Égeti a zsírt, rákellenes és méregtelenít: így hat a manduladiéta
A mandula sokkal több, mint marcipán-alapanyag. Ismerd meg fogyasztó hatását!

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Kisminkelte az anyukáját, és 10 évet fiatalított rajta: ennyit számít egy kis festék, ha jól kerül fel »

Divatos, szexi harisnyák az ünnepi ruhához: megdobják az önbizalmat »

Miért imádjuk a karácsonyi pulcsikat? (x) »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha nassolásról van szó, valószínűleg a chips és a pattogatott kukorica jut először eszedbe. Pedig fogyaszthatnál akár olyan csemegét is, mely nemcsak finom, de egészséges, és segít a fogyásban is.

A mandula az egyik legízletesebb dióféle, melynek 30 grammjában több anyagcsere-serkentő hatású élelmi rost található, mint egy csésze földi eperben.

Zsírégető, méregtelenítő mandula

A mandula az egyik legjobb természetes E-vitamin-forrás: 100 g mandula 24 mg-ot tartalmaz. Az E-vitamin nemcsak kiváló antioxidáns - így segíti a rákmegelőzést -, de támogatja az anyagcsere működését, és a bőrödet is széppé teszi.

Mivel a mandula rosttartalma igen magas, segít kisöpörni az emésztőrendszerben elakadt salakanyagokat, támogatja szervezeted méregtelenítő folyamatait.

A mandula gazdag egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakban, illetve segít a koleszterinszint csökkentésben is. Mivel glikémiás indexe alacsony - vagyis nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet -, fogyasztását követően nem ingadozik a vérben a glükóz mennyisége.

Lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, ezért segít csillapítani a két étkezés között jelentkező éhségérzetet, miközben vércukorszintedet alacsonyan tartja, és fogyasztását követően sokáig nem tör rád az farkaséhség. A benne lévő B-vitaminok pedig segítik a szervezet zsírégető folyamatait.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrendhez nem kell szigorúan ragaszkodnod, inkább csak útmutatóként szolgál. Ha napközben bármikor megéheznél, egyél egy marék mandulát, vagy rágcsálj el valamilyen nyers zöldséget, gyümölcsöt. Fontos azonban, hogy a mandulát sózatlanul fogyaszd, ellenkező esetben nem támogatja a diétád sikerét, mivel a magas nátriumtartalom miatt szervezeted vizet tart vissza.

1. nap

Reggeli: két lágy tojás teljes kiőrlésű pirítóssal, egy pohár frissen facsart narancslé.
Tízórai: egy marék sózatlan mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett mandulás csirkemell párolt zöldséggel.
Uzsonna: két mandarin.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

2. nap

Reggeli: egy adag mandulás banánturmix.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: egy adag spenót főtt tojással.
Uzsonna: egy marék sózatlan mandula.
Vacsora: mandulás húsleves.

Pörgesd fel az anyacserét!

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, milyen anyagcsere-pörgető módszereket ajánl a dietetikus!

3. nap

Reggeli: egy adag müzli tejjel, mandulával megszórva, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy. marék sózatlan mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett pulykamell zöldborsós mandulás rizzsel.
Uzsonna: mandulás piskóta
Vacsora: egy adag gyümölcssaláta.

Ezt is szeretjük