Akár 15 kilót is fogyhatsz a Mayo Klinika-diétával
Így csináld jól
2017-ben sokak számára fogja meghozni ez a módszer a sikert.

nagykep?cikkid=168712&kep=etkezes meres1-lead
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

A pulóver még soha nem volt ennyire nőies: már nem a farmer a legjobb barátja »

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A Mayo Klinika-diéta egy olyan, orvosok által összeállított klinikai fogyókúrás módszer, melynek elsődleges célja az életmódváltás elősegítése, valamint a normális testsúly beállítása és hosszú távú megtartása. Olvasd el, hogyan érik ezt el!

A diéta egyik fontos alapja, hogy megtanít lépésenként elhagyni az egészségtelen szokásokat, és azokat egészségesekkel helyettesíteni. A Mayo Klinika ugyanis nem az éhezésről és a lemondásról szól, hanem a kiegyensúlyozott életmódról.

A Mayo Klinika-diéta két fázisa

A Mayo Klinika-diéta első két hete a fogyókúra bevezető fázisa, melynek célja, hogy beindítsa a fogyás folyamatát a szervezetben. Már ebben az időszakban két és fél-négy és fél kiló súlyvesztésre számíthatsz attól függően, mekkora felesleged van.

Ebben az első időszakban a diéta megtanít egy sor egészséges szokásra, és leszoktat ugyanennyi olyanról, amely elhízást vált ki. Ez azonban még csak a gyakorlás és a kedvcsináló a második szakaszra.

A harmadik héttől kezdődően a fogyás kissé lelassul, így hetente fél-egy kiló leadása várható. Ez az egészséges testsúly elérésével szinten tartásba csúszik át néhány hónap alatt. A második fázis célja, hogy alaposan megismerd, mennyit, mikor és hogyan érdemes enni, sőt, a mozgásra is próbál rászoktatni a módszer.

A Mayo Klinika-ételpiramis

A Mayo Klinika-diéta étrendje nem várja el tőled, hogy minden egyes nap grammra pontosan számold a fehérjéket, zsírokat, sőt, még a kalóriákkal sem kell sokat foglalkoznod. Segítségként azonban a diéta alkotói készítettek egy ételpiramist, melynek alapján könnyen meghatározhatod, miből mennyire van szükséged.

A cikk az ajánló után folytatódik

A piramis alján, egyenlő arányban, a diéta során korlátlan mennyiségben fogyasztható gyümölcsök és zöldségek szerepelnek. Ezek felett következnek a magas rosttartalmú szénhidrátforrások, majd a fehérjében gazdag tejtermékek, hüvelyesek és húsok. A piramis keskenyebb részében a szívbarát, szaturálatlan zsírok találhatóak, míg a csúcsot az édességek alkotják. Ajánlott, hogy ezek naponta maximum 75 kalóriát tegyenek ki. Ha egy nap mégis többet ennél, akkor a következő napi édességről kell lemondanod.

Ajánlott mozgás a diéta mellé

A Mayo Klinika-diéta során erősen ajánlott, hogy naponta legalább 30 percet mozogj, ugyanis ez nemcsak a fogyást pörgeti fel, de számos jótékony egészségügyi hatással is bír. A mozgásra a Mayo Klinika fokozatosan igyekszik rászoktatni, így kezdők számára eleinte öt-tíz perc sportolást ajánl.

A diétát összeállító orvosok emellett azt is hangsúlyozzák, hogy a mozgás nemcsak az edzésből kell, hogy álljon: a nap folyamán is inkább válaszd a lépcsőt a lift helyett, és egy buszmegállónyi távolságot is inkább gyalog tegyél meg.

Ezt is szeretjük