Te hogyan ebédelsz? 4 észrevétlen szokás, ami túlsúlyt okoz
A számítógép mellett vagy útközben ebédelsz, és csodálkozol, hogy hízol? Nem kellene.

no eszik cover
Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Eltünteti a sötét karikákat és élénkebbé teszi a bőrt: házi maszk karikás szemekre 2 hozzávalóból »

Megnőtt a frufrud, de a fodrász kizárva? Így igazítsd meg otthon, egyszerűen »

Letisztultan nőies öltözékek egyszerű alapdarabokból: stílusosak és időtállóak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem véletlen, hogy a régebbi korok embere megadta a módját az ebédnek: összeült a család, nem sajnálták az időt rá, több fogás is került az asztalra. Napjainkban az étkezésre sokan nem örömforrásként, közös programként, hanem üzemanyag-utánpótlásként tekintenek.

Ennek azonban egyenes következménye a plusz kilók számának gyarapodása. Az alábbiakból megtudhatod, mely hétköznapi táplálkozási szokások vezethetnek hízáshoz.

Útközben vagy állva eszel

Egy friss kutatás tanúsága szerint az Egyesült Királyságban az elmúlt évtizedben 29%-kal nőtt az éttermekben, kifőzdékben elvitelre kért ételek száma. A dobozba tett ebédet az emberek sok esetben útközben, vagy legalábbis nem az ebédlőasztalhoz leülve fogyasztják el.

Egy, a British Medical Journal közelmúltban megjelent számában lévő kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy az így elfogyasztott ételek jelentősen növelik az elhízás kockázatát. A Cambridge-i Egyetem szakértői szerint nagyobb azoknak az embereknek a BMI-je, akik rendszeresen útközben fogyasztják el az ebédjüket.

Számítógép előtt ebédelsz

Az sem igazán jó döntés, ha a számítógép előtt ülve, munka közben ebédelsz.

Ebben az esetben sem adod meg ugyanis az étkezés módját: nem koncentrálsz az ízekre, nem rágod meg alaposan az ételt, nem figyelsz a gyomrod telítettségére. Mindebből adódóan anélkül eszel túl sokat, hogy észrevennéd. Mindössze a kapkodó étkezés okozta puffadást, az étkezést követően rád törő álmosságot, illetve hosszabb távon a gyarapodó plusz kilókat tapasztalod.

A súlyod szempontjából pedig az sem mindegy, hogy milyen munkakörben dolgozol. Az alábbi galériában szereplő foglalkozások kifejezetten kedveznek a plusz kilóknak.

Hanyagolod a levest?

Sokan érzik úgy, hogy hétköznapokon nem fér bele az életükbe, hogy a főfogás előtt még levest is egyenek. Rossz módszer azonban kihagyni az első fogást, ha fogyni szeretnél. A leves jellemzően viszonylag alacsony kalóriatartalmú étel, folyékony állagának köszönhetően segíti az emésztést, és nem mellékesen helyet foglal el a gyomorban, így kevesebbet tudsz enni a főfogásból. Amennyiben mindezek ellenére mégsem vagy levespárti, legalább egy pohár vizet igyál meg étkezés előtt.

Túl későn ebédelsz

Az ebéded időpontja először csak 12-ről tolódott át 13 órára, majd lassan belecsúszott a késő délutánba? Szép dolog a munka hősének lenni, de egészséged és karcsúságod megőrzése érdekében nem ajánlott az éhség ellenére folyamatosan elodázni az ebédet. Ilyenkor a vércukrod leesik, és a következő étkezésnél jóval nagyobb adagot lapátolsz be, mert szervezeted úgy értékeli, hogy szükség lehet tartalékolásra - felkészül a későbbiekben esetlegesen előforduló ínséges időkre. Erről a témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ezt is szeretjük