Mennyi vizet kell innod naponta, ha fogyni és méregteleníteni akarsz?
Összefoglaltuk, mitől függ a megfelelő mennyiség.

csapviz ivas
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

3 egyszerű trükk, amitől tökéletesen nézel majd ki az esküvői fotókon »

Maxiszoknya, nyári ruha és kimonó is lehet a kendőből: szuper tippek »

Csak 18 éves, de ő készíti a legszebb nyári ékszereket - Képek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A víznek csodálatos egészségügyi hatásai vannak, ha rendszeresen és eleget iszol, de főleg akkor, ha a cukros, vagy édesítőszeres üdítőket is ezzel váltod ki. A minnesotai Mayo Klinika pontos választ adott arra az egyszerű kérdésre, mennyi vizet kell naponta meginni ahhoz, hogy egészséges legyél és megfelelően átmossa a szervezeted. 

Az emberi test minden egyes folyamata függ a benne lévő víztől. Például a víz mossa ki a toxinokat - méregtelenítés -, és szállítja a sejtekhez a fontos tápanyagokat. A napi ajánlott vízmennyiség sok mindentől függ: ha fogyni és méregteleníteni szeretnél, akkor nem elég sokat inni, de emellett edzeni is célszerű.

Mennyi vizet kell innod a fogyáshoz?

Az Institute of Medicine - Orvostudományi Intézet - számításai szerint az átlagos, napi ajánlott folyadékbevitel férfiaknál 3 liter, nők esetében 2,2 liter. A víz légzéssel, izzadással, bélmozgással és vizelettel is távozik víz a szervezetből, a napi leadott folyadékmennyiséget pedig a saját életmódodhoz kell mérned. Például ha aktívan élsz, sokat mozogsz, akkor több vizet kell fogyasztanod. A normális anyagcseréhez a napi 2,2 liter minimum, de méregtelenítéshez ennél többre lesz szükséged. Ha tehát egyszerre a fogyás és a méregtelenítés a cél, amellett, hogy napi 2,2 liter víznél többet kell innod, szükséged lesz rendszeres mozgásra is.

vizet-iszik

Ha rendszeresen edzel, sportolsz, akkor értelemszerűen többet izzadsz, több folyadékot és ásványi anyagot ad le a tested. Ezt a folyadékveszteséget kompenzálnod kell. A Mayo Klinika szerint a rövid edzéseknél elég megemelni az ajánlott napi folyadékmennyiséget 4-6 decivel, de ha a gyakorlat már 1 órás, vagy annál tovább tart, akkor minimum egy literrel több vizet kell fogyasztanod az ajánlott napi minimumnál, tehát legalább 3,2 litert. Az pedig, hogy miből és mennyit kell innod a hosszabb edzések alatt, attól függ, mennyire intenzívek a gyakorlatok, és milyen jellegű sportról van szó.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az intenzív mozgást igénylő, hosszú időintervallumú edzésnél az a legjobb, ha nem sima vizet iszol. Válassz olyan sportitalt, ami tartalmaz nátriumot, mivel az izzadás során ebből az ásványi anyagból is sokat veszítesz. Ez azért is fontos, mert csökkenti a hyponatraemia kialakulásának esélyét, ami sajnos életveszélyes is lehet. Ha vége a hosszú, intenzív edzésnek, akkor se hagyd abba a folyadékfogyasztást! Lehetőleg már edzés előtt, közben és utána is igyál.

Honnan tudod, hogy eleget ittál?

Ha ritkán vagy szomjas, és a vizeleted színtelen vagy egészen világossárga - és megvan napi 1,5 liter -, akkor elég folyadékot fogyasztasz. Fontos arra is ügyelned, hogy ne egyszerre igyál sok vizet, hanem egész nap, egyenletesen elosztva, így nem terheled a szívedet a hirtelen bevitt, nagy mennyiségű vízzel.

Ezt is szeretjük