Kipróbáltuk! Ennyi kalóriát égetsz el, míg felszaladsz a negyedikre
Sokat számít, ha nem lifttel, hanem lépcsőn közlekedsz, de akár az edzés része is lehet a lépcsőzés.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A lépcsőzés remek fenék- és combizom-erősítő mozgásforma, aminek nagy előnye, hogy akár a lépcsőházban is végezheted.

Ha nem éppen ezzel szeretnél karcsúsodni, akkor is megfordulhatott már a fejedben, hogy vajon hány kalóriát égetsz el, amikor lift helyett gyalogszerrel mész fel mondjuk a negyedik emeletre. Egy pulzusmérő karóra segítségével könnyen kideríthető. Íme, a tapasztalatok!

A lépcsőzés előnyei

A lépcsőzőgép - más néven sztepper - a konditermek kedvelt alakformáló gépe, amelyből kisebb változatok is léteznek otthoni használatra. Ha azonban elérhető közelségben van legalább 10-20 lépcsőfok, valószínűleg felesleges pénzt kiadnod erre az eszközre.

A lépcsőzés nagy előnye, hogy egyenletesen emeli a pulzusszámot, és edzi a vérkeringést, ezáltal az ereket is. Elsősorban a far-, illetve combizomzat formálásában segít, ha tehát körte alakod van, érdemes rendszeresen lépcsőznöd. A mozgásforma javítja a kondíciódat, amennyiben választanod kell a lift és a lépcső között, ajánlott az utóbbira voksolnod.

Mennyi kalóriát égetsz lépcsőzés közben?

Bármilyen mozgásformáról legyen is szó, a kalóriaégetés függ a testsúlytól - minél alacsonyabb a súlyod, annál kevesebb kalóriát égetsz -, a nemtől - a női szervezet kevesebb energiát használ fel -, a kortól, az edzettségtől és a test izom-szövet arányától is.

2-6 kalória

Az alábbi mérések alanya jómagam voltam 53 kilogrammal, 29 évvel és átlagos edzettségi szinttel. A negyedik emeletre kényelmes tempóban felszaladni nagyjából 30-40 másodpercet vett igénybe. Ez alatt az idő alatt a pulzusmérő óra szerint a szervezetem 2-6 kalóriát égetett el.

Hogy pontosan mennyi energiát emészt fel, míg feljutsz a negyedik emeletre, a fent említetteken kívül azon is múlik, hogy milyen tartományban van a pulzusszámod. Az edzés elején - 80-as pulzusszámról indulva - még elég elszomorító volt az órán megjelenő 2-es szám. Ahogy azonban a pulzus a zsírégető tartományba lép, a szervezet több kalóriát éget el, esetemben például fél perc alatt, négyemeletnyi lépcsőzés során 6 kalória volt a maximum.

A zsírégető tartomány kiszámítása

Ahhoz, hogy kiszámold, nálad milyen pulzusértékek közé esik a zsírégető tartomány, 220-ból ki kell vonnod az életkorodat: ezzel megkapod a maximális pulzusszámot. Egy 30 éves ember esetében tehát 220-30 = 190 bpm - bpm =  percenkénti ütésszám.

A zsírégető tartomány - amelyben tartózkodva a test az energiafelhasználás során a zsírraktárakhoz nyúl - ennek a maximális pulzusszámnak a 60-70%-a. A 30 éves példánál maradva tehát - 190x0,6 = 114, illetve 190x0,7 = 133 - 114-133 közé esik. Ha egy kicsit edzettebb vagy, inkább a tartomány felső hányadát tekintsd irányadónak.

Mikor ugróköteleztél utoljára?

Ha szeretnél karcsúsodni, érdemes újra elővenned az ugrókötelet. Kattints az alábbi videóra, és nézd meg az aerobik edző által ajánlott gyakorlatokat!

Erre figyelj lépcsőzés közben!

Fontos, hogy a mozgást egyenes háttal, de lazán végezd, vállaid ne essenek előre. Amikor egyik lábaddal fellépsz a következő lépcsőfokra, a másikat pihentesd. Légzésed legyen egyenletes, ne lépcsőzz kifulladásig, fokozatosan emeld a terhelést. Amennyiben térdproblémáid vannak, fájdalmat tapasztalsz lépcsőn járás közben, ne erőltesd a dolgot, inkább válassz olyan mozgásformát, ami kíméli a térdet: például ússz, vagy próbáld ki a pilatest.

Ezt is szeretjük