Nincs kedved edzeni? A pszichológus szerint így kattanhatsz rá hosszútávon
Fogadd meg a tanácsokat, és meglátod, most nem hagyod abba félúton az edzést.

edzés-betegen
Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

A rövid dzseki az új divat: ilyen sokféleképpen viselheted »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bárkivel előfordulhat, hogy elveszíti a kitartását. A szobabicikli sporteszközből ruhaakasztóvá válik, a futószett a szekrény legaljára keveredik, az új edzőtermi bérletet pedig már ki sem váltod. Emberfüggő, ki miért lesz demotivált.

Sokan egy több hetes utazás után nem tudnak visszatérni a sporthoz, mások a látványos eredmények hiányában hagynak fel az edzéssel. A rendszeres, aktív testmozgás viszont elengedhetetlen az egészséghez, ezért összegyűjtöttünk néhány motivációs tippet, melynek segítségével ráveheted magad az edzésre.

Jutalmazd meg magad!

Vannak, akiknek elegendő azt ismételgetni, hogy az egészségért vagy a fogyásért mozognak. De ez a trükk nem mindenkinél válik be. Charles Duhigg díjnyertes, amerikai újságíró, illetve A szokás hatalma című könyv szerzője szerint az edzés előnyeit sokkal megfoghatóbbá kell tenni, azaz be kell iktatni a jutalmazást.

sportoló lány

A szerző azt javasolja, hogy alakíts ki egy szokást, melynek segítségével emlékezteted magad a sportra, mint teendődre. Például az edzőcuccodat rakd a táskád tetejére lefekvés előtt, így reggelre nem felejted el, hogy mozognod kell. Edzés után pedig jutalmazd meg magad, például csak akkor nézd meg a kedvenc sorozatod új epizódját, ha végeztél a napi mozgással. A jutalmazás nem lehet étel, hiszen azzal azonnal tönkretennéd az elért eredményeket.

Ahogy idővel a motiváció és a rendszeres jutalmazás természetessé válik, az agyad elkezdi összekötni a folyamatokat, és jól fogod érezni magad az edzés után. Ha ezt sikerül alaposan bevésned, nem lesz szükséged többé arra, hogy jutalmazd magad.

Gondold át a nehézségeket!

A pszichológiában a pozitív gondolkodás hívei azt vallják, hogy motivációs stratégiaként érdemes gondolatban szem előtt tartanod egy viselkedési minta előnyeit. De ez csak akkor hatékony, ha valósághű problémamegoldási módszerek kísérik, vallja dr. Gabriele Oettingen, a New York Egyetem pszichológusa, aki könyvet írt a pozitív gondolkodásról.

A pszichológus szerint, miután elképzelted, mit szeretnél elérni, rá kell jönnöd, melyek azok a tényezők, amelyek visszatartanak téged a célod elérésében. Egy kutatás során arra kértek 51 olyan diáklányt, aki szeretett volna sokkal kevesebb gyorséttermi ételt enni, hogy képzelje el, mik az előnyei annak, ha egészségesen táplálkozik.

Azok a lányok voltak a legsikeresebbek a céljuk elérésében, akik a kísérlet során rájöttek, mi okoz nekik nehézséget abban, hogy az egészségesebb ételeket válasszák, illetve azzal az ötlettel álltak elő, hogy, ha nassolni akarnak, inkább a gyümölcsöt választják.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ebből a kísérletből kiindulva, ha felismered az akadályt, utána rájössz, hogyan érd el a célodat, végül még egy tervet is tudsz készíteni hozzá. Ha például azért nem tudsz rendszeresen mozogni, mert túl későn érsz haza a munkából, akkor este helyett kelj fel korábban, és reggel végezd el az edzést.

Jó, ha tartozol valahova

Az emberek társas lények, ebből kifolyólag sokak számára pont az egyedüllét miatt nem csábító a testmozgás. Ezért érdemes egy olyan mozgásformát találni, mely nem magányos. Egy erős és jó sportközösség megadja a motivációt, hogy rendszeresen eljárj mozogni, hiszen nemcsak együtt edzetek, hanem bátorítjátok is egymást.

edzes-siker

A közösségek másik előnye, hogy új barátokat szerezhetsz. Sőt, nehezebben fogsz kihagyni egy-egy edzést, hiszen az edzőtársak egyből hiányolnának téged.  Vannak különféle sportegyesületek és klubok, melyekhez bátran csatlakozhatsz. Ha túl félénk vagy, kérd meg a barátnőidet, hogy járjatok el együtt valahova sportolni, így oldottabb leszel, ha egy idegen közösséghez csatlakoztok együtt.

Személyi edzőhöz járni szintén érdemes, hiszen a szakember felügyelete mellett nem lazsálhatsz, sőt, nagyon hasznos tanácsokat kaphatsz, megtanulhatsz a sérülésveszélyt csökkentve, hatékonyan, változatosan edzeni. Egy jó edző folyamatosan motivál, hogy óráról órára jobban teljesíts. 

Miket egyél edzés után?

A torna utáni étkezés az egyik legfontosabb a nap során, hiszen ilyenkor biztosítanod kell a tested számára az elveszített tápanyagokat, hogy azokból építkezni tudjon. 

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük