Meglepő, mitől félnek a nők az edzőteremben – Így lehet leküzdeni
A nők túlnyomó része inkább elkerüli az edzőtermeket - egy friss kutatásból derült ki, mi áll a jelenség hátterében.

edzőterem nyitó
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

A Gucci menő időutazása minden elmaradt buliért kárpótol: végre egy vicces reklám »

Nem kell sok ahhoz, hogy télen is ragyogjon a bőr: finom illatú testápoló csomagot teszteltünk »

Mindig elegáns lesz a sál, ha így kötöd meg: egyszerű technikák, amiktől garantáltan nőies lesz a megjelenés »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az edzőterem remek hely lehetne az alakormálásra és a fogyás segítésére, de sok nő ódzkodik attól, hogy itt tornázzon. Egy újonnan napvilágot látott kutatás szerint a nők 65%-a szívesen járna edzeni, de valami visszatartja őket. 

Szinte nincs ember a földön, aki az edzőteremben ne kérdőjelezte volna meg magában, hogy megfelelően végzi-e a gyakorlatot, vagy sem. Egy idő után ez az érzés pánikot válthat ki, hogy mások is látják a „bénázást”. Ez az érzés sokkal erőteljesebben jelentkezik a nőknél, mint azt eddig bárki hitte volna. A gymtimidation, azaz edzőtermi félelem miatt rengeteg nő marad inkább otthon.

Félelem a konditermektől

Reprezentatív, 1000 fős kutatás készült a félelem hátterének kiderítésére, ahol a nők 65%-a nyilatkozta, hogy nem szeret edzőterembe járni. Félnek attól, hogy elítélik őket az emberek. Összehasonlításképpen: a megkérdezett férfiaknak csupán a 36%-a érez hasonlót.

A kutatásban részt vevő hölgyek túlnyomó többsége, 55%-a attól tart, hogy elítélik őket, mert nem néznek ki elég fitten, 49%-uk a nem megfelelő edzőruha miatt aggódik, 25%-uk pedig attól fél, hogy ismeretlenül sztereotipizálják őket az emberek.

- Az ítélkezéstől való félelem valós félelem - jelent meg Ashley Borden sportszakértő nyilatkozata a fitnessmagazine oldalán. - Én is tartottam attól, hogy az egómba gázolnak edzés közben. Azt hittem, hogy majd mindenki engem fog méregetni. A valóság? 35 ezer óra edzés után elmondhatom, hogy az egyetlen ember, akit érdekel, mit csinálsz a konditeremben, az te magad vagy. Mindenki arra fókuszál, hogy a saját gyakorlatát jól tudja végezni, ráadásul a legtöbb ember a konditeremben hasonló aggályokkal küzd, mint te magad. 

Még a top személyi edzők sem teljesen immúnisak a kondipánikra, viszont egy elég hatékony stratégiát követnek, ami másoknak is segíthet abban, hogy önbizalmat nyerjenek a kondihoz. 

Megtervezett edzések

Ma már rengeteg applikáció áll rendelkezésre, hogy különböző hatékony edzésterveket tudjon követni az ember, de a neten elérhető edzésterveket is le lehet tölteni, így már eleve valamilyen ütemtervvel érkezik az ember a konditerembe. Külön alsó- és felsőtesttornákat is lehet tartani, éppen mire van szükség. 


A sporteszközök ismerete

Még a megrögzött kondisok sem feltétlenül ismerik az összes gép működését, mivel gyakran hiába ugyanaz az eszköz, másképp kell használni a küölönböző testtájakra. A nők 58%-a fél attól, hogy valamit rosszul használ. Ehhez a legkézenfekvőbb megoldás, hogyha a legközelebbi edzőt megkérdezi az ember. Szívesen segítenek, azért vannak ott. Aki még ehhez túl félénk, annak pedig érdemes videókat nézni az eszközök használatáról, ma már rengeteg hasznos instrukció található a neten.

A cikk az ajánló után folytatódik


Látványos fogyás három hét alatt: 11 gyakorlat, ami leradírozza rólad a zsírt

A napi edzéssel már pár hét alatt is látványos eredményeket lehet elérni, és ehhez ki sem kell mozdulni a lakásból, csak legalább heti öt napon napi húsz percet kell szánni arra, hogy végigcsináld az alábbi 11 gyakorlatot. A gyakorlatokhoz pedig semmi eszközre nincsen szükség, mert végtelenül egyszerűek, ugyanakkor a test minden izmát megmozgatják.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük