Ettől hízol októberben! 2 savasító táplálék, amit ilyenkor fogyasztasz
A lekvár és a forralt bor vagy a rumos tea negatívan befolyásolják a sav-bázis egyensúlyt.

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

A legnőiesebb tavaszi parfümújdonságok: friss és különleges illatok »

Kalóriaszegény, epres turmixtál: ínycsiklandóan finom, pedig fogyaszt »

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberi szervezetben zajló kémiai folyamatok többek között az anyagcserét, a sejtek építési és lebontási műveleteit is befolyásolják. Ahhoz, hogy sejtszinten zökkenőmentesen mehessenek végbe, megfelelő sav-bázis egyensúlyra van szükség.

Amennyiben ez az érzékeny egyensúly felborul, elhízás alakulhat ki, illetve gyengülhet az immunrendszer.

Bizonyos ételek fogyasztása elősegíti, hogy sejtszinten túlsúlyba kerüljenek a savak, illetve elkezdjenek szaporodni a plusz kilók.

Savasító táplálékok

Hogy egy táplálék savasítja-e a szervezetet, az nem az ízétől függ, hanem a szervezetre gyakorolt hatásától. Jó példa erre a citrom, amely bár savanyú, kiváló bázisképző. Kémiai szempontból vizsgálva az, hogy egy táplálék savasító vagy lúgosító hatással van-e a szervezetre, a hidrogén- és a hidroxidionok számától függ.

A savak pozitív töltésű hidrogénionokból állnak, míg a lúgok - vagy más néven bázisok - olyan negatív töltésű csoportok, amelyekben hidrogén- és oxigénion kötődik egymáshoz. Amennyiben a hidroxidionok vannak túlsúlyban, úgy a táplálék lúgosít, ha azonban hidrogénionok kerülnek többségbe, akkor savasít. A húsfélék, a cukor, a só, de az édesítők és az alkohol is savasító hatással vannak a szervezetre.

Lekvárok, befőttek

Bár októberben még tart az őszi gyümölcsszezon, és fogyaszthatsz friss körtét, szilvát, szőlőt, sokan ilyenkor már szívesen előveszik a konyhaszekrényből az édes lekvárokat. Ezeknek a cukorban bővelkedő csemegéknek a túlzott fogyasztása sajnos erősen savasítja a szervezetet: oxigénszegény környezet teremtenek maguk körül - mindennek köszönhetően gyengítik az immunrendszert, és hízáshoz vezetnek.

Sajnos azt is meg kell említeni, hogy a lekvárok és konzervek vitamintartalma is messze elmarad a nyers gyümölcsökétől, zöldségekétől. Kattints korábbi cikkünkre, és tudj meg többet arról, hogy mennyi zsírégető-immunerősítő hatású C-vitamin marad a befőttekben.

Így fogynak a magyarok!

Kattints az alábbi videóra, ha kíváncsi vagy, az utca embere milyen fogyókúrás módszerekben hisz.

Melegítő italok

A forralt bor vagy a rumos tea szintén ősz közepétől kerülnek vissza a köztudatba. A hűvösebb napokon szívesen fogyasztott alkoholos italokkal azonban jobb mértéket tartani, ha szeretnél vigyázni az alakodra és odafigyelnél a sav-bázis háztartásra.

A forralt bor és a rumos tea alkohol- és magas cukortartalmukból adódóan kiválóan átmelegítik a testet, és rendszeres fogyasztásuk felboríthatja a sav-bázis egyensúlyt. Utóbbi esetében még a fekete tea is savasító hatással van a szervezetre.

Ha nem szeretnél lemondani róla, a forralt borhoz főzés közben önts több vizet, és főzd kicsit tovább - így alkoholtartalma csökken. Mindkettő ízesítéséhez érdemes egy kevés mézet használni cukor helyett. Ha azonban szeretnéd kihasználni a méz egészségügyi szempontból előnyös tulajdonságait, csak akkor add az italokhoz, amikor azok langyosra hűltek. Tudj meg többet a méz tápértékéről!

Blog.hu ajánló