Heti 2 kilót fogyhatsz vele, és most van a szezonja
Te hallottál már a mizunáról?
A mizuna hasznos vegyületeinek köszönhetően segíti a fogyást.

mizuna
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A kevéssé ismert mizuna a káposzta - Brassica - nemzetség egyik tagja, azon belül a számos egészségügyi szempontból pozitív tulajdonsággal bíró káposztafélék családjának levélzöldsége.

A Távol-Keletről származó mizuna bár kínai eredetű, Japánban terjedt el igazán. Szoros rokonságban áll a mustárral, a karalábéval és a repcével.

Érdemes beilleszteni a fogyókúrádba az áprilistól szeptemberig termő növényt, ha szeretnél megszabadulni pár fölös kilótól.

Mire képes a mizuna?

A félárnyéki és napos helyet is kedvelő növény vízigénye jelentős. Levelei hosszúak, erősen szeldeltek, leginkább cakkos szélükről lehet felismerni.

Kiváló béta-karotin-, C-vitamin-, vas-, foszfor- és folsavforrás. Más levélzöldségekhez hasonlóan a mizuna is rostban gazdag, de fontos még kiemelni a növény magas víztartalmát. Mindezen tulajdonságainak köszönhetően segíti az anyagcsere-folyamatokat, támogatja a fogyást.

Egy csökkentett szénhidráttartalmú étrend, valamint rendszeres mozgás mellett a mizuna hasznos vegyületei hozzájárulhatnak ahhoz, hogy egy hét alatt akár két kilogramm súlyfeleslegtől is megszabadulj.

Hogy illeszd be az étrendbe?

A fiatalabb levelek elsősorban saláta-alapanyagnak ideálisak. Ízük kellemes, karalábéra emlékeztető, de pikáns, mustáros, tormás, borsos jellegük is van. Nyersen, párolva és főzve is fogyaszthatod, wokban készült ételekhez is ideális. A mizuna virágba szökött szárát Keleten ínyencségként fogyasztják. Tormával, borssal ízesített szárnyashúsokhoz is adhatod. Mivel a levelek gyorsan elvesztik nedvességtartalmukat, a vásárlást követően minél előbb használd fel a növényt.

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

Mintanap

Reggeli: egy adag zabkása olajos magvakkal, körtével, fahéjjal.
Tízórai: 30 dkg eper.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, párolt zöldkörettel - mizunával.
Uzsonna: egy pohár élőflórás joghurt almával.
Vacsora: wokban sült zöldségek - mizunával ízesítve.

Kép: www.flickr.com, Jenny Hones

Ezt is szeretjük