Sok helyen olvashatod, de nem segít a fogyásban - Állj csak rá a mérlegre!
Többé nem hazudik a mérleg, ha megtanulod helyesen használni.

merleg
Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

7 apróság, amitől olcsó hatást kelt a cipőd, hiába költöttél rá sokat »

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szobamérleg a leggyakrabban használt eszköz a fogyókúra nyomon követésére, ugyanakkor nagyon könnyű miatta téves következtetéseket levonni a haladásoddal kapcsolatban.

Sok cikket találni, mely szerint a legjobb megszabadulni a szobamérlegtől, mert az eszköz csak félrevezet és becsap téged. Szerintünk nem eszik olyan forrón a kását, hiszen több kutatásban is bebizonyították, hogy a mérlegnek igenis van helye a fogyókúra során.

Motiválóan hat a folyamatos ellenőrzés

A mérleg praktikus segítőtársa a fogyókúrának a Journal of Behavioral Medicine című orvosi szaklap tanulmánya szerint. Az értekezésben kiemelik, ha következetesen, naponta megméred a testsúlyod, az nagymértékben hozzájárul a sikeres fogyáshoz. Szakértők 294 egyetemistát vontak be abba a kísérletbe, melyben az alanyoknak két éven keresztül rendszeresen mérniük kellett a testsúlyukat.

Az eredmények alapján azok veszítettek a legtöbbet a testsúlyukból, akik naponta méredzkedtek.  Ráadásuk azok, akik betartották a napi mérlegre állást, többet fogytak a testzsírból a csupán alkalmanként méricskélőkkel szemben. Magyarán, a testsúly folyamatos ellenőrzése pozitívan befolyásolhatja a diétát, valamint folyamatosan motivál azáltal, hogy tudatossá tesz, és útmutatóul szolgál a célod felé vezető úton.

Így nem ver át a mérleg

Több dolgot kell azonban szem előtt tartani a testsúly folyamatos monitorozásánál. Amennyiben valós értékeket szeretnél viszontlátni, mérd magad ruhátlanul. A napnak mindig ugyanabban a szakában állj a mérlegre. A legjobb, ha kora reggel ez az első dolgod a fürdőszobai teendők után, de még az evés-ivás előtt.

Ne lepődj meg, ha menstruáció előtt akár két kilóval is többet mutat a mérleg. Ennek oka a progeszteron hormon, ami az ösztrogén mellett a második legfontosabb a női szervezet egészséges működése szempontjából. Menzesz után a progeszteron szintje lecsökken, ezáltal a test vizet is veszít. Ha a ciklusod alatt is odafigyelsz a folyadékpótlásra, ami hajtja a vizet, az a felesleges folyadéktól is megszabadíthat. A fentiek miatt a mérésnél akkor kaphatsz pontos eredményt, ha a havi adatokat hasonlítod össze.

Amíg a mérlegen állsz, húzd ki magad, lélegezz egyenletesen, és ne mozogj vagy támaszkodj, különben nem lesz pontos az eredmény. Jó, ha tudod, hogy a mérleg kemény felületen adja a legpontosabb eredményt, ezért ne a szőnyegre tedd.

Ha nem mozdul a mérleg?

Előfordul, hogy a fogyás nem akar beindulni, netán az első hetekben sikerült leadnod néhány kilót, azóta viszont stagnál a súlyod. Így vagy úgy, de ilyenkor érdemes néhány dolgot alaposan végiggondolni, hogy hol csúszhatott el a történet. Lehetséges okok lehetnek például a következők.

  • A szervezet vízvisszatartása vagy az elfogyasztott étel mennyisége miatt akár 1-1,5 kilót is ingadozhat a testsúly, különösen igaz ez a menstruációs ciklusra, amikor a test jelentős mennyiségű vizet tart vissza. Ennek nyomai pedig tisztán kivehetők a mérlegen.
  • A heti öt kiló leadása irreális elvárás, még ha bizonyos gyorsfogyasztó diéták előszeretettel hirdetik is ennek ellenkezőjét. Az ideális súlycsökkenés hetente fél-egy kiló, ennél többre törekedni felesleges és egészségtelen.
  • Az anyagcserét jelentősen lassítja a kevés, rossz minőségű alvás, fáradtan ugyanis a szükségesnél jóval több felesleges kalóriát vihetsz be. 
  • A minél többet edzel, annál többet eszel elv sem állja meg a helyét, hiszen hiába kocogsz naponta fél órát, ha az estéket rendre egy tábla csokival zárod.

A legfontosabb, hogy ne pusztán a kilók leadása lebegjen a szemed előtt, hanem az egészséges életmód kialakítása, amit akkor sem tévesztesz szem elől, ha a mérleg nem pont azt mutatja, amit szeretnél. 

Ha a mérlegelés feszültséget kelt benned, és frusztrálnak a számok, jobban jársz, ha ennél ritkábban méred magad, így a különbség is látványosabb lesz alkalmanként. Amennyiben sok-sok erősítő edzés mellett próbálsz fogyni, mindenképpen centit is használj, hiszen az izom, noha sokkal karcsúbb a zsírnál, rengeteget nyom, így könnyen becsaphat.

Fogyás végleg

Milyen szabályokat betartva lehet véglegesen megszabadulni a felesleges kilóktól? Ha nem akarsz tovább jojózni, akkor ezeket az egyszerű dolgokat tartsd be!

Ezt is szeretjük