A mandula fogyaszt? Iktasd be a diétás étrendbe az olajos magvat!
A mandula a diéta szempontjából is hasznos vegyületeket tartalmaz.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

Szuperkényelmes pizsamák körképe őszre: élvezetesebbé teszik a lustálkodást »

A 71 éves Susan Lucci fürdőruhában, Photoshop nélkül mutatta meg bomba alakját: elárulta titkát »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha szeretnél minél egészségesebben táplálkozni, érdemes beiktatnod napi étrendedbe a mandulát. Bár az olajos mag kalóriatartalma nem alacsony, sok olyan hasznos anyag lelhető fel benne, amely elengedhetetlen a fogyáshoz és az egészséges anyacseréhez.

Ha nassolni vágysz ebéd előtt, jóval szerencsésebb elrágcsálni egy marék édes mandulát, mint bedobni egy szelet csokit.

A mandula helye a fogyókúrában

A mandula olyan - a fogyókúra szempontjából is - értékes nyomelemeket tartalmaz, mint a vas, a mangán vagy éppen a cink.

Ásványianyag-tartalma ugyancsak magas: rengeteg kálium, kalcium, magnézium és foszfor van benne. Előbbi vízhajtó hatású, a magnézium nélkülözhetetlen a zsírégetéshez, a foszfor pedig főszerepet játszik a szénhidrátok lebontásában.

Annak ellenére, hogy tíz dekagramm mandula körülbelül hatszáz kalóriát tartalmaz, a benne lévő minőségileg értékes fehérjék, valamint B1-, B2-, B6-vitaminjai hozzájárulnak ahhoz, hogy a diéta során anyagcseréd gördülékenyen működjön. Magas E-vitamin-tartalmának köszönhetően segíti a hormonháztartás tökéletes működését.

A Loma Linda University kutatásából kiderült, hogy a mandula rendszeres fogyasztása kedvezően befolyásolja a vér koleszterinszintjét, valamint segít megőrizni a sejtek inzulinérzékenységét, vagyis hozzájárul a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának megelőzéséhez.

Válaszd a natúr mandulát!

Fontos, hogy semmiképpen se a sózott, pörkölt változatot válaszd, csak natúr mandulát fogyassz. A felesleges sóbevitel ugyanis felboríthatja a szervezet vízháztartását, ami többek között hízáshoz vezet. Bár tény, hogy elsősorban a túlságosan feldolgozott, tartósított élelmiszereknek magas a nátriumtartalma, de érdemes odafigyelned. Mivel a pörkölés hatására jelentősen csökken a mandula E- és B-vitamin-tartalma, erről a verzióról is érdemes lemondanod.
Ugyancsak fontos szem előtt tartanod, hogy az éretlen mandula és a keserűmandula amigdalin-tartalmából mérgező ciánhidrogén szabadulhat fel.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrend útmutatóként szolgál, ha megéheznél napközben, fogyassz bátran valamilyen nyers zöldséget vagy gyümölcsöt.

1. nap

Reggeli: két lágy tojás, pár szem paradicsom, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.
Tízórai: egy marék mandula, egy körte.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell mandulával, gyümölcssalátával.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir, pár szem korpás keksz.
Vacsora: egy adag görögsaláta.

2. nap

Reggeli: egy adag zabkása mandulával, reszelt almával, fahéjjal.
Tízórai: egy pohár élőflórás joghurt mandarinnal.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal barna rizzsel.
Uzsonna: mandulás-almás lepény - Graham-lisztből.
Vacsora: wokban sült vegyes zöldségek.

Ezért ne edd vacsorára!

Magas kalóriatartalmuk miatt az olajos magvak fogyasztása nem ajánlott a lefekvést megelőző három-négy órában. Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, dr. Csiszár Miklós milyen ételeket javasol vacsorára.

3. nap

Reggeli: vegyes gyümölcssaláta mandulával.
Tízórai: egy pohár tejes kávé korpás keksszel.
Ebéd: egy adag tonhalas tésztasaláta - teljes kiőrlésű tésztával.
Uzsonna: egy kistányér túró bogyós gyümölccsel, mandulával.
Vacsora: egy adag paradicsomsaláta mozzarellával.

Ezt is szeretjük