4 meglepő dolog, ami hízáshoz vezet: nem csak a pluszkalóriák okozhatják
Ezek mind hozzájárulhatnak a súlygyarapodáshoz.

GettyImages-518884931
Ez is érdekelhet

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

A magyar irodalom gyöngyszeme (x)

Teszteld le bőröd állapotát! (x)

Figyelem: neked sem egyenesek a lábujjaid? (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Ez a nadrágfazon az idei év nagy trendje: szuperkényelmes, mégis nőies – Árakkal és lelőhelyekkel »

Így lesz a vasalt haj mindig egészséges és gyönyörű: egyszerű aranyszabályok a ragyogó tincsekért »

Simábbnak tűnik a pattanásos, hepehupás bőr, ha így kerül fel rá a smink: finom alapozással is jó fedést lehet elérni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a mérleg nyelvén nem látod a fogyásodba fektetett munka eredményét, előfordulhat, hogy más dolgok állnak a háttérben: betegségek, hormonális problémák, gyógyszerek mellékhatása, de a nikotin- és alváshiány is pluszkilókat eredményezhet.

Vannak dolgok, amelyekre befolyással lehetsz, és vannak okok, amelyek megoldást követelnek annak érekében, hogy a fogyásod visszaálljon a régi kerékvágásba.  

Nem csak a pluszkalóriák okozhatják a hízást

A mozgásszegény életmód, a finomított szénhidrátokban és egészségtelen zsírokban gazdag táplálkozás pluszkalóriákat eredményez, amely elhízáshoz, illetve egészségügyi problémák kialakulásához vezet. A tartós fogyás alapja az ésszerű kalóriadeficit, hiszen ezzel a jójózás is sikeresen kiküszöbölhető, a formásabb, tónusosabb test és a megfelelő erőnlét kialakításáért pedig a testmozgást is fontos beiktatni.

GettyImages-200556140-001

A hízás úgy is bekövetkezhet, hogy nem változtatsz az étkezési szokásaidon, és látszólag nem eszel többet.

Betegségek

Nincs is annál rosszabb, mint amikor hirtelen szaladnak fel a kilók, ráadásul látszólag minden ok nélkül. Ha azt tapasztalod, hogy bármit csinálsz, nem fogysz egy dekát sem, valamilyen hormonális probléma állhat a háttérben.

A pajzsmirigy-alulműködés okozhat súlygyarapodást, az anyagcsere lelassul, ami pluszkilókat eredményez, ez gyakran fáradtsággal, levertséggel párosul. A Cushing-szindróma a mellékvesekéreg kortizol hormonjának túltermelése miatt kialakult betegség, amely túlsúllyal és a hasi tájékon striák kialakulásával jár. A PCOS – policisztás petefészek szindróma - többek között arra is hatással van, hogy a test hogyan használja fel az anyagcserében és a zsírok elraktározásában közvetlenül szerepet játszó inzulint, ami szintén a súlytöbblet oka lehet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Hormontartalmú gyógyszerek

Bizonyos gyógyszerek mellékhatása, hogy megnövekedett étvágyat és hízást okozhatnak, ilyenek a kortizonkészítmények, a vércukorszint-csökkentő gyógyszerek, antidepresszánsok, antihisztaminok, de a szteroidtartalmú gyógyszerek is, amelyek a mozgásszervi fájdalmak kezelésére ajánlottak.

Alváshiány

Ha stresszes életmódot folytatsz, és a hétköznapok során sem pihened ki magad rendesen, az is pluszkilókhoz vezethet. A kevés alvás oly módon befolyásolja a jóllakottságért felelős ghrelinszint növekedését, ami előidézi az étvágy növekedését.

GettyImages-909908428

Nikotinhiány

Sok dohányos, miután végérvényesen letette a cigit, súlygyarapodást tapasztalhat. Ez általában abból eredeztethető, hogy a dohányzás helyett valamilyen pótcselekvéshez nyúl az ember, és a nikotinhiányt evéssel kompenzálja, de maga a nikotin is étvágycsökkentő hatással bír. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a leszokás pozitív hozadékairól sem, ezek pedig sokkal fontosabbak, mint az a pár kiló plusz. Ha ügyelni szeretnél az alakodra, iktasd be a rendszeres testmozgást és az éhség leküzdése érdekében egyél lassan felszívódó szénhidrátokat, fehérjékben, rostokban gazdag ételeket, amelyek hosszú időre eltelítenek. 

A hasi zsír négy fajtája

A makacs úszógumi kialakulása ugyanakkor nem csak a mozgásszegény életmód vagy a túl sok bevitt kalória miatt alakulhat ki. Számos tényező közrejátszhat a hasi zsír kialakulásában, kezdve a stresszes életmódtól a genetikán át a hormonális problémákig, amelyek alapján a hasi zsír négy leggyakoribb típusa is elkülöníthető. 

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük