Serkenti az emésztést, csökkenti a koleszterinszintet és a gyulladást: a mustármag 5 áldásos hatása
Ha eddig haboztál, hogy ketchuppal, majonézzel vagy mustárral fűszerezd-e a szendvicsed vagy a salátád, ezentúl nem lesz kérdés.

GettyImages-157439713
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Köztudott, hogy a csípős, fűszeres ételek fokozzák az anyagcserét, és segítik a zsírégetést azáltal, hogy megnövelik a test hőmérsékletét. Az enyhén csípős, intenzív ízvilágú mustármag is remek lehetőséget nyújt arra, hogy eredményesebb legyen a fogyókúrád.


Az apró magok fekete, fehér, valamint barna színben is fellelhetőek, és a világ szinte minden táján teremnek. Áldásos tulajdonságai miatt már a sumérok is használták, de Kínában, Indiában vagy Európában a mai napig előszeretettel fűszereznek a pici magocskákkal.


Mi mindenre jó a mustármag?

A mustármagot a népi gyógyászatban érelmeszesedés, magas vérnyomás, emésztési panaszok, máj- és epebántalmak ellen használták, nem véletlen, hiszen tele van számos hasznos tápanyaggal.

GettyImages-155421725

Csökkenti a rossz koleszterinszintet

A mustármag gazdag kalciumban, magnéziumban, mangánban, de foszfort, folsavat és niacint is tartalmaz, ez utóbbi a B-vitaminokhoz tartozik, és természetes koleszterinszint-szabályozó anyagként tartják számon, mivel csökkenti a "rossz" LDL-koleszterin szintjét a vérben, és növeli a "jó" HDL-koleszterin szintjét.

Gazdag esszenciális zsírsavakban

A mustármag alfa-linolénsavban is nagyon gazdag, ez olyan esszenciális zsírsavat jelent, amely hozzájárul a szervezet egészségéhez: az esszenciális ómega-3 zsírsavak fontos szerepet töltenek be az immunrendszer megfelelő működésében, bizonyos vitaminok könnyebb felszívódásában, az emésztés megfelelő működésében, mérsékelik a vér koleszterinszintjét, miközben csökken az érelmeszesedés és szívinfarktus kockázata. Az esszenciális zsírsavak fontos szerepet töltenek be továbbá a gyulladások enyhítésében, valamint pozitív szerepet töltenek be az agyban levő idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban.  

A cikk az ajánló után folytatódik

Csökkenti az étvágyat

Nagyon magas a szelénium- és a tripofánaminosav-tartalma is, aminek hatására csökken az étvágy, és kevésbé kívánja meg az ember a magas cukortartalmú ételeket.

Gazdag antoxidánsokban

Az apró magocskák gazdagok antioxidánsokban és fitonutriensekben: ezek olyan jótékony hatású vegyületek, amelyek hozzájárulnak többek között a gyulladásos, daganatos megbetegedések megelőzéséhez.

Serkenti az emésztést és gyorsítja a zsírégetést

Az angliai Oxford Polytechnic Institute kutatása szerint szerint egy teáskanál csípős mustármag 25%-kal gyorsítja fel az anyagcserét, ennek eredményeként óránként legalább 45 kalóriával többet éget el. Nem beszélve arról, hogy a gyomornak keményen meg kell dolgoznia, hogy megemészthesse a mustármag komplex rostjait, ami miatt többletenergiát használ fel.

GettyImages-585288189

Hogyan használd a mustármagot a diétádban?

A mustármagot előszeretettel használják ételek, szendvicsek, saláták ízesítésére, savanyúságokat vagy halakat, húsokat is pácolhatsz vele, de magában is fogyaszthatod őket. Napi egy-két csapott evőkanállal nyeld le egészben, szétrágás nélkül egy kis víz vagy tea segítségével. Fogyaszd kúraszerűen, ami nagyjából hat hétig tartson.

Mikor nem ajánlott a mustármag fogyasztása?

Magas oxaláttartalma miatt nem ajánlott vese- és hólyagproblémákkal küzdőknek, mivel fogyasztása vesekő kialakulásához vezethet, de pajzsmirigyproblémákkal küzdőknek sem jó nyersen fogyasztani belőle goitrogéntartama miatt, ami befolyásolja a pajzsmirigy megfelelő működését.

A 8 legerősebb zsírégető fűszer

Az alábbi gyógy- és fűszernövények mértékkel alkalmazva - kiegyensúlyozott étrenddel, valamint megfelelő mozgással kombinálva - zsírégető tulajdonságaikat is kifejtik.

Borító- és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük