Zsírégető, tápláló nyári zöldségek: ha ezeket eszed, leolvadnak rólad a kilók
Ha így fogyasztod a leveles zöldeket, nem fogsz rájuk unni.

wrap
Ez is érdekelhet

Ezt tedd az iskolatáskába, hogy egészségesen és táplálóan induljon a szeptember (x)

Így őrizhetjük meg a nyugalmunkat az iskolakezdés idején is (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

Nehezen indul be a fogyás? Tedd helyre az emésztésed ezzel a jógagyakorlattal »

A leghülyébb körömminták nyertesei: sok munka van bennük, mégsem szépek »

Gyönyörű esküvői meghívó filléres tortaalátétből: nem lehet elrontani »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Londoni Imperial College tanulmánya szerint az embereknek legalább napi 200, de inkább 800 gramm zöldséget kellene enniük ahhoz, hogy megőrizzék az egészségüket, így évente majdnem nyolcmillió ember korai halála lenne megelőzhető. A szív- és érrendszeri betegségek elkerüléséhez pedig különösen fontos lenne, hogy sok leveles zöldséget fogyasszunk.

A leveles zöldségek nagyszerű tápanyagforrások. Alig van bennük kalória, de dúskálnak A-, C-, E- és K-vitaminban, és jelentős mennyiségű B-vitamint is tartalmaznak. Az antioxidáns-tartalmuk is magas, ezáltal védik a sejteket, és sikerrel lépnek fel a rákkal szemben. Sok bennük a rost, a vas, a magnézium, a kálium és a kalcium, viszont a szénhidrát-, a só- és a koleszterintartalmuk alacsony, így nagyon jó kiegészítői lehetnek a diétának. A fodros kel különösen felpörgeti a zsíranyagcserét, így aktívan is hozzájárul a fogyáshoz.

Zsírégető zöldségek változatosan

Magyarországon a leggyakrabban salátában találkozunk a leveles zöldségekkel, illetve olyan klasszikusan téli fogások adalékai, mint a székely káposzta. Most viszont mutatunk néhány tippet, hogyan lehet még beépíteni ezeket a finom és hasznos leveleket az étrendedbe úgy, hogy közben biztosan ne unj rájuk.

A képek forrása: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük