Megállt a fogyás? Pörgesd fel nulla szénhidrátos napokkal - Elmondjuk, hogyan
Ha nem jönnek a várt eredmények, a szénhidrát-hintáztatás segíthet.

sikertelen fogyokura
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokan próbálnak meg gyors eredményeket ígérő divatdiétákkal lefogyni, melyek szélsőségesen tiltják a szénhidrátokat. A kezdeti sikereknek azonban az éhezés érzése az ára, majd ezt a diéta végeztével a korábbi étrendhez való visszatérés és visszahízás követi.

Nem sokkal jobb a helyzet a hosszabb távra tervezett, szénhidrátszegény étrendek esetében sem. A ketogén és az Atkins-diéták táplálkozása a legtöbb ember ízlésének nem felel meg életmódként, így gyakori a kudarc. 

Nulla szénhidrátos diéta

A szénhidrátok nélkülözhetetlen tápanyagot jelentenek az emberi szervezet számára, ezért nem érdemes folyamatosan szélsőséges limit alatt tartani a bevitelüket. Ennek ellenére lehetnek előnyei, ha szakaszosan csökkented a bevitelt. A szénhidrát-hintáztatást eredetileg a testépítők kezdték el használni, ám akkor is hasznodra válhat, ha versenyforma helyett fogyásra törekszel, és elakadtál. 

steak

A módszer alkalmazása során a napok egy része magas szénhidrátbevitelt engedélyez, ilyenkor egészséges, rostdús forrásokból nagyjából a napi kalóriakereted felét viheted be szénhidrátokból. Természetesen a kalórialimit ilyenkor is az egyéni igényeidnek megfelelő, de a fogyáshoz igazított mennyiség kell, hogy legyen - ha megállt a fogyás, néha ezt sem árt újraszámolni. A szénhidrátdúsabb napok segítenek, hogy az anyagcsere ne lassuljon le, és ne induljon be a tartalékolás.

A magas szénhidrátmennyiséget engedélyező napokat alacsony fogyasztású napok váltják. Ezeket ugyan nulla szénhidrátos napoknak nevezik, nem kell a nullát szó szerint érteni, hiszen napi 20-50 gramm - a teljes kalóriakeret 10-20%-a - szénhidrát engedélyezett. Ilyenkor valóban nem szabad enni a szénhidrátban dús ételekből, mint a gabonafélék, keményítőben gazdag zöldségek. Kiesik a rizs, a kukorica, a burgonya, a bab, a borsó, a csicseriborsó, a többi hüvelyes és az összes gyümölcs.

A keményítőszegény zöldségek azonban ilyenkor is fogyaszthatók - ide tartoznak a zöld leveles zöldségek, a lila káposzta, a cukkini, a paradicsom, a paprika, a tökfélék, a hagymák és sok más. A kalóriakeret ilyenkor is változatlan, így a fehérje- és a zsírbeviteledet növelned kell. A nulla szénhidrátos napok az inzulinérzékenység javítását szolgálják, ami nagy segítség a jobb testösszetétel elérésében, és ennek köszönhető, ha a módszer túllendít egy holtponton a fogyásban. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A klasszikus szénhidrát-hintáztatás heti három alacsony és ugyanennyi magas bevitelt engedélyező napot tartalmaz, míg az utolsó csalásként engedélyezett. Ez azonban - különösen, ha fogyni akarsz - visszavethet a céljaid elérésében, ha hajlamos vagy ilyenkor túlzott mennyiséget enni. Ha a zsírvesztés a célod, jó opció lehet folyamatosan váltogatni, vagy akár négy szénhidrátszegény napot beiktatni hetente, míg újra felpörög a fogyás. Az izomtömeg növelése alatt heti két szénhidrátszegény nap is elég lehet.

Az eredményeidet mindig kövesd pontosan nyomon! A szénhidrát-hintáztatás megfelelő végzéséhez fontos, hogy tisztában legyél a szervezeted szükségleteivel kalóriák és makrotápanyagok - fehérje, szénhidrát, zsír - terén is, különben a módszer rossz alkalmazása könnyen eredményez zsírvesztés helyett izomvesztést. 

Szénhidrátszegény gyümölcsök

A fogyás többi napján kis mennyiségben a gyümölcsök is beleférnek. Nem mindegy azonban, hogy milyet választasz közülük. Mutatjuk, melyekben van a legkevesebb cukor! 

Ezt is szeretjük