Szebb lesz tőle az izomzat! Képeken 6 nyújtógyakorlat a személyi edzőtől
Íme, néhány bemelegítő nyújtógyakorlat edzés előtt és után.

Dia

	A derék nyújtása fontos, ha szeretnéd elkerülni a testrész meghúzódását, fájdalmát. Nem baj, ha nem ér le a tenyered a földre, a lényeg, hogy a térded nyújtva maradjon, és a képen látható módon közelítsd a kézujjakat a talajhoz, illetve arcod a térdekhez.

A derék nyújtása fontos, ha szeretnéd elkerülni a testrész meghúzódását, fájdalmát. Nem baj, ha nem ér le a tenyered a földre, a lényeg, hogy a térded nyújtva maradjon, és a képen látható módon közelítsd a kézujjakat a talajhoz, illetve arcod a térdekhez.

Dia

	A combizomzat nyújtása fontos lehet többek között futás előtt. Kapaszkodj meg valamilyen stabil tárgyban, egyik lábaddal állj teli talpon, a másik lábfejedet megfogva közelítsd a sarkad a fenék felé. Végezd el a nyújtógyakorlatot a másik irányba is.

A combizomzat nyújtása fontos lehet többek között futás előtt. Kapaszkodj meg valamilyen stabil tárgyban, egyik lábaddal állj teli talpon, a másik lábfejedet megfogva közelítsd a sarkad a fenék felé. Végezd el a nyújtógyakorlatot a másik irányba is.

Dia

	A képen látható gyakorlattal elsősorban a hátizmokat nyújtod, de finoman a derék- és a lábizomzatra is kiterjed a nyújtás. Végzése közben arra ügyel, hogy derékból ne dőlj nagyon hátra, a hátul lévő sarkadat pedig közelítsd a talaj felé - így a vádli izomzata is nyúlik. 

A képen látható gyakorlattal elsősorban a hátizmokat nyújtod, de finoman a derék- és a lábizomzatra is kiterjed a nyújtás. Végzése közben arra ügyel, hogy derékból ne dőlj nagyon hátra, a hátul lévő sarkadat pedig közelítsd a talaj felé - így a vádli izomzata is nyúlik. 

Dia

	Ezzel a gyakorlattal elsősorban a vállízületet, valamint a két lapocka közötti területet nyújtod. Válladat húzd hátra, kulcsold össze hátul az ujjakat, és kezeddel nyújtózz lefelé.

Ezzel a gyakorlattal elsősorban a vállízületet, valamint a két lapocka közötti területet nyújtod. Válladat húzd hátra, kulcsold össze hátul az ujjakat, és kezeddel nyújtózz lefelé.

Dia

	A vállízületet egy másik oldalról nyújthatod a képen látható gyakorlattal. Fontos, hogy nyújtás közben ne végezz hirtelen mozdulatokat, lassan, óvatosan nyújtsd a vállat.

A vállízületet egy másik oldalról nyújthatod a képen látható gyakorlattal. Fontos, hogy nyújtás közben ne végezz hirtelen mozdulatokat, lassan, óvatosan nyújtsd a vállat.

Dia

	A törzs oldalsó izmait kiválóan nyújtja a képen látható gyakorlat. Végzéséhez szükséged lehet egy ajtófélfára, melyben stabilan meg tudsz kapaszkodni. A gyakorlat végzése közben tested félholdat formáljon. Néhány mély belégzés után válts oldalt.

A törzs oldalsó izmait kiválóan nyújtja a képen látható gyakorlat. Végzéséhez szükséged lehet egy ajtófélfára, melyben stabilan meg tudsz kapaszkodni. A gyakorlat végzése közben tested félholdat formáljon. Néhány mély belégzés után válts oldalt.

Ezt is szeretjük
Szerző: Horváth Eszter
Fotó: