A biztos fogyás titka
Lúgosíts!
Napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás trendje a lúgosítás, mely az elhízásért a szervezet elsavasodását teszi felelőssé.

Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

5 egyszerű arcizomtorna, amitől sima és feszes lesz a bőr »

Csodaszép ékszertartó saját kezűleg: mindenki azt hiszi majd, hogy boltban vetted »

Photoshop nélkül a 47 éves modell: nem szabályos szépség, mégis imádja a kamera »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szervezeted csak szigorúan meghatározott folyadéktérben és kémhatás-értékek között tud egészségesen működni. Ha az egyensúly felborul, a kezdetben enyhe tünetek idővel súlyos problémákhoz, többek közt elhízáshoz, szív- és érrendszeri, valamint daganatos betegségekhez is vezethetnek.

Tested kémiája

A test különböző részei különböző kémhatású környezetben működnek, ami az emésztésre is igaz - a gyomor erősen savas, viszont a vékonybél erősen lúgos. A szervezet sav-bázis egyensúlyát a légzés, illetve a vese-kiválasztás szabályozza.

A túlzottan savas környezet élettani stressz a szervezet számára. Ilyenkor felborul a normál működés, növekszik a csontok kalciumvesztesége, növekszik az izomveszteség, károsodik a bélfal, a sejtek elhalnak. Gyulladásos folyamatok alakulnak ki, csökken az immunvédekezés, felgyorsul az öregedés, és rákos folyamatok indulhatnak el.

Az elfogyasztott ételek, felszívódásuk után a vér pH-értékét savas vagy lúgos irányba tolják el. Ha több savképző ételt fogyasztasz, akkor a szervezet kémhatása is savasodásnak indul. Tehát a szervezet kémhatását a táplálkozással jelentős mértékben befolyásolni tudod.
A sav-bázis egyensúly felbomlása azonban nem mutatkozik meg azonnali tünetekben és betegségekben. Ha egyoldalúan táplálkozol, például fehérjében, gabonában és szénhidrátban dús étrendet követsz, a szervezet lassan savasodik el, azonban hónapok, esetleg évek alatt mindez krónikus betegségekhez vezethet.

Tudtad?
A szervezet kémhatása mindemellett életkorodat is meghatározza: Japánban a leghosszabb életkorú emberek egyértelműen az Okinawa-szigeteken élnek. Ezek korallszigetek, ahol a korallok csonthéja bőséges kalciumforrás. A vizet a korallok megszűrik, továbbá kalciummal és magnéziummal látják el, melynek eredményeként a térségben a felszín alatti vizek és az ivóvíz is lúgos kémhatású lesz. Okinawával ellentétben Észak-Japánban savas víz található, ami összefüggésbe hozható azzal, hogy ott rövidebb életű a lakosság.

A lúgosító táplálkozás

Ha szervezeted elsavasodott, a legegyszerűbb, ha táplálkozásod révén elég lúgos anyagot viszel be emésztőrendszeredbe ahhoz, hogy a kémhatás kiegyenlítődjön. Fontos, hogy elkerüld az olyan savas ételeket, mint a húsok és húskészítmények, a tejtermékek - kivéve a tejsavó -, illetve a tojásból készült termékek, továbbá a cukrok és édességek, valamint a szénsavas italok és a legtöbb gabonakészítmény. A savas étele közék tartoznak egyes zöldségek is, többek közt a spárga, a gomba, a torma, a karalábé, a rebarbara és a savanyú káposzta.

Szerencsére van miből válogatnod, ha szeretnél egyfajta lúgosító étrendet követni. Hogy helyreállítsd szervezeted sav-bázis egyensúlyát, igyál tejsavót, a savas típusokon kívül fogyassz nagyon sok zöldséget, zöldbabot, kölest. Gyümölcsöt is ehetsz korlátlan mennyiségben, a citromon és a narancson át egészen a dinnyéig, a gesztenyéig és a mazsoláig. Az italok terén a következők közül választhatsz: ásványvíz, ionizált lúgos víz, bor, kávé, kakaó, tea.

Mintanap

Reggeli: egy tányér gyümölcssaláta banánból, kiviből és ananászból.
Tízórai: egy marék mogyoró és mandula, egy kis pohár tejsavó.
Ebéd: 15-20 dkg párolt zöldség - zöldbab, brokkoli, karfiol, cukkíni.
Uzsonna: egy alma és egy körte.
Vacsora: két héjában főtt krumpli, egy tányér vegyes zöldségsaláta uborkából, répából, retekből, paradicsomból, fejes salátából.

Cikkünk Fajcsák Zsuzsanna A fogyás hét lakat alatt őrzött titkai című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük