Hasmenést okoz a nyírfacukor?
Ennyi a limit, ha el akarod kerülni
Egyetlen aggályod a nyírfacukorral, hogy hasmenést okoz? Olvasd el, mennyit ehetsz belőle!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Prostitúcióra kényszerült a fiatal anyuka - Szívszorító, mit kell átélniük az iráni nőknek (x)

22 évesnek néz ki, valójában 44 - Az Anamé Program gyakorlatai megváltoztatták az életét (x)

Mit jelez a rendszertelen menstruáció? Elmondjuk, mikor érdemes orvoshoz fordulni (x)

Amikor a PMS megkeseríti az életed: nálad is ennyire szörnyű? - Eszter története (x)

beauty and style

Kanálba tette a rúzst, és megolvasztotta - Zseniális ötlet régi sminkkel »

Szupercuki cicás körmök percek alatt, a legegyszerűbb módszerrel »

10 gyönyörű kocsidekor, hogy stílusosan érkezzen a menyasszony »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Amennyiben szeretnél egészségtudatosabban étkezni, illetve megszabadulnál néhány fölös kilótól, érdemes érendedben a hagyományos cukrot, nyírfacukorra - illetve xilitre - cserélni.

Számos érv szól a természetes cukorhelyettesítő mellett, és egyetlen ellene: hasmenést okozhat. Ha azonban odafigyelsz a megfelelő dózisra, nem kell tartanod tőle.

Ezért válaszd a nyírfacukrot!

Kevesebb kalória

Napjainkban egyre ismertebbé válik a nyírfacukor - vagy xilit -, amely számos egészségügyi szempontból előnyös tulajdonsággal bír. Édesítő ereje a hagyományos kristálycukoréval megegyezik - így sütésnél, főzésnél átszámítás nélkül adható az ételekhez -, ugyanakkor energiatartalma mindössze a kétharmada annak. Fogyókúrás, illetve cukorbeteg étrendbe is beilleszthető - szénhidrát-beszámítással.

Candida-ellenes és fogvédő

Ha Candida-diétát tartasz, akkor sem kell lemondanod az édes ízről, hiszen a nyírfacukrot bátran fogyaszthatod, mivel nem nyújt táptalajt a gombaféléknek. Ráadásul az íze is megegyezik a kristálycukoréval - csupán az enyhe hűvös utóíz jelenti a különbséget.

A nyírfacukor antibakteriális hatással is bír, nem károsítja a fogzománcot, valamint nem savasítja a szervezetet, és segíti az emésztési folyamatokat is. Egyetlen hátrányaként említhető, hogy az arra érzékenyeknél hasmenést, haspuffadást okozhat.

Mennyi nyírfacukrot ehetsz egy alkalommal?

Néhány évvel ezelőtt jelent meg egy, Oku T, Nakamura S. vezetésével készült japán kutatás a Journal of Nutritional Science and Vitaminology című szaklapban, melynek célja a nem emészthető, illetve fel nem szívódó cukorpótlók emésztésre gyakorolt hatásának tisztázása volt.

A szakértők egész pontosan arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora dózisban okoz hasmenést a nyírfacukor, a laktit és az eritrit. A kutatásban egészséges fiatal felnőttek vettek részt: 27 férfi és 28 nő. A vizsgálati alanyoknak 150 milliliter vízben feloldott meghatározott mennyiségű cukorpótlót kellett meginniuk két-három órával az étkezést követően. Az elfogyasztott dózist 50 grammig emelték.

Ennyi a xilitlimit

A kutatók arra az eredményre jutottak, hogy átlagosan férfiaknál testsúlykilogrammonként 0,37 gramm, nőknél pedig 0,42 gramm az a dózis, amely még nem okoz hasmenést. Egy 55 kilós nő esetében tehát egy alkalommal 23 gramm nyírfacukor - nagyjából három púpos teáskanálnyi mennyiség - fogyasztható el biztonsággal. Természetesen egyéni különbségek adódhatnak: lehet, hogy esetedben kevesebb nyírfacukor is problémát jelent, vagy ennél többet is jól tolerál a szervezeted.

Mit ajánl a dietetikus?

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd tudni, a nyírfacukron kívül még milyen természetes édesítőt ajánl a dietetikus!

Miből van a nyírfacukor?

A nyírfacukor a xilánból származó cukoralkohol, ebből hidrogénezés útján állítják elő a xilitet. A neve megtévesztő, hiszen nem csupán nyírfából - sőt, jellemzően nem abból - nyerik a természetes édesítőt. A szalmában, a mandulahéjban, illetve a kukoricacsőben is megtalálható a vegyület, amelyből a nyírfacukrot állítják elő. Elvileg a kukoricából nyert nyírfacukor előnye, hogy az előállítási költség alacsonyabb, ám ezt sajnos vásárlóként egyelőre nemigen tapasztalhatod.

Blog.hu ajánló