Leszedi az összes felesleges testzsírt, mégsem éhezel: így működik a mediterrán diéta
Alighanem ez a legkellemesebb diétás módszer.

mediterrán
Ez is érdekelhet

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Hosszabb életű és illatosabb ruhák az Ariel új mosókapszuláival (x)

Minden második negyven feletti nőt érint a betegség: mégis tabutémának számít (x)

Ingyen felfedezheted Budapest legendás helyeit: csak ez az egy dolog kell hozzá (x)

beauty and style

Rihanna nemcsak a zenéléshez ért: új ruhakollekciója a teltkarcsú nőknek is szól »

Így lesz fénylő és természetes hatású a bronzosító: a koszos hatásnak vége ezzel a trükkel »

A félvállas top a nyár alapdarabja: nőies és sikkes darabok körképe »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A mediterrán étrend az egyik leghatékonyabb, kutatások által bizonyított, jól működő táplálkozási módszer. A déliek diétáját követve úgy lehet súlycsökkenést elérni, hogy nem gyötri éhségérzet az embert.

Emellett az sem elhanyagolható tény, hogy a mediterrán étrenddel csökkenthető a daganatos betegségek kockázata, jobb állapotba kerül az szív és az érrendszer, valamint nő az élettartam.

Ez a diéta nem jár éhséggel

A mediterrán étrend nemcsak bizonyítottan egészséges, hanem laktató és kielégítő is. Az alacsony telítettzsír-tartalmú ételeket, egészséges olajokat, friss zöldségeket és gyümölcsöket tartalmazó étrend minden szempontból kedvezően hat a diétázó szervezetre. Az összetevői rendelkeznek a szervezet számára szükséges ásványi és tápanyagokkal, vitaminokkal és nyomelemekkel, így nem alakul ki hiányállapot és éhségérzet.

fogyás

Miből áll a mediterrán étrend?

Az étrend alappillérei a - lehetőleg szezonjukban fogyasztott, friss - zöldségek és gyümölcsök. Olajos magvakat és dióféléket, hüvelyeseket és burgonyát bátran lehet enni. Gabonából a teljes kiőrlésű javasolt, húsfélékből a halak és a tenger gyümölcsei.

Ízesítéshez a zöldfűszereket, gyógynövényeket is érdemes használni, zsiradék helyett pedig extra szűz olívaolajra áttérni. Mértékkel megengedett a baromfihús és a tojás, valamint a tejtermék. Vörös húst ritkán szabad enni. A mediterrán étrend korlátozza a cukrot, a feldolgozott húsfélék, a finomított gabona és olajok fogyasztását.

Az étrend nem javasol napi háromnál több étkezést, de bőséges mennyiségű víz fogyasztását írja elő. Egy pohár vörösbor megengedett naponta, illetve a kávé- és teafogyasztás is, de hozzáadott cukor nélkül. A diéta egyben egy bizonyos mediterrán életstílust is jelent, mely magában foglalja a rendszeres fizikai aktivitást, a barátokkal történő, jóízű, közös étkezéseket és az élet élvezetét.

Nincs kalóriaszámlálgatás

Mivel a mediterrán diéta alapvetően nem tartalmaz zsír- és szénhidráttartalmú komponenseket, nem is szükséges a kalóriákat számolni. Mint minden fogyókúránál és életmódváltó programnál, javasolt az orvossal konzultálni, ha valakinek diabétesze vagy más betegsége van.

Ez az étrend hosszútávon alkalmazható, de nem a villámgyors fogyókúrás módszerek közé tartozik. A lényege az, hogy a minőségi élelmiszerekkel és a kellemesen kivitelezhető életmódváltással lassabb, de tartós fogyásra tegyen szert az ember.

Ezt is szeretjük