Jóval kevesebb kalóriát esznek, akik használják az agybecsapós trükköket: mutatjuk a legjobbakat
Diéta alatt sokan sóvárognak egészségtelen ételek iránt, de szerencsére számos dolog agyban dől el.

fank-alma
Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

Ami neked felesleges, másnak érték: így lehet jól jótékonykodni

beauty and style

Nőies bokacsizmák 10 ezer forint alatt: ezek a legsikkesebb fazonok idén ősszel »

Így soha nem ismernél rá a 47 éves, szexi szupermodellre: Heidi Klum az átváltozások mestere »

Most így a legszebb az ombre: csodás színátmenetek a hajba, melyek feldobják a sötét tincseket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Még a legeltökéltebb diétázó is tudja, milyen érzés az, amikor a finom, ám annál egészségtelenebb finomságok kisördögként ülnek az ember vállán, és próbálják őt belerántani a rosszba. Bár egy-egy csaló étkezéstől még nem dől össze a világ, érdemesebb inkább „átprogramozni” az agyat, hogy egyáltalán ne kívánja meg ezeket az ételeket.

A New York Times is foglalkozott a témával, és arra jutottak, hogy semmi meglepő nincs abban, hogy az emberek nagy része ennyire kívánja a feldolgozott élelmiszereket. A folyamat mögött az élelmiszergyártók jól megtervezett stratégiája áll, hiszen a mindenki által kedvelt finomságok pont tökéletes mennyiségű hozzáadott cukrot, sót, zsírokat és különböző adalékanyagokat tartalmaznak, hogy a fogyasztók kívánják őket.

Így győzd le a sóvárgást

Az egészségtelen ételek, bár valóban függőséget is okozhatnak, szerencsére nem reménytelen az ellenük folytatott harc. A diétázók és az egészséges életmódot támogatók közül vannak, akik a kőkemény, szenvedésekkel és lemondásokkal teli önmegtartóztatásra szavaznak. Ez a taktika viszont nem mindenkinél válik be, hiszen hatalmas akaraterő kell hozzá, és akárcsak a dohányzásnál, itt sem lehet egyik pillanatról a másikra lemondani a káros szenvedélyről.

no-csoki
Fotó: sam thomas / Getty Images Hungary

Épp ezért egy jóval kíméletesebb és hatékonyabb módszer javasolt, ami fontos lépések betartásával igyekszik leszoktatni mindenkit a túlevésről és a sok mesterséges ízanyag utáni sóvárgásról. Fogyókúrázók körében kifejezetten hasznosnak bizonyultak a tippek, hiszen a folyamat során az agyuk egyre kevésbé kívánta a feldolgozott élelmiszereket és gyorsételeket, átálltak egy sokkal egészségesebb és kiegyensúlyozottabb szemléletmódra.

Első lépésként mindig olvasd el a termékek címkéit. Egyes élelmiszerekben annyi adalék van, hogy még ránézni is riasztó, gondolj arra, hogy ez mind a szervezetedbe kerül. Margaret Eich dietetikus szerint a trükkösebb ételekre is figyelni kell, hiszen bár a müzliszeletek egészségesnek tűnhetnek, sokszor ezek is cukorral és ízfokozókkal csalogatják a vásárlókat. Helyette inkább próbálj ki egy isteni, otthon készített granolaszeletet.

A cikk az ajánló után folytatódik

Könnyű becsapni az agyat

Jó módszer lehet az is, ha messze tartod magadtól azokat az ételeket, amiből hajlamos vagy csipegetni, és közel az egészséges falatokat. Egy 2017-es kutatás bebizonyította, hogy az emberek sokkal nagyobb valószínűséggel nyúltak az olyan ételekért, amik kartávolságban voltak, mint azokért, amikhez már fel is kell állni. Egy másik tanulmány pedig arra mutatott rá, hogy akik a konyhapulton vagy az asztalon, tehát jól látható helyen tárolják a gyümölcsöket és zöldségeket, az egészségtelen rágcsálnivalókat pedig jól eldugva, alacsonyabb volt a testtömegindexük.

fank-alma2
Fotó: Peter Dazeley / Getty Images Hungary

A porciókontroll is nagy segítség lehet, a Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics kutatásából pedig az derült ki, hogy azok, akik sokkal többször és jobban megrágnak egy-egy falatot, kevesebb mennyiséget esznek az adott ételből. Ez nemcsak az adagokra van hatással, hanem jobban fogod élvezni az étel ízeit is.

no-salata
Fotó: Hybrid Images / Getty Images Hungary

Dr. Leslie Korn, a mentálhigiéniás táplálkozás szakértője és a szakácskönyv szerzője egy furcsa, ám szerinte annál hatékonyabb ötperces trükkre esküszik a sóvárgás csökkentéséhez. A módszert egy mazsolával szemléltette: e szerint először fel kell venni a mazsolát, megvizsgálni annak textúráját és alakját, majd megszagolni. Ezután a nyelvre kell helyezni, mozgatni a szájban, és lassan megrágni. A figyelmes étkezés javítja a paraszimpatikus idegrendszer dominanciáját, ez olyan kémiai reakció, amely lassítja a pulzust és a légzést, stabilizálja az étvágyat és javítja az emésztést.

10 étel, ami laktat, mégsem hizlal: lerobbantják a zsírt, és nagyon finomak

Megkönnyítik a fogyást azáltal, hogy kifejezetten csökkentik az éhségérzetet.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük