Kevés zsírral vagy kevés szénhidráttal fogysz jobban? Mutatjuk, kinek melyik való
Egyéni tényezőket is figyelembe kell venni.

gyorsan enni valamit
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Az 51 éves Jennifer Lopez ünnepi szettjét érdemes eltenni az ötletek közé: végre, nem csak a flitter kerül elő »

Meglepően nőies az új fizuratrend: a kétszínű haj lesöpri az ombrét? »

A divatos teddy kabát nőies verzióban: nem fogsz plüssmackónak tűnni, ha így viseled »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyás felé tett legnagyobb lépés a jól megválasztott diéta, amelyben a szervezet szükségleteit kell figyelembe venni. Mivel a fogyni vágyók gyors és látványos eredményt szeretnének elérni, az egyes tápanyagok megvonására épülő diéták a legbiztosabb útnak tűnhetnek.

Ez azonban nem minden szervezetre hat egyformán, személyes tényezők is szerepet játszanak az eredményességben. A low carb-high protein, tehát az alacsony szénhidrát- és magas fehérjebevitelen alapuló diéta, valamint a low fat, tehát alacsony zsírbevitelen alapuló kúra egyaránt fogyasztó hatással bír. 

Mindkettő képes a kalóriaégetésre, a legjobb hatás érdekében a két diétatípus mégis a fogyókúrázók különböző köreinek ajánlott.

Különbség szénhidrát és szénhidrát között

Bár a low carb diéta a minél kevesebb szénhidrát bevitelére törekszik, nem vonhatod meg a tápanyagot teljesen a szervezetedtől. Talán egyértelmű, hogy a zöldségekben vagy a gyümölcsökben található összetett szénhidrátok nem említhetőek egy lapon a sütemények vagy a cukorkák egyszerű szénhidrátjaival.

Ugyanígy a zsírok sem egyöntetűen károsak az egészségre: a telítetlen zsírok, így például hidegen sajtolt növényi olajok több szempontból is hasznosak.

Low carb-high protein

A fentieket figyelembe véve kialakított, szénhidrátban szegény és fehérjében gazdag diéta az izomtömeg megőrzése melletti fogyás legjobb módszere. A kúra hosszú távú eredményt ígér, így elsősorban a tartósan fogyni vágyók számára ideális. 

A diéta lényege, hogy az egyszerű szénhidrátok kiiktatása mellett a magas fehérjetartalmú ételeket részesíti előnyben az étkezéseknél. Tiltólistára teszi a fehér liszttel és cukorral készült ételeket, de javasolja a húsfélék, a tojás, a hal, a bab és a tejtermékek fogyasztását.

Low fat

A low carbbal szemben a low fat a zsírfogyasztás korlátozására épül. Bár segíti a fogyást, elsősorban egészségügyi céllal hozták létre. Az idetartozó diéták ugyanis csökkentik a koleszterinszintet és a vérnyomást, ezért azok számára ajánlottak leginkább, akik szív- és érrendszeri panaszokkal, esetleg inzulinproblémákkal küzdenek.

A zsírszegény étkezést célzó kúrákhoz tartozik a TLC diéta, amelynek gerincét a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák adják, kiiktatva a zsíros tejtermékeket és a feldolgozott, illetve a vörös húsokat. A low fat egy másik formája a P-CR, vagyis a fehérjeadagoló diéta, amelyről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Ezt is szeretjük