Szuperolcsó 3 napos vízhajtó rizsdiéta
3 nap alatt 3 centivel lehetsz karcsúbb
Karcsúsodj centiket az olcsó, vízhajtó rizsdiétával!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szinte minden nő karcsúbb derékra és laposabb hasra vágyik. A vízhajtó, nátriumban szegény rizsdiéta ebben segít, ráadásul komolyabb koplalás nélkül. Mindössze néhány szabályt érdemes betartani, és azt is elég három napon át.

Tápanyagokban gazdag, kiegyensúlyozott diéta

A távol-keleti eredetű rizsdiéta szerint a rizs a létező legkiegyensúlyozottabb táplálék, amelyben minden szükséges tápanyag megtalálható, összefonódik benne a jin és a jang, egy egyensúlyi állapotot létrehozva.

Tartalmaz ugyanis szénhidrátot, fehérjét és növényi zsiradékot is, különösképpen igaz ez a barna rizsre, amelynek ráadásul a rosttartalma is igencsak magas.

Ezek mellett gazdag B1- és B2-vitaminban, illetve foszforban, vasban és magnéziumban is.

A diéta pont ezért is népszerű, hiszen a szervezet minden szükséges tápanyagot megkap, köztük nagy mennyiségű, jó minőségű szénhidrátot is.

Így a diéta ideje alatt nem jelentkezik kóros szénhidrátéhség vagy falási roham, illetve hirtelen fáradtságérzet sem, ami a néhány napos, intenzív diéták esetén egyébként jellemző.

Nátrium-, azaz sótartalma ezekkel szemben a nullához közelít, ennek köszönhetően nem köti meg a vizet a szervezetben. Mivel a diéta egésze alatt csökkentett mértékű a javasolt sóbevitel, megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás mellett a rizsdiéta elősegíti a víz kihajtását, és távozik a salakanyag, tehát méregtelenítő hatással is bír.

Így lesz igazán sikeres a diéta

  • A rizsdiéta barna rizzsel a leghatékonyabb, hiszen ennek tápanyagtartalma magasabb, mint fehér társáé. Emellett rostban is igen gazdag, ami jótékonyan támogatja az emésztést, gyorsítja az anyagcserét.
  • A rizst só nélkül kell megfőzni, hiszen a nátriumbevitel meggátolná a víz távozásának folyamatát.
  • A vízhajtás érdekében napi 2,5-3 liter víz elfogyasztása javasolt.
  • A diétát három-öt napon át szükséges tartani, de két hétnél nem hosszabb ideig.
  • A rizsdiéta után az eredmény megőrzése érdekében, szükséges úgynevezett helyreállító napokat beiktatni: az első héten idényzöldségek és teljes értékű gabonafélék, illetve alma fogyasztásával, majd a második héten ez bővíthető zsírszegény halakkal és idénygyümölcsökkel.

Napi mintaétrend

Reggeli: három-négy púpozott evőkanálnyi főtt rizs vagy egy szelet teljes kiőrlésű tönköl kenyér.

Ebéd: három-négy púpozott evőkanálnyi főtt rizs. Már főtt állapotában megpirítható kevés, nagyjából egy teáskanálnyi szezám- vagy olívaolajon. Ízesíthető enyhe zöldfűszerekkel, például petrezselyemmel, bazsalikommal, fodormentával.

Vacsora: ugyanaz, mint az ebéd. Fogyasztható tetszés szerint édesen is, például bogyós gyümölcsökkel, reszelt almával, egy vaníliarúd kikapart belsejével vagy akár egy kevés fahéjjal.

Uzsonnára és tízóraira nyers zöldségeket, például néhány szelet répát, karalábét vagy zellert, illetve az adott évszaknak megfelelő gyümölcsöt javasolt fogyasztani.

Italok: reggelire egy csésze ízesítetlen zöld teát, napközben pedig tiszta vizet fogyassz, kiegészítve néhány csésze gyógyteával.

Ezt is szeretjük