Feszes popsi, formás combok: lépcsős edzés
5 gyakorlat a szakértőtől
A lépcsős edzéshez az egyetlen elengedhetetlen kellék egy jó tapadású futócipő.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Ennél szebb nászutas célpont kevés van: luxusélmény, de megfizethető úti cél Dubaj »

Kétszer dúsabb frizurát kapsz, ha így használod a hajvasalót »

Lassítja a ráncok képződését, de ennél többet is tud a kollagén: szakértő mondja el, miért hatékony »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tél beköszöntével a fázósak számára beszűkülnek a szabadtéri sportolási lehetőségek. Ha nem bírod az edzőtermet, és uszodába sincs kedved menni, javaslunk számodra néhány lépcsőházban végezhető gyakorlatot.

Kremer Kaposi Péter személyi edző az alábbiakat ajánlja - azzal a felszólítással, hogy a balesetveszély csökkentése érdekében egy lépcsőfokkal kezdj, majd, miután ráéreztél az egyensúlyra és a mozdulatra, bátrabb is lehetsz.

Lépcsős edzés

Alapgyakorlat

Hagyományos módon sétálj fel a lépcsőn kettőket lépve úgy, hogy kicsit mélyebbre engeded a tested és jobban behajlítod a térdedet fellépés közben annál, mint ami egyébként szükséges volna.

45 fokban

A következő gyakorlat során ne egyenesen lépj fel, hanem 45 fokban - tehát jobb lábbal jobbra fel kettőt 45 fokban -, majd zárj mellé bal lábbal. Ezután ballal két lépcsőt fel 45 fokban, és így tovább.

Fel-le

Lépj fel két lépcsőnyit az első pontban leírtak szerint, de ne sétálj fel, hanem a másik lábbal zárj mellé, majd lépj vissza - például jobbal fel, ballal mellé, majd ballal vissza, és jobbal is vissza.

Itt vigyázz, mert túl nagy lépcsőtávolságnál veszélyes hátralépni, tehát, ha nagyok a lépcsőfokok, akkor inkább egy fokot lépj csak.

Oldalazva

Állj oldalt, például jobb lábbal a lépcső felé. Jobb lábbal lépj fel egyet vagy kettőt, majd a levegőben zárj mellé a másik lábbal - egy lépcsőfokon két láb így elég balesetveszélyesen fér el. Végül lépj vissza a kiindulási pontra a bal lábbal. Tehát: jobbal fel, bal mellézár a levegőben, bal vissza le, majd bal újra mellézár a jobbnak, majd vissza le.

Páros lábbal

A páros lábbal való felugrálás már csak azoknak való, akiknek nagyon jó a koordinációs készségük, és amúgy is jó kondiban vannak. Guggolásból indítsd a mozdulatot: két, esetleg több lépcsőnként páros lábbal ugorj fel.

Mi van a lábadon?

Lényeges, hogy ne tűsarkú cipőben vagy papucsban állj neki az lépcsős edzésnek. Bár nem futsz kilométereket, fontos a jó tapadású lábbeli. Arra is ügyelj, hogy a lépcső ne legyen vizes, ellenkező esetben könnyen megcsúszhatsz.

Ezt is szeretjük