Mennyi fehérje kell, ha fogyni akarsz?
Itt a pontos mennyiség
Ahhoz, hogy fogyj, ügyelned kell az általad bevitt tápanyagok mennyiségére.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fehérje, más néven protein elengedhetetlen tápanyag a szervezeted számára, nagyban befolyásolja a sejtek működését.

Eláruljuk, hogy pontosan mennyit kell enned belőle ahhoz, hogy beinduljon a fogyás, valamint azt is, hogy származhat-e abból bajod, ha túl sok fehérjét eszel.

Milyen szerepet játszik a fehérje a fogyásban?

A fehérje azért ideális tápanyag a fogyókúrázók számára, mert fogyasztása telítettségérzetet okoz, vagyis egy kisebb adag fehérjedús táplálék után sem leszel éhes. A fehérje segít abban, hogy az izmok ne épüljenek le, csupán a testzsírból faragj le.

Mennyi az ideális fehérjeszükséglet a fogyáshoz?

Egy felnőtt nőnek napi 46 gramm fehérjére van szüksége. Az étkezésednek 25%-ban kell tartalmaznia fehérjét, a fogyás hatékonyságát úgy növelheted, ha közben a szénhidrát arányát csökkented. A pontos fehérjemennyiség kiszámításához rendszeres sport mellett testsúlykilogrammonként 2, anélkül 1 grammal számolj.

Így csökkentheted még az éhségérzeted

Az étvágyat nem csupán a fehérjefogyasztás csökkentheti. Mutatunk további ötleteket!

A legjobb természetes fehérjeforrások

A fehérjéről a húsfélék juthatnak az eszedbe, pedig nem csupán ezek tartalmaznak proteint. A szója például remek fehérjeforrás, akár a hús is kiváltható vele. De fehérjéhez juthatsz a hal, a bab, a tejtermékek és a tojás fogyasztása révén is. A zöldségek és magvak csak kevés fehérjét tartalmaznak.

Túlzásba lehet vinni a fehérjefogyasztást?

Ha túl sok fehérjét fogyasztasz, elképzelhető, hogy ezzel több kalóriát is viszel be, mint amennyire a szervezetednek szüksége lenne. Azonban nem kell aggódnod amiatt, hogy komoly bajod származhat a túlzott fehérjemennyiségből, ugyanis a felesleg a vizelettel távozik.

Blog.hu ajánló