Milyen gyakran kell edzened, ha fogyni szeretnél?
A szakértő válaszol
Fél óra edzés heti négy-öt alkalommal ajánlott, ha fogynál.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha komolyan gondolod, hogy idén tavaszra megszabadulsz pár kiló feleslegtől, ideje, hogy cselekedj. Legtöbben ilyenkor a fogyókúrában bíznak, és nehezebben veszik rá magukat az edzésre.

Ha azonban nem csupán egy-két kilót szeretnél leadni, érdemes lesz a mozgást is beiktatnod az életedbe.

A mozgás szerepe a fogyásban

Ha súlycsökkentéről van szó, egyfelől kevesebb energiabevitellel, másfelől energiabefektetést igénylő mozgással érheted el a célodat. A sport nem csupán a vázizomzatot mozgatja át, hatással van a belső szervekre, valamint a keringési rendszert is megdolgoztatja.

Az anyagcsere szempontjából pedig nem mindegy, miként működik a tüdő légcseréje, illetve mennyi oxigéndús vér jut a zsigerekhez.

Mivel a zsírégetés helyszíne az izmokban van, az, aki csak a fogyókúrában bízik, könnyen csalódhat. Kellő izomtömeg hiányában ugyanis tested nem tud gyors zsírégetésbe fogni, a fogyás leáll.

Ilyen gyakran kell edzened, ha fogyni szeretnél

Mint dr. Csiszár Miklós elmondja, a mozgás nélkülözhetetlen eleme a fogyókúrának. Kattints az alábbi videóra, és ismerd meg a fogyókúra-szakértő véleményét a témában.

Már heti négy-öt alkalom is elég lehet

Heti négy-öt alkalommal fél-háromnegyed órás mozgás segíthet abban, hogy minél előbb búcsút inthess a pluszkilóknak. Nem érdemes túlerőltetned magad, inkább a rendszerességen legyen a hangsúly. Mivel azonban a zsírégető folyamatok nagyjából 20 perc intenzív mozgást követően indulnak be, egy-egy alkalommal érdemes legalább fél órát mozognod.

Aerob mozgások előnyben

A mozgásforma kiválasztásánál az az elsődleges szempont, hogy szívesen űzd az adott sportot. Másrészt érdemes figyelembe venned, hogy az úgynevezett anaerob mozgások - például a súlyzós edzések - inkább az izomépítést segítik elő, nem annyira a fogyást. Ha tehát kifejezetten zsírégető hatású sportot végeznél, az aerob mozgásformák között kell válogatnod. Ahogy a névből is adódik, ezeknek a sportoknak a végzéséhez a szervezetnek nagyobb mennyiségű oxigénre van szüksége. Tested ugyanis ilyenkor energiatartalékait - a zsírokat és a szénhidrátokat - oxigén jelenlétében égeti el. Ilyen aerob mozgás a biciklizés, spinning, zumba, kocogás, úszás, de akár a tánc is.

Ezt is szeretjük