Milyen gyakran kell edzened, ha fogyni szeretnél?
A szakértő válaszol
Fél óra edzés heti négy-öt alkalommal ajánlott, ha fogynál.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Gyorsabban nő, és erősebb lesz a hajad, ha odafigyelsz erre: 6 egyszerű tipp a dúsabb frizuráért »

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha komolyan gondolod, hogy idén tavaszra megszabadulsz pár kiló feleslegtől, ideje, hogy cselekedj. Legtöbben ilyenkor a fogyókúrában bíznak, és nehezebben veszik rá magukat az edzésre.

Ha azonban nem csupán egy-két kilót szeretnél leadni, érdemes lesz a mozgást is beiktatnod az életedbe.

A mozgás szerepe a fogyásban

Ha súlycsökkentéről van szó, egyfelől kevesebb energiabevitellel, másfelől energiabefektetést igénylő mozgással érheted el a célodat. A sport nem csupán a vázizomzatot mozgatja át, hatással van a belső szervekre, valamint a keringési rendszert is megdolgoztatja.

Az anyagcsere szempontjából pedig nem mindegy, miként működik a tüdő légcseréje, illetve mennyi oxigéndús vér jut a zsigerekhez.

Mivel a zsírégetés helyszíne az izmokban van, az, aki csak a fogyókúrában bízik, könnyen csalódhat. Kellő izomtömeg hiányában ugyanis tested nem tud gyors zsírégetésbe fogni, a fogyás leáll.

Ilyen gyakran kell edzened, ha fogyni szeretnél

Mint dr. Csiszár Miklós elmondja, a mozgás nélkülözhetetlen eleme a fogyókúrának. Kattints az alábbi videóra, és ismerd meg a fogyókúra-szakértő véleményét a témában.

Már heti négy-öt alkalom is elég lehet

Heti négy-öt alkalommal fél-háromnegyed órás mozgás segíthet abban, hogy minél előbb búcsút inthess a pluszkilóknak. Nem érdemes túlerőltetned magad, inkább a rendszerességen legyen a hangsúly. Mivel azonban a zsírégető folyamatok nagyjából 20 perc intenzív mozgást követően indulnak be, egy-egy alkalommal érdemes legalább fél órát mozognod.

Aerob mozgások előnyben

A mozgásforma kiválasztásánál az az elsődleges szempont, hogy szívesen űzd az adott sportot. Másrészt érdemes figyelembe venned, hogy az úgynevezett anaerob mozgások - például a súlyzós edzések - inkább az izomépítést segítik elő, nem annyira a fogyást. Ha tehát kifejezetten zsírégető hatású sportot végeznél, az aerob mozgásformák között kell válogatnod. Ahogy a névből is adódik, ezeknek a sportoknak a végzéséhez a szervezetnek nagyobb mennyiségű oxigénre van szüksége. Tested ugyanis ilyenkor energiatartalékait - a zsírokat és a szénhidrátokat - oxigén jelenlétében égeti el. Ilyen aerob mozgás a biciklizés, spinning, zumba, kocogás, úszás, de akár a tánc is.

Ezt is szeretjük