Kevés szénhidrátot eszel, mégsem fogysz? 3 gyakori ok a háttérben
Mennyire kell csökkentened a szénhidrátbeviteledet, és mit ehetsz a diéta alatt?

komplex szenhidratok
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szénhidrátok alapvető tápanyagok, amelyekből a szervezet az izommunkához és az agyműködéshez szükséges energiát nyeri. Ha azonban a test üzemanyagából túl sokat fogyasztasz, az elhízáshoz vezethet.

A szénhidrátcsökkentett diéták során a szervezet azokhoz a zsírokhoz nyúl, amelyeket ínségesebb időkre halmozott fel - vagyis ha kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, beindul a súlyvesztés. Elvileg. Az alábbiakban arra keressük a választ, mi a helyzet olyankor, amikor nincs kilókban mérhető fogyás.

Nem csökkentetted eléggé a szénhidrátot

Ha fogyni szeretnél, a körülbelül 1500 kalóriás napi étrendednek legfeljebb 45%-át tehetik ki a szénhidrátok, a maradék 55%-ot pedig a zsírok - 30% - és a fehérjék - 25% - között kell elosztani. Emellett fontos, hogy napi 30-40 gramm rostot is bevigyél a szervezetedbe.

Amennyiben egy ilyen étrend mellett nem indul be, illetve viszonylag gyorsan leáll a fogyás, érdemes 15-20%-kal csökkenteni a bevitt szénhidrát mennyiségét.

Ez nem azt jelenti, hogy délben elhagyod a köretet, hanem azt, hogy a napi öt étkezés során mindig egy kicsivel kevesebb szénhidrátot viszel be. Ha ez a módszer nem tetszik, növelheted a heti edzések számát, illetve intenzitását. A témáról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből, ahol egy személyi edzőt faggattunk.

Nem eszel valódi ételeket

Attól, hogy csökkented a bevitt szénhidrátmennyiséget, még meg kell nézned, hogy milyen táplálékok maradtak a napi étrendedben. Nem ajánlott például csökkentett szénhidráttartalmú, illetve diabetikus péksüteményekkel vagy más túlságosan feldolgozott élelmiszerekkel fogyni. Helyettük szavazz inkább a rostban és vitaminokban gazdag gyümölcsökre, a teljes kiőrlésű termékekre - de ezekből se fogyassz túl sokat -, a szárnyashúsokra, a friss salátákra, az emésztést segítő natúr joghurtokra, kefirekre.

Nem veszed észre

A legszebb magyarázat cikkünk fő kérdésére: fogysz, csak nem veszed észre. Az első hetekben bekövetkező gyors fogyást többnyire a felhalmozott víztől való megszabadulás okozza. A második-harmadik héten rendszerint lassul a fogyás, ám ha heti fél-egy kilótól megszabadulsz, nincs okod panaszra - ez a fogyás természetes üteme.

Amennyiben egyetlen kilót sem sikerült leadnod, még akkor is előfordulhat, hogy tested nagyon is átalakulóban van, csak a mérleg nem mutatja. Vedd elő a centit, és könnyen lehet, hogy kiderül: hétről hétre formásabb leszel - ám ha edzel, a zsír helyét részben izom veszi át.

Ezt is szeretjük