Kvíz! Tudod, melyik ételben van több kalória? Teszteld magad!
Nem mindig egyértelmű, melyik rendelkezik magasabb kalóriatartalommal.

GettyImages-148197670
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nem tökéletes, mégis imádja a divatvilág: az örmény modell a Gucci új kedvence »

Mennyei bőrápoló ínyencségek, a pihe-puha selymességért: őszi illatvarázzsal csábítanak »

A Hadid-lányok 56 éves édesanyja bomba formában van: Yolanda akár ma is modellkedhetne »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Aki fogyókúrába kezd, tisztában kell lennie az ételek kalóriamennyiségével, hiszen ezek alapján tudja kiszámolni a napi energiaszükségletét. Egy felnőtt, normál aktivitású nő egy nap körülbelül 2000 kalóriát éget el. Heti fél kiló fogyáshoz ajánlott ehhez képest 500-zal csökkenteni a bevitelt, azaz kalóriadeficitet teremteni.

A kiegyensúlyozott táplálkozáshoz viszont nem csak ezt kell figyelni. Lehet egy étel vagy ital kalóriaszegény, attól még nem biztos, hogy beépíthető a diétába. Ez fordítva is igaz: attól, mert egy élelmiszer magas kalóriatartalommal bír, még lehet egészséges, hiszen olyan fontos tápanyagokat tartalmazhat, amelyek a szervezet számára elengedhetetlenek.

Melyik ételben van több kalória?

Kvízünkből megtudhatod, mennyire vagy birtokában az olyan hasznos információknak, amik a számláláson alapuló fogyókúrához kellenek. Melyik ételnek magasabb a kalóriatartalma? Játssz velünk!

Kvíz! Tudod, melyik ételben van több kalória? Teszteld magad!

10 kérdéses játék

1. Kitalálod, melyikben van több kalória?

2 dl tehéntej nagyjából 90 kcal-t, míg 2 dl mandulaital 30 kcal-t tartalmaz.

2. Kitalálod, melyikben van több kalória?

Míg 100 gramm trappista 350 kcal-t, addig 100 gramm camembert 300 kcal-t tartalmaz.

3. Azt tudjuk, hogy az egyik egészségesebb, de vajon melyik kalóriadúsabb?

2 dl almalé 94 kcal, ugyanennyi kóla 84 kcal.

4. Melyiknek magasabb a kalóriatartalma?

100 gramm édesburgonya 90 kcal-t, 100 gramm sima burgonya 75 kcal-t tartalmaz.

5. Az egyik egészségesebb, de vajon melyik kalóriadúsabb?

A sima tejes kifli 130 kcal, a teljes kiőrlésű kifli 44 kcal.

6. Mivel egészségesek, mindkettő beépíthető a diétába, de vajon melyikben van több kalória?

100 gramm avokádó 160 kcal-t, ugyanennyi ananász csupán 50 kcal-t tartalmaz.

7. Melyikben van több kalória?

2 dl vörösbor 170 kcal-t, míg a világos sör 80 kcal-t tartalmaz.

8. Melyikben van több kalória?

A koktél nagyjából 500 kcal-t, az epres shake körülbelül 300 kcal-t tartalmaz.

9. Melyikben van több kalória?

100 gramm mandula 600 kcal, 100 gramm mazsola 300 kcal.

10. Melyiknek magasabb a kalóriatartalma?

A szusi 135 kcal-t, a lazac 130 kcal-t tartalmaz, így nagyjából ugyanannyi a két étel kalóriatartalma.

/ találat Eredmény
/10 találat - összesen:

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük