1 hét, mínusz 3 kiló
Emésztésserkentő, salaktalanító, vízhajtó diéta
Válaszd a rostban gazdag zöldségeket! Beindítják az anyagcseréd, és méregtelenítenek.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Szinte nincs is diéta, fogyókúrás vagy méregtelenítő módszer, melyben ne játszanának fontos szerepet a természet vitamindús, friss és ropogós ajándékai, a zöldségek.

Nem véletlenül, ugyanis nélkülözhetetlen élettani jelentőségük mellett nem elhanyagolható az a tény sem, hogy igen könnyen és gyorsan lehet segítségükkel fogyni, miközben gyakorlatilag korlátlan mennyiséget fogyaszthatsz el belőlük.

Glikémiás indexük alacsony - így fogyasztásuk segít stabilizálni a vércukorszintet -, igen kevés kalóriát tartalmaznak, azonban rostban, vitaminokban, nyomelemekben és ásványi anyagokban annál gazdagabbak. 

Számos jótékony hatásuk közé tartozik, hogy orvosolják az emésztési problémákat, serkentik az anyagcsere-működést, valamint segítenek a szív- és érrendszeri problémák, illetve a rákos megbetegedések megelőzésében is.

Diétázz nyári zöldségekkel!

Egy hetes diétánk a csökkentett kalóriatartalmú - körülbelül napi 1300-1400 kalória - étrenden kívül a legegészségesebb és legsokoldalúbb nyári zöldségekre épül, melyek segítségével nemcsak fogyhatsz - az egy hét alatt akár 2-3 kilót -, de szervezetedet is méregtelenítheted, illetve hozzájutsz minden olyan fontos vitaminhoz, melyre testednek szüksége van ahhoz, hogy erős, fitt és energikus legyen.

  • Paradicsom: az egyik legértékesebb rákmegelőző antioxidáns, a likopin gazdag forrása, emellett A-, C- és E-vitamint is jelentős mennyiségben tartalmaz. Méregtelenít, tisztítja a vért, serkenti az emésztést, kiváló immunerősítő, valamint javítja a sejtek anyagcseréjét.
  • Sárgarépa: nagy mennyiségben tartalmaz C-, A-, D-, B- és K-vitamint, valamint kalciumot, vasat, magnéziumot és értékes béta-karotinokat. A sárgarépa jót tesz a szemnek és a bőrnek, méregtelenít, valamint a vér koleszterinszintjét is csökkenti.
  • Spenót: rengeteg A-, B-, E- és C-vitamin található benne, és nagyon gazdag K-vitaminban is. Idegnyugtató hatású, szabályozza a vérnyomást és a vércukorszintet, immunerősítő, valamint a fáradtságérzetet is csökkenti.
  • Uborka: gazdag magnézium-, kalcium-, vas-, illetve C-vitamin- és rostforrás, emellett vízhajtó hatású, könnyen emészthető, gyulladáscsökkentő, és megnyugtatja a háborgó emésztőrendszert. 
  • Spárga: nagyon sok kalciumot, vasat, A-, B-, E-, C- és K-vitamint tartalmaz. Igen gazdag rostforrás, emellett vízhajtó hatású, és serkenti az emésztést.
Fontos!
Egy diéta sem lehet elég hatékony, ha megfeledkezel a testmozgásról. Ezért próbálj meg heti öt alkalommal, legalább fél órát a testedzésre fordítani.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér egy főtt tojással, paradicsomkarikákkal, uborkával.
Ebéd: 15 dkg grillezett halhús fél bögre barnarizzsel, egy bögre párolt sárgarépával és spárgával.
Vacsora: 20 dkg zöldségsaláta uborkából, paradicsomból, paprikából, salátalevelekből, néhány evőkanál zsírszegény joghurttal.

2. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, olívaolajon sütve, egy bögre zöldséggel - uborka, paradicsom, paprika, saláta.
Ebéd: 20 dkg zöldségsaláta fejes salátából, vöröskáposztából, spenótból, uborkából, vöröshagymából, brokkoliból, zsírszegény sajtdarabkákkal, néhány evőkanál zsírszegény joghurttal.
Vacsora: 15 dkg grillezett csirkehús fél bögre párolt spárgával.

3. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, ráolvasztva egy-egy vékony szelet zsírszegény sajt, paradicsomkarikákkal, uborkaszeletekkel, salátalevelekkel.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre saláta fejes salátából, paradicsomból, néhány evőkanál zsírszegény joghurttal.
Vacsora: egy-másfél bögre párolt zöldség - brokkoli, spárga, sárgarépa, zöldbab - zsírszegény sajttal.

4. nap

Reggeli: fél bögre müzli egy bögre zsírszegény tejjel, egy bögre gyümölcssaláta.
Ebéd: egy teljes kiőrlésű szendvics két szelet kenyérből, két szelet pulykasonkával, gazdagon megtöltve salátalevelekkel, paradicsommal, egy kiskanál mustárral.
Vacsora: 15 dkg grillezett halhús, egy bögre saláta spenótból, fejes salátából, paradicsomból, paprikából, vöröshagymából, egy narancsból.

5. nap

Reggeli: omlett egy egész tojásból és két tojásfehérjéből, olívaolajon sütve, kevés paradicsom, spenót.
Ebéd: 20 dkg zöldségsaláta fejes salátából, uborkából, paradicsomból, grillezett csirkehúsdarabkákkal.
Vacsora: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, két szelet pulykasonka, egy bögre paradicsom és uborka.

6. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű pirítós, vékonyan megkenve gyümölcslekvárral.
Ebéd: egy tányér gazdag zöldségleves babbal, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.
Vacsora: egy bögre párolt zöldség - spárga, brokkoli, sárgarépa -, két szelet teljes kiőrlésű pirítós.

7. nap

Reggeli: két főtt tojás, egy doboz zsírszegény joghurt, egy paradicsom, fél paprika.
Ebéd: 20 dkg saláta grillezett csirkehúsdarabokkal, salátával, káposztával, spenóttal, vöröshagymával, paradicsommal, néhány evőkanál zsírszegény joghurttal.
Vacsora: 15 dkg grillezett halhús, egy bögre zöldségsaláta spenótból, fejes salátából, paradicsomból, vöröshagymából, néhány evőkanál zsírszegény joghurttal.

Tízóraira és uzsonnára fogyassz tetszőleges mennyiségű nyers zöldséget vagy egy-egy darab gyümölcsöt.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A kúra hét napig tartható. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

turmix
  • méregtelenítés
  • turmix

5 nap, mínusz 2 kiló

grepfrut
  • grépfrút
  • villámdiéták

12 nap, 5 kiló

Ezt is szeretjük