8 dolog, amitől egy nő komolyan elhízhat
Az elhízással és a túlsúllyal legkönnyebben úgy veheted fel a versenyt, ha a kiváltó okokat szünteted meg.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

Tökéletes frizura körkefe nélkül: dús és fényes lesz így a haj »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ideje szembenézni a ténnyel: az élet hizlal. Ha csak nem örököltél tökéletes géneket, számos olyan tényező nehezítheti meg mindennapjaidat, amik, ha nem vigyázol, könnyen elhízáshoz vezethetnek. De nem kell hagynod, hogy a dolgok kicsússzanak a kezeid közül: ha sikerül beazonosítanod a súlytöbbletet okozó problémát, máris megtetted az első lépést a megoldás felé!

1. Az a fránya genetika

A genetikai adottságok sajnos azok a tényezők, melyekről a legkevésbé tehetsz, és a legkevésbé tudsz befolyásolni. Ha már gyerekkorodban is duci voltál, sokkal nehezebb lesz megszabadulnod a súlyfeleslegtől, mivel valószínűleg több zsírsejtje van szervezetednek. Felnőttkorban a zsírsejtek számát már nem, csak a bennük lévő zsír mennyiségét tudod csökkenteni.

Ha biztos vagy benne, hogy az elhízás esetedben örökletes, nagyon fontos, hogy rengeteget mozogj, illetve fokozatos, kíméletes és egész életre szóló diétát válassz, ugyanis előfordulhat, hogy a biológiailag beprogramozott súly megőrzése érdekében szervezeted védekező mechanizmusokat alakít ki, és hosszú távon visszaállítja az eredeti értéket.

2. Betegségek

A fogyókúra megkezdése előtt, illetve ha kóros vagy hirtelen elhízást tapasztalsz magadon – és ezenkívül is rendszeresen –, érdemes felkeresned orvosodat, ugyanis számos egészségügyi tényező állhat a háttérben. Elhízást okoz például a pajzsmirigy és az agyalapi mirigy alulműködése, illetve túlműködése, továbbá ilyen hatása lehet a polycisztás petefészek-szindrómának, más hormonzavaroknak és az inzulinnal kezelt cukorbetegségnek is.

3. Gyógyszerek

Érdemes áttanulmányoznod a gyógyszeres dobozokban található leírásokat is, ugyanis egyes készítmények hatására is felcsúszhatnak nem kívánt kilók. Ilyenek például a női hormonokat tartalmazó gyógyszerek, az ösztrogéntartalmú fogamzásgátló tabletták vagy a változókor tüneteinek enyhítésére szolgáló egyes készítmények. A női hormonok felelősek ugyanis a puha, rugalmas kötőszövet és a zsírlerakódások kialakulásáért. Az antidepresszáns gyógyszerekre is figyelj oda, ugyanis a szerotonin hormon termelésének hatására megnő az étvágy. Fontos, hogy beszélj orvosoddal, hiszen a legtöbb gyógyszernek léteznek olyan alternatívái, melyekkel mindezt elkerülheted.

4. Stressz

Ha zűrös az életed, túlhajtod magad, és ki sem látszol a kávéscsészék, az irat- és tankönyvkupacok közül, szervezeted vészriadót fúj, és megkezdi a stresszhormonok termelését, mely serkenti az adrenalin és a kortizol termelését. Utóbbiakkal pedig együtt jár éhségérzeted folyamatos növekedése.

A mégrosszabb hír az, hogy a vészhelyzet leküzdésére szervezeted megkezdi az energiagyűjtést, vagyis a zsírok és szénhidrátok formájában történő raktározást. A másik véglet, mikor a stressz és a hajtás miatt napközben szinte időd sincs enni, aminek következményei gyakran az éjszakai falásrohamok.

Bár mondani könnyű, próbálj meg lazítani, mielőtt még komolyabb károkat okoznál magadban. Határozd el, hogy ha törik, ha szakad, legalább negyed órát szánsz az étkezésekre, és ha a munkahelyeden nem is tudod, előző este otthon elkészíted magadnak a másnapi, egészséges menüt.

5. Gyermekvállalás

Természetes, hogy egy kisbaba érkezése együtt jár a súlynövekedéssel, azonban tévhit, hogy a kismamának kettő helyett kell ennie, úgyhogy ha nassra vágysz, azt nem foghatod az ártatlan csöppségre. A terhesség időszakában körülbelül tíz kilogramm az ideális súlygyarapodás. Ez fedezi a baba szükségleteit, míg a nagyobb mértékű elhízás már veszélyezteti egészségét, épp úgy, mint az egyéb kockázati tényezők, a dohányzás, az alkohol vagy a nem elégséges folyadékbevitel. Az optimális súlytöbbletet a terhesség után nem annyira nehéz leadni, főként mivel a baba folyamatos mozgást és egészséges táplálkozást igényel részedről.

6. Házasság

Sokan lányságukkal együtt életmódjukat is lecserélik, mikor megházasodnak. Ha nem is a mézeshetekben, de később nagy rá az esély. A házasság, az együttélés és a közös háztartás rengeteg feladatot ró rád, így kevesebb időd marad arra, hogy esetleg kimozdulj, és mozogj egy kicsit. Emellett némileg alkalmazkodnod kell párod étkezési szokásaihoz is, mivel nem biztos, hogy szívesen intene örökre búcsút a mama disznópörköltjének a párolt brokkoli és a répakrémleves kedvéért. Persze nem kell külön főznöd vagy főznötök, a hagyományos menüket is egészségesebbé tudod varázsolni néhány apró trükkel.

A legjobb, ha közösen teszitek meg a gasztronómiai felfedezéseket. Kiránduljatok sokat, sportoljatok együtt, és hidd el, a pasidat nem zavarja, ha előtte izzadsz le a szobabiciklin, főleg, ha utána elhívod zuhanyozni.

7. Unalom és csökkenő aktivitás

Ha az ember lánya unatkozik, és nincs jobb dolga, gyakran falatozik – jusson csak eszedbe az Egy napon, mikor Micimackónak semmi dolga nem akadt kezdetű dallam. Sokan irigylik azokat, akiknek van idejük unatkozni, pedig ez az állapot egyáltalán nem egészséges, sőt feszültséget generál a szervezetben, ami a stresszhez hasonló hatásokat vált ki.
Emellett ahogy egyre idősebb leszel, előfordulhat, hogy úgy érzed, már nem tombol benned az energia, és legszívesebben otthon olvasgatsz vagy tévézel, miközben a futócipőd ki tudja, hol porosodik. Ilyenkor kell leginkább a sarkadra állnod, és csak azért sem beleesni a "Nem mozgok, mert fáradt vagyok – fáradt vagyok, mert nem mozgok" ördögi körébe. Menj, és keresd csak elő azt a futócipőt.

8. Végül, de elsősorban – helytelen táplálkozás

A táplálkozás és az elhízás kapcsolatáról nemigen lehet újat mondani. Fontos azonban tudnod, hogy azt, hogy sokat eszel-e vagy keveset, magadhoz, és nem másokhoz kell mérned. Mindenkinek megvan a maga energiaigénye, ezért fordul elő, hogy van, aki háromszor annyit eszik, mint te, mégis karcsú marad.

Ha figyelsz a következő alapszabályokra, nem nagyon tudsz mit elrontani: kis adagokat fogyassz, tartsd be a napi öt étkezést, fogyassz telítetlen zsírsavakat, rostban gazdag ételeket egyél, valamint egyél rengeteg zöldséget és gyümölcsöt.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló