Így termelj jóllakottság-hormont! 3 egyszerű zsírégető módszer
Tudtad, hogy a halfogyasztás nem csupán egészséges, de az éhséget is csökkenti?

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Szorítja, nyomja a lábad a cipő? Okos trükkök, melyekkel kényelmessé teheted »

Tökéletes szemöldök gyanta nélkül: így fésüld, hogy szedni is alig kelljen »

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra során az egyik legnagyobb dilemmát az éhségérzet csökkentése okozza, hiszen a súlyvesztés hosszú távú, ha koplalsz.

Az éhezés hatására ugyanis a szervezet raktározó üzemmódra kapcsol, és a bevitt kalóriákat nagyobb hatékonysággal alakítja zsírrá. A cél tehát, hogy jóllakottan fogyj.

Leptin - jóllakottság-hormon

A leptin - más néven jóllakottság-hormon - a fehérzsír-szövetben termelődik, vérben mérhető mennyiségét pedig a hipotalamusz érzékeli. A leptin egy másik, ghrelin nevű hormonnal együtt felel az éhségérzet szabályozásáért.

A ghrelin az üres gyomorban termelődik, és arról tájékoztatja az agyat, hogy megérett az idő a tápanyag-utánpótlásra.

Ha tehát a vérben a leptinszint magas, jóllakottnak érzed magad, de ha a ghrelinből érzékel nagyobb mennyiséget az agy, éhségérzet alakul ki.

Így termelj jóllakottság-hormont

A kérdés tehát az, hogy érheted el, hogy a fogyókúra során szervezetedben magas legyen a leptin hormon szintje, illetve javuljon a testben a leptinválasz - vagyis agyad érzékenyebben reagáljon a jóllakottság-hormonra.

A túlsúlyos emberek esetében ugyanis gyakran megfigyelik a kutatók, hogy a leptinrezisztencia okoz problémát: ilyenkor hiába magas a vérben a hormon szintje, a test nem reagál rá elég érzékenyen.

Több halat

Számos kutatás kimutatta már, hogy a rendszeres halfogyasztás több szempontból is jó hatással van az egészségre. Az omega-3 zsírsavakban bővelkedő tengeri halak fogyasztásával meghosszabbíthatod az életed.

Egy padovai kutatás szerint a halban gazdag étrend javítja a szervezet leptinválaszát. Érdemes tehát hetente legalább kétszer tengeri halakat - makrélát, heringet, tonhalat - fogyasztanod.

Többször kis adagokban

Bizonyára sokszor hallottad már, hogy a fogyás érdekében érdemes átállni a napi háromszori étkezésről a napi ötszörire. Egyrészt így nem viszel be egyszerre túl nagy adag ételt, nem terheled meg nagyon az emésztőrendszeredet, másrészt kevesebb idő telik el két étkezés között. Ha pedig a nap során többször viszel be egységnyi kalóriát, azzal megakadályozod, hogy a vérben túlságosan csökkenjen a leptinszint - vagyis megéhezz.

Figyelj a glikémiás indexre!

A glikémiás index egy szám 0 és 100 között, mely azt mutatja meg, hogy egy adott élelmiszer szénhidráttartalmát milyen gyorsan használja fel a szervezet. Minél magasabb ez a szám, az étel fogyasztását követően annál gyorsabban emelkedik meg a szervezetben az inzulinszint, majd ugyanilyen gyorsan vissza is zuhan. Mivel a z inzulin és a leptintermelés kapcsolatban áll egymással, még inkább érdemes az alacsony glikémiás indexű ételekből összeállítanod a napi étrendedet. Ha ugyanis magas rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű táplálékokat fogyasztasz, lassabban alakul ki éhségérzet. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz a glikémás index és a fogyás kapcsolatáról.

Ezt is szeretjük