Folyamatos fogyás: így add le a teljes túlsúlyod! Az orvosok ezt ajánlják
Mindegy, mekkora a túlsúlyod, ez a diéta egészen biztosan átalakítja majd a tested.

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Ezt edd vacsorára, ha edzeni voltál: mindent pótol, amit kell, de nem hizlal »

Dianát így csak ritkán láthattuk: ilyen volt, amikor nem a nyilvánosságnak öltözködött »

Jobb az arctisztító kefénél, és azt is elmondjuk, miért: tisztít, és kisimítja a bőrt az új készülék »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Íme, egy diéta, amelyet az orvosok is jó szívvel ajánlanak, hiszen amellett, hogy karcsúsít, egészséges is.

A lényege nem a kalóriák számlálása, hanem az, hogy sok rostban gazdag, friss ételt fogyassz. A mediterrán diétáról van szó: cikkünkben olvashatsz hozzá egy mintaétrendet is!

Ezért javasolják az orvosok is a mediterrán diétát

A Postgraduate Medical Journal című orvosi folyóiratban megjelent cikk szerint - melyről a BBC online változata is írt - megelőzheted vele a szív- és érrendszeri betegségeket, csökkentheted a vérnyomást és a koleszterinszintedet. Mint a szakértők mondják, az egészséges és hosszú távon is sikeres diéta lényege nem a kalóriaszámlálás, hanem a tápanyagokban gazdag étkezés. Kimutatásaik szerint infarktust követően a mediterrán étrendre való áttérés majdnem háromszor akkora hatékonysággal csökkenti a halálozás kockázatát, mint a sztatin tartalmú koleszterincsökkentő gyógyszerek.

Így működik a mediterrán diéta

A mediterrán diéta betartásához nem szükséges sanyargatnod magad, csupán a minőségi étkezést kell szem előtt tartanod. Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt, illetve hüvelyes növényeket - például babot vagy borsót -, valamint magvakat, amik tele vannak a szervezet működése szempontjából hasznos esszenciális zsírsavakkal. Ha pékárut ennél, válassz teljes kiőrlésűt.

Feltétlenül iktasd be az étrendedbe az olívaolajat és a tengerihal-húst is, hiszen ezek révén hasznos antioxidánsokhoz, omega-3 zsírsavakhoz juthatsz. Kerüld ugyanakkor a vörös húsokat, a vajat, továbbá a zsíros húsokat is.

A diéta várható hatása

A diétát nemcsak rövid távon követheted, hanem akár egy teljes életmódváltás része is lehet. Hetente 1-1,5 kilót faraghat le rólad, ami nem terheli meg a szervezetet, így fokozatosan leszel karcsúbb, és ezzel együtt egészségesebb is, hiszen értékes vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat viszel be.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy vékony szelet sajt, egy karika paradicsom a tetejére.
Tízórai:
egy pohár élőflórás joghurt.
Ebéd:
15 dkg csirkemell, hozzá párolt zöldségek.
Uzsonna:
egy alma.
Vacsora:
15 dkg tonhalas saláta.

2. nap

Reggeli: egy pohár élőflórás joghurt almadarabokkal.
Tízórai:
egy pohár sovány tej, három darab zabkeksz.
Ebéd: 15 dkg roston sült halfilé párolt zöldbabbal.
Uzsonna: egy banán.
Vacsora: joghurtos spenótsaláta.

3. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű kenyér, egy pohár natúr joghurt friss gyümölccsel.
Tízórai: egy bögre felkockázott narancs és alma.
Ebéd: egy tál olívaolajos zöldségsaláta olívabogyóval.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy szelet sült tök.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy szelet vékony sonka, egy paprika.
Tízórai:
egy pohár natúr joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac spenóttal.
Uzsonna: pár szem korpás keksz.
Vacsora: 15 dkg grillezett halfilé párolt zöldségekkel.

5. nap

Reggeli: egy pohár élőflórás joghurt narancsdarabokkal.
Tízórai:
egy bögre gyümölcssaláta.
Ebéd: 15 dkg csirkemellfilé zöldségsalátával.
Uzsonna: egy marék törökmogyoró.
Vacsora: egy bögre zabkása.

6. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű kenyér, egy pohár élőflórás joghurt.
Tízórai:
pár szem korpás keksz, egy pohár tej.
Ebéd: 15 dkg borsós csirkeragu zöldséges barna rizzsel.
Uzsonna: egy pohár natúr joghurt friss gyümölccsel.
Vacsora: tonhalas zöldsaláta.

7. nap

Reggeli: egy bögre gyümölcssaláta.
Tízórai:
egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg roston sült halfilé zöldségekkel.
Uzsonna: egy alma.
Vacsora: sajtos-paradicsomos saláta olívaolajjal.

Blog.hu ajánló