Hány gramm rostot fogyasztasz naponta? Ennyi lenne az ideális
A rostok gyorsítják az emésztést, és teltségérzetet biztosítanak - vagyis csökkentik az éhséget.

Ez is érdekelhet

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

Köldökig kivágott ruhában szexiskedik Olivia Palermo »

Ez a legújabb frizuraőrület: a rózsakonty ilyen sokféle lehet »

2 házi testradír, amitől újjászületik a télen leharcolt bőr: kevés összetevőből »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A túlsúly kialakulásának két legfőbb oka a mozgásszegény életmód és az egészségtelen táplálkozás. A rostszegény étrend, valamint a finomított szénhidrátok túlzásba vitt fogyasztása lassítja az emésztést, és súlygyarapodáshoz vezet.

Éppen ezért érdemes a szénhidrát- és zsírbevitel mellett a megfelelő rostbevitelre is ügyelned. Hogy mennyi is lenne az ideális, az most kiderül.

Ilyen az ideális étrend összetétele

Táplálkozási szakemberek szerint napi étrended legfeljebb 45%-a lehet szénhidrát, 25%-a fehérje, 30%-a pedig zsír. Ezen kívül érdemes odafigyelned, hogy naponta 30-40 gramm rostot is elfogyassz. Ha ilyen étrendet követsz, az optimális heti egy kilogrammos fogyás könnyen elérhető.

Rostban gazdag ételek - 100 g

  • Petrezselyemgyökér - 8 g
  • Graham liszt - 19 g
  • Aszalt szilva - 13 g
  • Árpagyöngy - 12 g
  • Zabpehely - 10 g
  • Búzakorpa - 54 g
  • Szárazbab - 24 g
  • Mogyoró - 10 g
  • Zöldborsó - 8 g
  • Körte - 6 g
  • Dió - 10 g

A rostok szerepe a fogyásban

A rostok egyrészt teltségérzetet adnak, ezáltal elősegítik, hogy egy étkezés alkalmával kisebb mennyiségű ételt vegyél magadhoz, valamint ne törjön rád az éhség nem sokkal a táplálkozást követően. Másrészt a szerepük függ attól, hogy oldható vagy oldhatatlan rostról beszélünk-e.

Oldható rostok

Oldható rost például a zabban, zabpehelyben lévő rostanyag. Ezek a - vízoldékonynak is nevezett - rostok megszívják magukat vízzel, és gélszerű anyagot képeznek. Segítenek megkötni az epesavakat, csökkentik az epebetegségek kialakulásának esélyét. Mivel bizonyos fokig magukba szívják a zsírokat, támogatják a fogyókúrát, csökkentik a koleszterinszintet.

Oldhatatlan rostok

Az oldhatatlan rostok ezzel szemben olyan emészthetetlen szénhidrátokat tartalmaznak, amelyeket a szervezet nem képes lebontani.

Teszteld magad!
Ha az alábbi linkre kattintasz, tesztelheted, hogy vajon elegendő rostot viszel-e be a szervezetedbe! Kattints ide!

Ennek ellenére hasznosak, mivel segítik a táplálkozás során bevitt élelmiszerek előrehaladását a bélrendszerben - gyorsítják az anyagcserét, megakadályozzák a székrekedés kialakulását, támogatják a súlyvesztést.

A folyadékról se feledkezz meg!

Ha úgy érzed, elegendő rostot fogyasztasz, mégis lassú az emésztésed,  érdemes több figyelmet fordítanod a folyadékbevitelre is.

Naponta legalább két liter szénsavmentes folyadékot kellene meginnod - lehetőleg ásványvíz, esetleg gyógytea formájában. Megfelelő mennyiségű folyadék hiányában ugyanis nincs, ami segítse a rostok előrehaladását az emésztőrendszerben.

Blog.hu ajánló