Mit fogyassz kardioedzéskor, és mit súlyzós gyakorlatoknál? Előtte-utána ételvariációkat mutatunk
Mit fogyassz a különböző edzéstípusok előtt és után?

GettyImages-1079834362
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

A Gucci menő időutazása minden elmaradt buliért kárpótol: végre egy vicces reklám »

Nem kell sok ahhoz, hogy télen is ragyogjon a bőr: finom illatú testápoló csomagot teszteltünk »

Mindig elegáns lesz a sál, ha így kötöd meg: egyszerű technikák, amiktől garantáltan nőies lesz a megjelenés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kardiózás az egyik leghatékonyabb módja a zsírégetésnek és olyan monoton, aerob mozgásformákat foglal magában, amelyek rövid idő alatt megemelik a pulzusszámot: ilyen a futás, kocogás, bicajozás, úszás vagy a különböző tánctípusok, például a zumba. Ezek a mozgásformák rövid idő alatt sok kalóriát égetnek, ugyanakkor nem szálkásítják a testet. A tónusosabb, izmosabb alak eléréséhez súlyzós edzéseket érdemes végezni.

Az intenzív kardiomozgásnak van egy speciális változata, a HIIT, azaz a magas intenzitású intervallum edzés, amelyben a terhelési és pihenési szakaszok váltják egymást, felpörög az anyagcsere, nő a test oxigénszintje és a pulzusszám, amellyel optimalizálhatod az edzések intenzitását.

Mit fogyassz a különböző edzéstípusok előtt és után?

Az edzés hatékonysága nemcsak attól függ, milyen gyakran, és mennyire sokat mozogsz, de nagyban befolyásolja azt is, hogy mit eszel előtte és utána, milyen ételek támogatják a kalóriaégetést, és melyek azok, amelyek megnyugtatják, vagy épp energiával töltik fel a testet.

A táplálkozás edzés előtt és után is fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra végzett mozgás hatására az izmodból veszítesz. Ugyanilyen fontos az is, mit eszel mozgás után, hiszen például a fehérjében gazdag ételek segítik az izmok épülését és regenerálódását.

Az alábbiakban ilyen ételpárosításokat mutatunk: milyen harapnivalókat fogyassz edzés előtt és után, ha a reggeli órákban kardiózol, súlyzózol, alakot formálsz vagy éppen HIIT-edzést végzel?

Borító-és ajánlókép: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük