a szűz, illetve az extra szűz olívaolaj, ha szeretnél többet tudni egészségügyi hatásaikról, kattints korábbi cikkünkre!

Étvágycsökkentő hatás

A Kaliforniai Egyetem kutatása szerint az olívaolaj étvágycsökkentő hatással bír. Állatkísérletek során bebizonyosodott, hogy a szervezetbe juttatott olajsavból zsíreredetű hírvivő molekula, úgynevezett oleoiletanolamid keletkezik. Ez a vegyület pedig a receptorfehérjéhez kötődve teltségérzetet vált ki.

Ha nemcsak az olívaolaj érdekel, hanem szeretnél többet tudni az olívabogyó egészségügyi hatásairól is, kattints korábbi cikkünkre!

Kanalazz!

Az olívaolaj - illetve más olajok és zsiradékok is - késleltetik a velük egy időben fogyasztott táplálékok felszívódásának sebességét, vagyis lényegében az élelmiszer glikémiás indexét.

Ha tehát étkezés előtt elfogyasztasz egy-két evőkanál olívaolajat, elősegíted a súlyvesztést. Ugyanakkor tartsd szem előtt, hogy az olívaolaj kalóriatartalma magas, tehát - pozitív élettani hatásai ellenére - nagy mennyiségben hizlal.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta, egy csésze Earl Grey tea.
Tízórai: egy müzliszelet.
Ebéd: zöldséges tésztasaláta olívaolajjal.
Uzsonna: egy marék áfonya.
Vacsora: görög saláta, olívaolajjal meglocsolva.

2. nap

Reggeli: egy tányér zabkása, egy csésze zöld tea.
Tízórai: pár kocka étcsokoládé.
Ebéd: kelbimbós hússaláta olívaolajjal.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: Cézár-saláta olívaolajjal meglocsolva.

3. nap

Reggeli: egy pirítós, olívaolajjal és paradicsommal, egy pohár élőflórás kefir, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: két korpás keksz.
Ebéd: csirkesaláta olívaolajjal meglocsolva.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: egy adag wokban sült zöldség olívaolajjal.

Ezt is szeretjük